مشخصات کوین شوجت پرو، فیس لیفت ام وی ام X55

به گزارش وبلاگ نشر، کوین شوجت پرو به عنوان نسخه همزاد خودروی چری تیگو 4 که در ایران به ام وی ام X55 معروفیت دارد، به بازار چین عرضه شده است. کراس اوور سایز کوچکی که نسبت به همزاد خود مدرن تر و قدرتمند تر ظاهر شده است.

مشخصات کوین شوجت پرو، فیس لیفت ام وی ام X55

به گزارش وبلاگ نشر، بد نیست که بدانیم شرکت خودروسازی چینی کوین حدود هفت سال قبل از سوی کمپانی چری راه اندازی شده تا به احتیاج قشر جوان و به شکل خاص کم عایدی پاسخ دهد. اما مدتی بعد 51 درصد از سهام خود را به یک شرکت غیر خودرویی فروخت. در نهایت نیز این شرکت نتوانست به استقلال از چری دست یابد. به همین علت عرضه مدل های سابق چری با لباس تازه را در دستور کار قرار داد.

با این پیش زمینه، کوین سه سال قبل از یک کراس اوور سایز کوچک به نام شوجت و بر پایه پلتفرم و ساختار مشترک با ام وی ام X55 رونمایی کرد. حالا هم نسخه فیس لیفت این خودرو را وارد بازار نموده است که تفاوت های عمده ای نسبت به نسخه پیشین و حتی پایه خود دارد. به همین علت می توان گفت که کوین شوجت پرو در واقع نسخه فیس لیفت ام وی ام X55 است.

قیمت این کراس اوور سایز کوچک نیز در نسخه پایه 12 هزار دلار و در نسخه فول آپشن 14 هزار و 500 دلار مشخص شده است. یعنی به پول ما و با حساب دلار 27 هزار تومانی، کوین شوجت پرو بین 324 تا 391 میلیون تومان قیمت دارد.

کوین شوجت پرو مجذوب کننده تر از ام وی ام X55

کوین شوجت در نسخه پایه چیزی فراتر از همزاد خود یعنی ام وی ام X55 نداشت. اما حالا می تواند ادعا کند که ویژگی های شاخص تری نسبت به نسخه پایه پلتفرم و ساختار خود دارد. این شاخص تر بودن در نگاه اول و در طراحی کراس اوور کوچک شرکت کوین به شکل مشهود پیدا است.

فرم طراحی جلو پنجره و چراغ ها کاملا مدرن شده است و الگویی از گرافیک کهکشانی جلو پنجره محصولات تازه شرکت چری است. اما کوین کوشش نموده که قدری متفاوت تر عمل کند، به همین علت جلو پنجره ها را بسیار بزرگ تر در نظر گرفته است. چراغ ها کشیده تر و تا حدودی ظریف و باریک به نظر می رسند.

البته طراحان کوین تمام کوشش شان را به کار گرفته اند که ضمن حفظ ساختار اصلی پلتفرم ام وی ام X55، نمایی مدرن از کوین شوجت پرو به نمایش بگذارند، برای همین طراحی ستون، سقف و در ها را تغییر نداده اند. این عدم تغییر البته یک علت دیگر هم دارد، آن هم کاهش هزینه ای است که تغییر این قطعات گران قیمت در پی دارند.

در نمای پشت خودرو نیز چراغ های به هم پیوسته با عناصر زیاد و جزئیات ظریف، زیبایی بیشتری به آن بخشیده اند.

اما مهم ترین تغییری که مجذوب کنندهیت کوین شوجت پرو را دو چندان نموده است، فضای داخل کابین است. در واقع طراحان با تغییر اساسی کنسول و داشبورد کوشش نموده اند که همه چیز زیبا و پخته به نظر برسد. در این طراحی مجدد، نمایشگر ایستاده ای در میانه داشبورد قرار گرفته و باعث شده تا داشبورد ارتفاع کمتری داشته باشد. علاوه بر این جانمایی دکمه های پیانویی زیر هواکش مرکزی سیستم تهویه باعث شده تا مخاطب فکر کند که با یک خودروی مدرن با ماهیت تقریبا مالی روبرو است.

مشخصات فنی و امکانات کوین شوجت پرو

برخلاف طراحی متفاوت کوین شوجت پرو در بخش بیرونی نسبت به همزاد خود، اما در بخش فنی این دو بیشترین اشتراک را دارند. در بخش پیشرانه، این کراس اوور همانند ام وی ام X55 به پیشرانه 1.5 لیتری توربو شارژ مجهز است. موتوری که قادر است توانی معادل 156 اسب بخار فراوری کند.

قدرت این پیشرانه نیز به وسیله یک گیربکس CVT با شبیه ساز 9 سرعته به چرخ های جلو منتقل می گردد. در خصوص مصرف سوخت کوین شوجت پرو نیز کوین می گوید که این خودرو در هر صد کیلومتر این خودرو به شکل ترکیبی 6.7 لیتر بنزین مصرف می نماید.

در خصوص امکانات کراس اوور سایز کوچک کوین نیز امکاناتی نظیر دستیار صوتی، سانروف، نمایشگر دیجیتال پشت فرمان، مولتی مدیا با نمایشگر 10.25 اینچ، شارژر وایرلس تلفن همراه، دوربین دنده عقب، کروزکنترل، جایگاه های برقی جلو، GPS، ورود و استارت بدون کلید، تریم چرم داخلی، اتوهُلد و سیستم دید 360 درجه و... دیده می گردد.

تصاویر کوین شوجت پرو

منبع: فرارو

به "مشخصات کوین شوجت پرو، فیس لیفت ام وی ام X55" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخصات کوین شوجت پرو، فیس لیفت ام وی ام X55"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید