روز ملی بلاروس ، رژه باشکوه در این روز کی اجرا می گردد؟

به گزارش وبلاگ نشر، روز ملی بلاروس

جمهوری بلاروس در همسایگی روسیه قرار گرفته و ده میلیون جمعیت دارد. تنها چندین دهه از استقلال کشور بلاروس می گذرد و پیش از آن، همواره بخشی از سرزمین های دیگر بوده است.

روز ملی بلاروس ، رژه باشکوه در این روز کی اجرا می گردد؟

به همین خاطر فرهنگ و سنن این کشور بیشتر تحت تاثیر کشورهایی بوده که برای مدتی این کشور را در تصرف خود داشته اند. کشور بلاروس، آخرین بار در تصرف امپراطوری روسیه بود که بعد از فروپاشی امپراطوری، به عنوان یک جمهوری از اتحاد جماهیر شوروی به رسمیت شناخته شد.

تنها بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی بود که این کشور در سال 1991 اعلام استقلال کرد. زبان بلاروسی و زبان روسی، دو زبان رسمی این کشور هستند و شهر مینسک مرکز این کشور به شمار می رود. الکساندر لوکاشنکو از سال 1940 عهده دار مقام ریاست جمهوری در این کشور است.

برای سفر به بلاروس، می توانید به تورهای اروپا نگاهی بیاندازید.

پیشینه روز ملی بلاروس

از سال 1997 مردم بلاروس روز سوم جولای را به عنوان روز استقلال یا روز ملی این خود جشن می گیرند. در سوم جولای (دوازدهم تیر) 1944 ارتش نازی از شهر مینسک بیرون رانده شد ولی با وجود آزاد شدن کشور از سلطه ارتش نازی، باز هم انتخاب تاریخ و روز دقیق استقلال همچنان به دلایل مختلف با مناقشات بسیاری همراه بوده است.

یکی از دلایل مهم، جدا شدن چند باره این کشور از سرزمین های دیگر بوده که هر یک از این جداشدگی ها را می توان به عنوان روز استقلال در نظر گرفت.

تا سال 1996 که سوم جولای رسماً به عنوان روز ملی بلاروس انتخاب شد، مردم بلاروس روز استقلال را در تاریخ 25 جولای جشن می گرفتند زیرا سال 1991 در همین روز بود که بلاروس رسما از اتحادیه جماهیر شوروی بیرون آمد و اعلام استقلال کرد.

اگر قصد اقامت در بلاروس را دارید، بهتر است اطلاعاتی درباره ویزای شنگن و دریافت آن کسب کنید. آژانس وبلاگ نشر در این راستا شما را یاری خواهد نمود.

آئین ها و مراسم در روز ملی بلاروس

چندین روز قبل از روز ملی، شاهد رژه تمرینی ارتش برای این روز هستیم. اما رژه اصلی که با شکوه بسیار برگزار می گردد را می توان در روز ملی تماشا کرد. این رژه در شهر مینسک برگزار می گردد و علاوه بر رژه زمینی، همزمان جنگنده های بلاروسی نیز در آسمان پرواز نمایشی اجر می نمایند. بیشتر ساکنان میسنک و بسیاری از اطراف برای تماشا این رژه شکوه به خیابان ها می آیند.

یکی از رسم های مردم بلاروس در این روز، ادای احترام به جنگجویان و پارتیزان هایی است که نقش مهمی در آزادی شهر مینسک ایفا نموده اند. همین طور از کسانی که کوشش کردند و به بازسازی ویرانه ای اهتمام ورزیدند که نازی ها از کشور بلاروس ساخته بودند نیز تقدیر می گردد.

روز ملی بلاروس، یکی از روزهای تعطیلی رسمی این کشور است. مدارس، بانک ها، نهادهای دولتی و بسیاری از صنف ها در این روز تعطیل هستند، ولی رستوران ها و بارها برای پذیرایی از مردم بلاروس و گردشگر هایی که برای تماشا مراسم روز استقلال به این کشور آمده اند، تا پاسی از نیمه شب باز هستند.

در غروب روز ملی بلاروس، آتش بازی و کنسرت های مختلفی در شهر مینسک برگزار می گردد. دولت بلاروس، هر ساله مبالغ زیادی صرف این مراسمات و جشن ها می نماید.

یکی دیگر از رسوم مردم بلاروس در روز ملی، خوردن غذاهای مختلف است. به دلیل تنیده شدن و تاثیر گرفتن فرهنگ این کشور از کشورهایی که بر آن سلطه داشته اند، خیلی از غذاهای بلاروسی مشابه غذاهای بسیاری از کشورهای مجاور آن هستند.

جمع بندی

در روز ملی بلاروس در سال 2018 لوکاشنکو در سخنرانی خود خطاب به همه مردم بلاروس گفت:

ما روز استقلال خود را جشن می گیریم. روزی که برای ما تبدیل به نمادی از آزادی و زندگی صلح آمیز شده است. 20 سال پیش همه ما بلاروسی ها یک دل و یک زبان، سوم جولای را که روز آزادی شهر قهرمان مینسک از نازی هاست، به عنوان روز ملی خود برگزیدیم.

مردم بلاروس و به ویژه شهر مینسک، آزادی خود را مدیون مجاهدت سربازان و پارتیزان هایی هستند که تا پای جان در شهر مینسک ماندند و با کمترین سلاح و مهمات با ارتش نازی جنگیدند.

اروپا مملو از مقاصد زیبا از شهرهایی با معماری خیره نماینده...

ادامه مطلب

روز ملی انگلیسسالانه مناسبت های زیادی هستند که در سرار د...

ادامه مطلب

معرفی 5 سوغاتی معروف بلژیکدر بلژیک اقلامی مانند شکلات، ن...

ادامه مطلب

در هرکشور یک سری مناسبت ها و تاریخ ها وجود دارد که برای مر...

ادامه مطلب

موزه بیزانتین و مسیحیتاین موزه برجسته در آتن، مجموعه متش...

ادامه مطلب

براتیسلاوا تکه ای از تاریخبراتیسلاوا، مرکز اسلواکی، در...

ادامه مطلب

روز جهانی موزه و میراث فرهنگی 28 اردیبهشتانجمن بین الملل...

ادامه مطلب

روز ملی لهستانکشور لهستان در مرکز اروپا واقع شده و با کش...

ادامه مطلب

روز ملی ایسلندیکی از تعطیلات سالانه در ایسلند، گرامیداشت...

ادامه مطلب

مقدمهدر اصل روز ملی لوکزامبورگ برای جشن تولد گراند دوک ب...

ادامه مطلب

فاجعه چرنوبیلدر 25 و 26 آوریل 1986، بدترین حادثه هسته ای...

ادامه مطلب

جنگل کج در لهستانآیا میدانید که در این کره خاکی، جنگلی ب...

ادامه مطلب

منبع: ژیوار

به "روز ملی بلاروس ، رژه باشکوه در این روز کی اجرا می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روز ملی بلاروس ، رژه باشکوه در این روز کی اجرا می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید