6 پرسش و پاسخ مهم درباره بورس و سرمایه گذاری در آن

به گزارش وبلاگ نشر، رپرتاژ آگهی - بورس، به عنوان یک بازار پرنشاط که نقشی قابل توجه در چرخاندن چرخ های اقتصادی کشور دارد، از دیرباز مورد توجه سرمایه داران بوده است. در این میان، سرمایه داران تازه کار که چیز زیادی از این بازار و ماجراهای آن نمی دانند با پرسش هایی روبه رو می شوند. در این مقاله، شش پرسش مهم در مورد بورس و سرمایه گذاری در آن را گلچین کرده ایم و به آنها پاسخ داده ایم. اگر شما نیز در شمار سرمایه گذاران تازه نفس هستید، حتما تا انتهای این گفتار با ما همراه باشید.

6 پرسش و پاسخ مهم درباره بورس و سرمایه گذاری در آن
  • آیا بورس جای مطمئنی برای سرمایه گذاری است؟

گزینه های زیادی روی اطمینان یک سرمایه گذاری تاثیرگذار هستند. مثلا:

  • میزان بازده سرمایه گذاری طی چند سال گذشته
  • فعالیت در چهارچوب قانون
  • نقدشوندگی آسان
  • امکان سرمایه گذاری کوتاه مدت و بلند مدت
  • و…

فعالیت در بورس، تمام این موارد را در اختیار شما قرار می دهد. مثلا میزان بازده بورس از سال 92 تا آخر سال 98، 2000 درصد بوده است. این در حالی است که بازارهای دیگری مانند طلا، مسکن و ارز در حال درجا زدن یا پس رفت بودند. فعالیت در بورس، زیر نظر مستقیم سازمان بورس و اوراق بهادار انجام می شود. پس تمام معاملات اجرا شده در این بازار، قانونی هستند. از طرفی، نقدشوندگی آسان نیز یکی دیگر از مزیت های بورس به شمار می رود. در حالی که تلاش برای نقد کردن سرمایه های جاری در بازارهایی مثل مسکن به چندین ماه زمان نیاز دارد در بورس می توانید در کمتر از چند روز، سرمایه خود را در حساب بانکی تان داشته باشید. نکته بسیار مهمی که در بیشتر موارد نادیده گرفته می شود این است که بورس، مکانی پر از تلاطم است که عوامل زیادی روی آن تاثیر می گذارند. پس اگر فردی می خواهد سرمایه خود را در این بازار به جریان بیندازد، باید از دانش کافی برای تحلیل این بازار برخوردار باشد. تنها در این صورت می توان در این بازار پیروز عمل کرد. البته باید آموزش خود را زیر نظر افراد حرفه ای و با تجربه سپری کنید که از طرف سازمان بورس هم تایید شده باشند. چون یادگیری اشتباه، باعث برداشتن قدم های نادرست و از دست رفتن سرمایه تان می شود. می توانید آموزش خود را از شرکت های معتبری مانند خانه سرمایه شروع کنید.

  • آیا برای سرمایه گذاری در بازار بورس به مبلغ زیادی پول نیاز دارم؟

برای ورود به بورس و شروع سرمایه گذاری در آن به 500 هزار تومان پول نیاز دارید. این مقدار، حداقلی است که توسط سازمان بورس تعیین شده است. پیشنهاد خانه سرمایه به عنوان آموزشگاهی که نزدیک به یک دهه در قلب بورس فعالیت داشته و بیش از 5500 دانشجو را تربیت کرده این است که سعی کنید در شروع با همین مبلغ یا کمی بیشتر - مثلا تا دو میلیون تومان - سرمایه گذاری در بازار بورس را شروع کنید. وقتی توانستید آموخته های خود را در بازار به کار بگیرید و تجربه تان را نیز چاشنی آموخته هایتان کنید، آن گاه کار را با بخش بیشتری از سرمایه تان به جریان بیندازید. همواره به یاد داشته باشید باید بخشی از سرمایه خود را که در آینده نزدیک به آن نیازی ندارید برای سرمایه گذاری در بورس کنار بگذارید.

  • آیا گذراندن دوره نخبگان در خانه سرمایه من را به یک حرفه ای تبدیل می کند؟

خانه سرمایه، یک آموزشگاه معتبر بورسی است که زیر نظر سازمان بورس و سازمان فنی و حرفه ای فعالیت می کند. در این آموزشگاه، اساتید دانشگاه و افراد کارکشته ای که سال ها در بورس سرمایه گذاری های سنگین انجام داده اند، مسئولیت آموزش به افراد علاقه مند را بر عهده دارند. پس می توانیم با اطمینان بگوییم که آموزش های این شرکت، برای کسانی که می خواهند فعالیتی حرفه ای در بورس داشته باشند، بسیار مناسب است.

اما بد نیست به این نکته هم توجه کنید که تبدیل شدن به یک حرفه ای، اقدامی دو جانبه است. اجازه بدهید برایتان مثالی بزنم. تصور کنید، بورس یک پیست مسابقه و سرمایه شما یک اتومبیل رالی است. خانه سرمایه هم به عنوان یک مربی حرفه ای رالی که سابقه سال ها فعالیت و تربیت راننده های پیروز را دارد در صندلی کنار راننده می نشیند. شما نیز به عنوان کسی که قرار است به یک سرمایه گذار حرفه ای تبدیل شود، روی صندلی راننده، جایی که به فرمان، پدال گاز، ترمز و دنده دسترسی کامل دارید می نشینید. در شروع کار، اساتید خانه سرمایه تمام قوانین و چم و خم حرکت در جاده های پُرفراز و نشیب بورس را - مانند توضیح ساده و شفاف اصطلاحات پیچیده بورسی - مثل عرضه اولیه، پذیره نویسی، ایچیموکو - یا کار با وب سایت های بورسی، نرم افزارهای تخصصی، تحلیل نمودارها، داده ها و ترازنامه ها، مهارت های سبد گردانی، طراحی استراتژی معاملاتی، تابلو خوانی و فیلتر نویسی - در اختیارتان قرار می دهند، همگام با شما در طول این راستا حرکت می کنند و به تمام پرسش هایتان پاسخ می دهند. اما از یک جایی به بعد، این خود شما هستید که باید با کمک دانشی که فرا گرفتید، موقعیت ها را تحلیل کرده و در این راستا حرکت کنید. این موضوع نه تنها در مورد بورس بلکه در تمام جنبه های زندگی و کاری هر انسان برقرار است.

  • آیا در انتهای دوره بورس خانه سرمایه، می توانم مدرک معتبری بگیریم؟

خانه سرمایه، تنها آموزشگاه بورس است که زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای فعالیت می کند. به همین دلیل، بعد از تمام شدن دوره آموزشی، دانشجویان از طریق شرکت خانه سرمایه به سازمان فنی و حرفه ای معرفی می شوند و بعد از دریافت نمره قبولی در آزمون های تئوری و عملی می توانند مدرک بین المللی تحلیل گر بازارهای مالی را دریافت کنند. این مدرک، نه تنها توسط سازمان جهانی کار تایید شده است، بلکه می تواند باعث ارتقای شغلی شما شود. چون معادل 2 تا 8 سال سابقه کار به شمار می رود. از طرفی، با داشتن این مدرک می توانید بدون شرکت در کنکور در دانشگاه ها و مراکز آموزش مالی به ادامه تحصیل بپردازید.

  • آیا امکان پرداخت اقساطی هزینه دوره آموزش بورس نخبگان وجود دارد؟

شرکت در کلاس آموزش بورس نخبگان و یادگیری این دانش مالی، هزینه دارد. اما با وجود تورم، افراد زیادی هستند که توانایی پرداخت یکجای هزینه آموزش های مورد علاقه خودشان را ندارند. به همین دلیل، خانه سرمایه برای راحتی حال کسانی که می خواهند در دوره آموزش بورس شرکت کنند و تغییری در شرایط مالی خودشان بدهند، امکان پرداخت قسطی هزینه آموزش بورس را فراهم کرده است.

  • آیا می توانم در منزل از تمام آموزش های خانه سرمایه استفاده کنم؟

دوره آموزش بورس خانه سرمایه به دو صورت حضوری و نوین برگزار می شود. در دوره حضوری، دانشجویان بعد از ثبت نام و طبق برنامه تعیین شده در کلاس ها حاضر می شوند و به طور مستقیم از آموزش های اساتید این آموزشگاه استفاده می کنند. اما در دوره نوین، نیازی به حضور فیزیکی سر کلاس نیست. هر دانشجو می تواند با در دست داشتن یک لپ تاپ، کامپیوتر یا گوشی متصل به اینترنت از طریق وبینار در کلاس حاضر شود. اگر هم به دلایلی نتوانستید در زمان تعیین شده در کلاس آنلاین خود حاضر شوید می توانید از فیلم آموزشی کلاس که برای شما ضبط شده استفاده کنید. دوره های آموزش بورس خانه سرمایه، در طول 6 ماه و در قالب 140 ساعت آموزش کاربردی برگزار می شوند. گذشته از این، خانه سرمایه به کسانی که به صورت نوین در این آموزشگاه ثبت نام می کنند، پکیج آموزش بورس جامع به ارزش تقریبا چهار میلیون تومان را هدیه می دهد. به این ترتیب، می توانید با یک تیر، چند نشان را بزنید؛ یعنی هم در هزینه های آموزش خود صرفه جویی کنید و هم با یادگیری یک تخصص مالی، تغییری قابل توجه در زندگی تان رقم بزنید. یادمان باشد، اگر می خواهیم اوضاع زندگی مان تغییر کند، باید قدمی واقعی برای این کار برداریم.

منبع: شفقنا اقتصادی

به "6 پرسش و پاسخ مهم درباره بورس و سرمایه گذاری در آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 پرسش و پاسخ مهم درباره بورس و سرمایه گذاری در آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید