جهانگردانی که از 2،563 ایستگاه قطار در بریتانیا بازدید می نمایند!

به گزارش وبلاگ نشر، زمانی سفر با قطار مخصوص افراد با وقار بود. اما در حال حاضر بیشتر صبح ها قطار شلوغ است چون افراد میخواهند از منزل به سرکار بروند. آیا داستان های عاشقانه مربوط به راه آهن برای همواره از بین رفته است؟ خیر، یک زوج لندنی که هر دو به سفر کردن با قطار علاقه دارند تصمیم گرفتند یک جست و جوی حماسی را آغاز نمایند. جف مارشال یک فراوری نماینده فیلم مستقل است که ویدئو تهیه میکند و برای کانال یوتیوبش در خصوص راه آهن های زیر زمینی لندن، محتوا فراوری میکند. ویکی پایپ یک حرفه ای آموزش دیده در موزه حمل و نقل لندن است. مارشال و پایپ با هم یک ماموریت سه ماهه را برای بازدید از تمام ایستگاه های انگلستان، اسکاتلند و ولز آغاز کردند. همه 2,563 ایستگاهی که وجود دارد. پس در ادامه با ما در مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید تا با این گردشگران سری به زیباترین ایستگاه قطار در بریتانیا بزنیم...

جهانگردانی که از 2،563 ایستگاه قطار در بریتانیا بازدید می نمایند!

کار عشق

این پروژه بلند پروازانه، که میخواهند به زیباترین ایستگاه قطار در بریتانیا بروند، از طریق عکس فوری از مسیر راه آهن امروز برای نسل آینده که از طریق این زوج گرفته می گردد، خصوصیات خطوط راه آهن بریتانیا را به تصویر می کشد.

این زوج اسناد سفر خود را در شبکه های اجتماعی قرار میدهند، از پست های اینستاگرامی که ایستگاه های عجیب را نشان می دهد گرفته تا به روز رسانی های ویدئوها در یوتیوب.

سفر آن ها از کورنوال در جنوب غربی انگلستان، شروع شد و در هایلند اسکاتلند به سرانجام خواهد رسید. هدف نهایی یک برنامه مستند آنلاین است که سفر خود را نشان دهند و آن را به موزه ملی راه آهن و موزه حمل و نقل لندن تقدیم نمایند.

سی ان ان تراول (در خصوص سفر کردن با قطار برنامه پر میکند)، شش هفته درگیر سفر مارشال و پایپ بود.

مارشال اقرار میکند که ما خسته ایم، و من به شوخی میگویم هرچند شما نمیتوانید برای شروع برنامه از این پاراگراف بهره ببرید، من شش هفته با ویکی و جف در حال کوشش بودم ؛ صدای جف پر از خستگی است!

در حقیقت به نظر نمی رسد مارشال و پایپ خسته باشند، آن ها شور و اشتیاق فراوانی برای پروژه خود دارند که مشخصا این کار عشق است.

آن ها امیدوارند که کوشششان برای دیگران الهام بخش باشد و آن ها هم در همین مسیر گام بردارند.

پایپ به سی ان ان میگوید :این یک ماجراجویی است، اما افراد دیگر هم میتوانند این کار را انجام دهند، این خیلی خوب است، ما فقط کاری را انجام میدهیم که مردم دیگر هم که از شبکه حمل و نقل استفاده مینمایند میتوانند انجام دهند.

اهمیت شبکه راه آهن

قوانین پروژه به این صورت است که نیازی نیست پایپ و مارشال در هر ایستگاه پیاده شوند، اما هرقطاری که سوار می شوند باید به صورت فیزیکی در هر ایستگاهی که در مسیر قرار گرفته است توقف کند.

ایستگاه های محدوده بریتانیا از ایستگاه های بزرگ و بین المللی مانند سرانجامه سنت پانکراس که مسافران میتوانند از این قطار به پاریس برسند، هست، تا ایستگاه های کوچک محلی که هنوز هم از قطارهایی که با موتور بخار کار می نماید استفاده می نمایند.

مارشال میگوید:ما یک روز در محلی به نام بروندل بودیم و روز بعد در نورفولک و من میدانستم که دروازه های عبور که به صورت دستی باز و بسته می شوند وجود دارد اما تا زمانی که خودتان نبینید (در زندگی واقعی) زیبایی آن را درک نمیکنید. شما فکر میکنید که همه گذرگاه ها و دروازه ها و چراغ ها اتوماتیک هستند، وقتی شما میبینید که بعضی از آن ها به صورت دستی کار مینمایند صحنه بسیار دوست داشتی ای است.

پایپ موافق است که سفر کردن با قطار و تماشا ایستگاه های کوچک در زندگی و زیباترین ایستگاه قطار در بریتانیا واقعی بسیار هیجان انگیز است. او می گوید: از آنجایی که برای مدت طولانی در لندن زندگی نموده ام و ایستگاه های بزرگتر و چشمگیری مانند کریستال کینگ و ... را دیده ام، اینجور ایستگاه های پیشرفته را در پیش زمینه فکر خود داشتم. اما آنچه در این سفر برایم مهم و جالب بود و در فکرم ماندگار شد، ایستگاه های کوچکتر بودند که خیلی برایم عجیب بودند اما بعد این ایده به فکرم امد که کوچکترین ایستگاه قطار در بریتانیا برای مردم محلی که از آن استفاده می نمایند بسیار با اهمیت هستند. این ایستگاه ها، افراد را از محلی به محل دیگر میبرند و به آن ها یاری مینمایند تا با دوستان و خانواده در ارتباط باشند و به سرکار بروند.

تفریح هایی از نوع فرهنگ پاپ

راه آهن بریتانیا مدت هاست نقش مهمی در فرهنگ عمومی بریتانیا ایفا نموده است. در دهه 1940 به خاطر فیلم برخورد کوتاه نماد عشق بوده و در دهه 1990 به خاطر فیلم لکه های قطار نماد ناامیدی بوده است.

در طول مسیر، پایپ و مارشال بعضی از لحظات مشهور در قطار را بازسازی کردند. مارشال شرح می دهد: در آهنگ اوآسیس با نامشاید کسی بگوید از ساختمان زیبا و قدیمی ایستگاه کرمفورد [در میدلندز، در نزدیکی دربی] استفاده شده است.

این ساختمان قرن نوزدهمی در حال حاضر یک تفریحگاه خصوصی است. پایپ و مارشال نزد صاحب خانه رفتند و او به آن ها پیشنهاد کرد که یک فرغون برای کامل کردن تصویر به ان ها قرض دهد. (برای بازسازی موزیک ویدئو شاید کسی بگوید از اوآسیس)

مارشال با خنده میگوید: او به گلخانه اش رفت، یک فرغون به ما قرض داد و ما به ایستگاه رفتیم و موزیک ویدئو را بازسازی کردیم، این لحظه فوق العاده خوبی بود.

اکتشافات غیرمنتظره

این تفریح ها ممکن است برنامه ریزی شده باشد، اما پایپ و مارشال می گویند برترین قسمت سفر کردن با قطار، اتفاقات غیرمنتظره آن و مردمی بود که در راه با آن ها رو به رو میشدند، از یکی از مسافران که برای جمع آوری پول برای مبارزه با پارکینسون از خط ساحلی بریتانیا عبور می کرد، گرفته تا گروهی از دانش آموزان جوان.

مارشال میگوید: آن ها فوق العاده بودند، بچه مدرسه ای ها بدنام شده اند اما در حقیقت آن ها فقط کمی پرسروصدا و کنجکاو هستند.

کاری که باید با افراد جوان انجام داد و با آن ها تعامل داشت این است که سوالات آن ها را از خودشان بپرسید و این گونه با آن ها ارتباط برقرار کنید، آن ها عالی بودند، آن ها یک دسته بچه پرجنب وجوش بودند و واقعا سرگرم نماینده بود.

این تعامل نشان دهنده موفقیت کوشش های این زوج است، در سفر قطار باید وحدت و سازگاری باشد.

این پروژه با موفقیت نوستالژی سفر با قطار در گذشته را با عکس و ویدئوهایی که برای یوتیوب و توئیتر تهیه می کردند، ترکیب نموده بود. بسیاری از هواداران آن ها، بینندگان بین المللی هستند که در پی تماشای های درونی بریتانیا (مکان هایی که مردم معمولی روزانه با آن سروکار دارند) هستند.

مارشال می گوید: این یک مستند مسافرتی بدون برنامه قبلی است که نشان می دهد بریتانیا چقدر از درون قطار زیبا و شگفت انگیز است و در واقع کمی شبیه به تبلیغات صنعت گردشگری شده است.

این زوج، به مناطقی سفر کردند که پیش از آن هرگز ندیده بودند و در طول مسیر لذت های غیر منتظره ای را تجربه کردند.

پایپ می گوید:یک تاریخ واقعا غنی وجود دارد که من فکر می کنم گاهی اوقات فراموش می گردد، شما به مراکز مدرن شهر نگاه می کنید و غالبا خیابان ها و مغازه های بزرگ را میبینید، هیچ گاه نشده که شما لحظه ای به طور عمیق نگاه کنید و به این فکر کنید که این ها از کجا آمده است و تاریخچه پشت آن چیست.

سفر به شرق و غرب و شمال باعث شده که کشور را به صورت یک واحد بزرگ و کلی ببینیم و این واقعا هیجان انگیز است.

اهمیت سفر

سفر با قطار بسیار غیرقابل پیش بینی است، اما این غیر قابل پیش بینی بودن از نظر پایپ و مارشال سرگرم نماینده است. در نهایت، این زوج امیدوارند که دیگران هم جا پای آن ها بگذارند و با استفاده از قطار سفر نمایند.

مارشال میگوید: شما برای سفرتان آن گونه که می خواهید برنامه ریزی میکنید اما با این حال برترین چیزها آن هایی هستند که تازه کشف می کنید نه چیزهایی که از قبل در خصوص آن ها می دانسته اید و بدیهی است که برای کشف چنین چیزهایی باید بیرون بروید و سفر کنید.

منبع: همگردی

به "جهانگردانی که از 2،563 ایستگاه قطار در بریتانیا بازدید می نمایند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهانگردانی که از 2،563 ایستگاه قطار در بریتانیا بازدید می نمایند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید