پاسپورت تازه بلژیک با تصاویری از تن تن و اسمورف ها

به گزارش وبلاگ نشر، از هفتم فوریه امسال، بلژیک گذرنامه های تازه خود را با طرح هایی از کارتون های نمادین تن تن و اسمورف ها صادر خواهد نمود.

پاسپورت تازه بلژیک با تصاویری از تن تن و اسمورف ها

پس از سال ها حضور نقش هایی از ساختمان های گوتیک و باروک بلژیکی بر پاسپورت این کشور، مقامات بلژیک تصمیم دارند تا از هفتم فوریه سال 2022، گذرنامه های نو خود را با طرح هایی از کارتون های نمادین تن تن و اسمورف ها صادر نمایند.

تن تن نام روزنامه نگاری بی باک از دنیا کمیک ها است که به تمام دنیا سفر می نماید و به حل مسائل گوناگون می پردازد. اکنون این شخصیت که به وسیله هرژه، کارتونیست مشهور خلق شده است، در سفر شهروندان بلژیکی همراه ایشان خواهد بود.

مجموعه های منحصربه فرد تن تن از جمله آثاری است که سالانه بیش از نیم میلیون یورو در دنیا به فروش می رسد. علاوه بر تصاویری از موشک ماه معروف تن تن و عمارت Moulinsart کاپیتان هادوک، در گذرنامه های نو نقش هایی از اسمورف ها و لوک خوش شانس نیز به چشم می خورد.

با وجود ظاهر کتاب کارتونی پاسپورت های نو، مقامات بلژیک تصریح دارند که ضریب امنیت پاسپورت های نو به طور قابل توجهی بهبود یافته است.

سوفی ویلمس، وزیر امور خارجه بلژیک روز پنجشنبه گفت:

پاسپورت بلژیکی یکی از برترین پاسپورت های دنیا و مایه افتخار است؛ گرچه در عین حال، تمایل ها به جعل این پاسپورت نیز زیاد به نظر می رسد. به همین علت است که ما به صورت مداوم برای بهبود امنیت آن کوشش می کنیم.

ویلمز بعلاوه با تشکر از آن دسته ناشران و نویسندگانی که در به روزرسانی گذرنامه نو همکاری نموده اند، پاسپورت های نو را فرصتی برای برجسته سازی عناصر اصلی فرهنگ بلژیک و انتشار آن به خارج از کشور دانست.

شایان ذکر است که به گفته مقامات بلژیک، پاسپورت قدیمی این کشور تا تاریخ انقضای آن همچنان معتبر خواهد بود.

منبع: کجارو / euronews.com

به "پاسپورت تازه بلژیک با تصاویری از تن تن و اسمورف ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسپورت تازه بلژیک با تصاویری از تن تن و اسمورف ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید