اخبار اقتصادی

ارائه بسته و فرصتهای سرمایه گذاری در راستای اشتغالزایی و رونق گردشگری مهم است

خبرگزاری مهر/ براساس خبرهای واصله، ارائه بسته و فرصتهای سرمایه گذاری در راستای اشتغالزایی و رونق گردشگری مهم است.

25 بهمن 1402

وزارت ارتباطات موافقت کرد، افزایش 34 درصد تعرفه اینترنت

فارس نوشت: بعد از تعهد اپراتورها به افزایش کیفیت اینترنت، وزارت ارتباطات به مقدار 34درصد یعنی کمتر از نرخ تورم موافقت کرده است. پیش از این اپراتورها درخواست افزایش صددرصدی تعرفه اینترنت را داشتند که با آن مخالفت شد.

7 دی 1402

170 میلیارد تومان واکسن سال گذشته دورریز شد ، 2 میلیون واکسن خارجی می خرند، یک چهارم واکسن داخلی

سال گذشته به علت بی توجهی به خرید واکسن فراوری داخل، حدود نیمی از واکسن های فراوری شده در کشور فاقد استفاده ماند و امحاء شد.

8 شهریور 1402

رویداد اردبیل 2023 با حضور مهمانان داخلی و خارجی آغاز شد

ایرنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر گشته، رویداد اردبیل 2023 با حضور مهمانان داخلی و خارجی آغاز شد.

7 اردیبهشت 1402

حمله اسکوچیچ به تاج با نام رمز ویلموتس!

دراگان اسکوچیچ سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران باوجود قبول راهنمایی تیم فوتبال جوانان کرواسی هنوز بابت اتفاقاتی که برای او در ایران رخ داد، دلگیر است.

30 فروردین 1402

آموزش حقوق شهروندی به بچه ها: ضرورتی انکارناپذیر

خبرنگاران (ایبنا)؛ محمدمهدی سیدناصری: تاریخ بشر به ما می گوید که انسان ها به صورت جدا از هم نمی توانند زندگی کنند و سعادت انسان با زندگی در اجتماع و هم نوعان خود تأمین می گردد. زندگی اجتماعی نیازمند قواعدی است که به آن قانون می گویند. قانون، تنظیم کننده...

20 فروردین 1402

نسخه های اصلی آثار شکسپیر به نمایش گذاشته می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، چهارصد سال پیش، گروه کوچکی از هنرمندان و دوستداران ویلیام شکسپیر، چالش پیچیده ای را برای گردآوری آثار کامل او در کتابی یک جلدی شروع کردند. معین نیست که این کار، از سر ارادت بوده یا در ازای پول.

22 اسفند 1401

شهرک های مولد و دانش بنیان گلخانه ای توسعه می یابد

به گزارش خبرنگاران، موافقت نامه همکاری مشترک معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و وزارت جهاد کشاورزی در راستای سیاست های کلی کشور برای توسعه اقتصاد دانش بنیان، ایجاد اکوسیستم کارآفرینی در حوزه امنیت غذایی و ایجاد شهرک های مولدکشاورزی...

14 اسفند 1401

نخستین گوشی شیائومی با جزیره پویا شاید به بازار جهانی بیاید

اینطور که به نظر می رسد، نخستین گوشی شیائومی با قابلیت جزیره پویا به احتمال زیاد قرار است به زودی راهی بازار جهانی گردد.

25 بهمن 1401

احتمال تغییر عوارض خروج از کشور

طبق جدول تعرفه های درآمدهای دولت، عوارض خروج از کشور برای هر نفر در سال آینده در سفر اول 400 هزار تومان مشخص شده بود. همچنین دولت پیش بینی کرده بود که عوارض خروج از کشور برای سفر دوم به میزان 50 درصد و سفرهای سوم و بیشتر به میزان 100 درصد افزایش خواهد یافت....

19 بهمن 1401

سفر با کوله پشتی به اسکاتلند ، راهنمای سفر مقرون به صرفه به اسکاتلند

اسکاتلند یکی از کشور های بسیار دیدنی و منحصر به فرد در دنیا است که قطعا و حتما می بایست سفر با کوله پشتی به آن را تجربه کنید. این کشور مناظری دارد چنان سبز که به نظر می رسد تپه های آن از خود کلروفیل ترشح می نمایند. جزیره هایی دارد که مملو از مزارع مختلف،...

9 بهمن 1401

برترین شهرهای جهان برای اقامت در سال 2019 کجاست؟

رزونانس - یک گروه مشاور بین المللی - در این تحقیق لیستی از 100 شهر برتر دنیا بر اساس 23 شاخص مختلف تهیه نموده است. این شاخص ها ازجمله شامل صرفه مالی خرید خانه، فرصت های شغلی مناسب، کیفیت محیط اطراف چه از دیدگاه طبیعی و چه انسان ساز، کیفیت مراکز و موسسات موجود...

4 بهمن 1401

فروش 300 هزار دستگاه موتورسیکلت برقی از خرداد 1402 ، جزییات تسهیلات ارائه شده

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: طبق تعاملات انجام شده با دستگاه ها، قرار است که حدود 300 هزار موتورسیکلت برقی به صورت تسهیلات به مردم فروخته گردد.

4 بهمن 1401

جهانگردانی که از 2،563 ایستگاه قطار در بریتانیا بازدید می نمایند!

زمانی سفر با قطار مخصوص افراد با وقار بود. اما در حال حاضر بیشتر صبح ها قطار شلوغ است چون افراد میخواهند از منزل به سرکار بروند. آیا داستان های عاشقانه مربوط به راه آهن برای همواره از بین رفته است؟ خیر، یک زوج لندنی که هر دو به سفر کردن با قطار علاقه دارند...

15 دی 1401

تورم واقعی در سفره مردم چقدر است؟

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: در حالی که مقامات مالی کشور از روند کاهش نرخ تورم خبر می دهند، واقعیت ها عکس آن را نشان می دهند.

12 دی 1401

تغییر ساز و کارهای سامسونگ

سامسونگ برنامه های خود را تغییر می دهد. این موضوع را می توان به سهولت با آنالیز برنامه های اخیر این شرکت درک کرد.

4 دی 1401

رشد 3 برابری اظهارنامه های مالیاتی

منظور در جمع مسئولان استان مرکزی گفت: ارائه اظهارنامه مالیاتی و خوداظهاری عایدی ها 3 برابر افزایش داشته است.

13 آبان 1401

شروع مذاکرات برای کاهش فراوری نفت به وسیله اوپک پلاس

یک منبع در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) گفت: اعضای اصلی اوپک پلاس مذاکرات را در خصوص اجرای کاهش فراوری نفت از زمان نشست این اتحادیه در پنجم اکتبر شروع کردند.

8 مهر 1401

نرخ تورم شهریورماه با 2.2 درصد رشد به 42.1 درصد رسید

مرکز آمار خاطرنشان کرد که نرخ تورم سالیانه شهریورماه 42.1 درصد شد و نسبت به ماه قبل 0.6 درصد افزایش یافت.

3 مهر 1401

افزایش 30 درصدی تولید گندم در استان اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: تولید گندم امسال نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشته که این رقم بسیار مطلوب و قابل قبول است.

31 شهریور 1401
تعداد: (245)