افزایش 30 درصدی تولید گندم در استان اردبیل

به گزارش وبلاگ نشر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: تولید گندم امسال نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشته که این رقم بسیار مطلوب و قابل قبول است.

افزایش 30 درصدی تولید گندم در استان اردبیل

نادر تقی زاده با اشاره به افزایش 30 درصدی تولید گندم نسبت به سال گذشته گفت: دولت در خرید تضمینی گندم با قیمت مناسب باعث افزایش تولید این محصول استراتژیک و مهم شده است و علی رغم خشکسالی در منطقه ها شمالی استان نسبت به سال گذشته تولید گندم بسیار مطلوب و قابل قبول بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در جلسه شورای هماهنگی مدیران جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه در حال حاضر 232 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است، گفت: تا به امروز پول خرید گندم به بهره برداران پرداخت نشده است و اگر مطالبات کشاورزان به موقع پرداخت نشود احتمال اینکه کشاورزان در سال آینده میل و رغبتی به کشت این محصول نداشته باشند بیشتر است.

تقی زاده با اشاره به خشکسالی سال زراعی افزود: خسارت ناشی از خشکسالی به کشاورزان دیم کار استان تا به امروز پرداخت نشده است و کشاورزان خسارت دیده به گونه ای با تنگنا های مالی روبرو شده اند که حتی قدرت خرید بذر برای کشت و زرع سال آینده را نیز ندارند.

او با بیان اینکه سیلو ها همچنان آماده خرید گندم از کشاورزان هستند، گفت: باید تمهیداتی اندیشیده شود تا هرچه سریع تر نسبت به پرداخت خسارت به این دسته از کشاورزان اقدام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در ادامه سخنان خود با اشاره به قابلیت ها و توانمندی های استان در بخش دام نیز گفت: استان اردبیل علاوه بر تأمین نیاز داخلی خود در تولید گوشت مرغ، مازاد تولیدات استان به استان های آذربایجان شرقی و قم و قزوین صادر می کند.

وبلاگ نشر اردبیل اردبیل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "افزایش 30 درصدی تولید گندم در استان اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 30 درصدی تولید گندم در استان اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید