هزینه رهن و اجازه مغازه در منیریه چقدر است؟

به گزارش وبلاگ نشر، بسیاری از محله های تهران از دیرباز بخشی از پایتخت محسوب می شدند و به طور تقریبی می توان گفت قدمتی برابر با زمان پایتخت شدن تهران دارند. هنوز هم اگر به این محله های قدیمی سر بزنید، آثار زمان های دور را در بخش های مختلف آن می توانید ببینید. سازه های قدیمی، معماری تاریخی خانه ها، کوچه پس کوچه های باریک و خیابان هایی با مغازه های سن و سال دار، فقط بخشی از این نشانه ها هستند. یکی از این محله های قدیمی منیریه است. منیریه را می توان از معدود مناطقی دانست که هنوز بافت قدیمی و معماری دوره قاجار و پهلوی در آن به چشم می خورد؛ سازه های جدید و آثار قدیمی کنار هم در منیریه قرار گرفته اند و تضاد عجیبی ایجاد نموده اند. کنار همه ویژگی های محله منیریه، این خیابان بورس خرید و فروش کالاهای مختلفی مانند کفش اسپرت، لباس های ورزشی و وسایل مختلف ورزشی غیر برقی به شمار می آید. البته کمی بالاتر از منیریه می توانید وسایل ورزشی برقی مانند تردمیل را هم پیدا کنید، بنابراین طبیعی است که بسیاری از افراد خواستار احداث فروشگاه در منیریه این محله باشند. به همین دلیل در قالب یک مطلب به ویژگی ها و قیمت رهن و اجاره فروشگاه در منیریه پرداخته ایم. در صورتی که شما هم قصد رهن یا اجاره مغازه در این منطقه را دارید، با ما همراه باشید.

هزینه رهن و اجازه مغازه در منیریه چقدر است؟

نگاهی بر گذشته منیریه

منیریه از آن محله هایی است که از زمان دوره قاجار باقی مانده است. در زمان ناصرالدین شاه این منطقه یکی از محله های اعیان نشین تهران محسوب می گردد و اغلب شاهزاده ها یا رجال دولتی در آن ملک و املاک داشتند. نام این محله را از منیرالسلطنه مادر کامران میرزا گرفته اند. کامران میرزا پسر سوم ناصرالدین شاه و نایب السلطنه او بود. منیرالسلطنه همه عمر خود را در محله منیریه ساکن بود و به دلیل بافت تجملاتی این منطقه، منیریه در زمان کوتاهی به یکی از آبادترین محله های تهران تبدیل شد. گرچه منیریه در دوره های قاجار و پهلوی از محله های تجملاتی و اعیان نشین پایتخت به حساب می آمد؛ اما در حال حاضر به یکی از مناطق تجاری مرکزی و جنوبی تهران تبدیل شده است. میدان منیریه در راسته خیابان ولیعصر بیش از 60 سال است که کاربرد تجاری داشته و مغازه ها یا مراکز خرید مختلفی را در خود جای داده است. به دلیل وجود فروشگاه های مختلف ورزشی در این منطقه، محدوده خیابان ولیعصر و میدان منیریه به اسپرت بازار شهرت پیدا نموده است.

موقعیت جغرافیایی محله منیریه

محله منیریه از جنوب به خیابان فرهنگ، از شمال به چهارراه سپه و از شرق و غرب به ترتیب به چهارراه ابوسعید و چهارراه لشکر منتهی می گردد. در یک نگاه ریزتر به این محله، می توان به میدان معروف منیریه اشاره نمود. میدان منیریه از میدان های شهری کهن تهران به شمار می آید که در محله منیریه جای دارد. یکی از مقامات شهرداری در سال 94 درباره میدان منیریه معتقد بود این میدان به عنوان یک فلکه ترافیکی کارایی خود را از دست داده است و در حال حاضر می توان به آن به عنوان محلی برای تعاملات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی نگاه کرد. این میدان از شرق به وسیله خیابان ابوسعید با چهارراه گلوبندک و بازار تهران، از غرب به وسیله خیابان معیری با چهارراه لشکر و خیابان کارگر جنوبی، از شمال به وسیله خیابان ولیعصر با میدان ولیعصر و از جنوب باز هم به وسیله خیابان ولیعصر با میدان راه آهن ارتباط دارد.

دسترسی به خیابان منیریه

با توجه به اینکه محله منیریه از قدیمی ترین مناطق تهران محسوب می گردد، طبیعی است که راه های ارتباطی متعددی برای دسترسی به آن وجود داشته باشد. از مهم ترین راه های ارتباطی برای دسترسی به منیریه می توان به ایستگاه مترو منیریه اشاره نمود. این ایستگاه که در سال 1393 به بهره برداری رسید، محل تردد بسیاری از کسبه و مشتریان به محله منیریه است و به نوعی شاهراه ارتباطی این منطقه محسوب می گردد. از دیگر راه های ارتباطی برای منیریه، می توان به خط اتوبوس تجریش-راه آهن اشاره نمود که از منیریه عبور می نماید. همچنین جهت تاکسی های مختلفی از مناطق مختلف تهران به منیریه منتهی می گردد که راه دیگری برای عبور و مرور افراد است. به این ترتیب برای دسترسی به محله منیریه محدودیتی وجود نخواهد داشت.

امکانات رفاهی منیریه

طبیعی است که برای کاسبان و افراد شاغل در محله منیریه به ویژه خیابان اصلی منیریه امکاناتی مانند مرکز خرید، مرکز درمانی و پزشکی یا امکانات تفریحی و فضای سبز منطقه اهمیتی نداشته باشد؛ اما وجود رستوران، غذاخوری، کترینگ، فست فود، قهوه خانه، سفره خانه یا کافی شاپ برای هر فردی مهم خواهد بود. منطقه منیریه غذاخوری های کوچک و عظیم متعددی دارد که به خوبی از پس تامین غذای ساکنان منطقه به ویژه کسبه برآمده اند. قیمت مقرون به صرفه و کیفیت مناسب این رستوران ها برای ساکنان رضایت بخش است.

اسپرت بازار منیریه

هر منطقه از تهران را می توان بورس کالای خاصی در نظر گرفت. منیریه هم بورس خرید کفش های اسپرت، لباس های ورزشی و کالاهای ورزشی غیربرقی محسوب می گردد. همانطور که گفتیم با توجه به اینکه محله منیریه مرکزی برای خرید انواع کالای ورزشی و اسپرت است، این منطقه با نام اسپرت بازار شهرت پیدا نموده است. میدان منیریه در دوره های قدیم مغازه های کوچک و بزرک متعددی داشت؛ اما مدت ها است که دو پاساژ کاوه و تابان مراکز خرید مدرن این منطقه را تشکیل می دهند.

با توجه به ویژگی های تردد آسان و دسترسی راحت به امکانات رفاهی برای کسبه، این منطقه که قلب تپنده کالاهای ورزشی پایتخت است، محبوبیت زیادی بین اهالی این صنف پیدا نموده است؛ بنابراین در ادامه قیمت رهن و اجاره فروشگاه های منیریه را آنالیز خواهیم کرد.

بودجه لازم برای رهن و اجاره مغازه در منیریه

در منطقه منیریه می توانید مغازه ها و غرفه های کوچک و عظیم با متراژهای متنوعی پیدا کنید. چرا که از مغازه های زیر 10 متر تا فروشگاه های بالای 150 متر در منیریه وجود دارد و محدودیتی برای انتخاب شما ایجاد نمی نماید.

رهن و اجاره مغازه زیر 50 متر در منیریه

با توجه به قیمت بسیار بالای اجاره در این منطقه، طبیعی است که بسیاری از افراد در پی فروشگاه هایی با متراژ کم باشند. در حال حاضر، یک مغازه 9 متری در طبقه اول پاساژ المپیک منیریه با برق، خط تلفن و آب مبلغی برابر با 5 میلیون تومان برای پیش پرداخت و ماهانه 2 میلیون تومان برای اجاره دارد. یک مغازه دیگر در منیریه با متراژی در حدود 15 متر در همکف و 12 متر در زیرزمین دارد. این مغازه که به امکاناتی مانند آب، برق، گاز، تلفن و دستشویی مجهز شده است با مبلغ 25 میلیون تومان پیش پرداخت و ماهانه یک میلوین و 800 هزار تومان برای اجاره آماده واگذاری است. از دیگر مغازه های زیر 50 متر منیریه، یک فروشگاه 30 متری است. این واحد تجاری علاوه براین 30 متر، یک فضای 30 متری هم در زیرزمین داشته و امکاناتی مانند آب، برق، گاز و تلفن دارد. برای اجاره این واحد مبلغ 50 میلیون تومان پیش پرداخت و اجاره ماهانه 8 میلیون و 500 هزار تومان پرداخت کنید. در آخر هم یک واحد تجاری 40 متری در طبقه پایین باشگاهی در منیریه را برسی می کنیم. این واحد به همه امکانات لازم برای یک واحد اغذیه مانند فرهای صنعتی مجهز شده است. به همین دلیل برای اجاره آن با محدودیت نوع کسب و کار روبرو خواهید بود. این واحد برای اجاره قیمتی برابر پیش پرداخت 25 میلیون تومان و ماهانه 500 هزار تومان دارد.

رهن و اجاره مغازه بین 50 تا 100 متر در منیریه

به فضای کم مغازه های زیر 50 متر و قیمت بالای واحدهای بالای 100 متر، بیشتر افراد به دنبال مغازه هایی با متراژ بین 50 تا 100 متر هستند. به همین دلیل پیدا کردن واحد تجاری در این بازه کمی سخت به نظر می رسد. در حال حاضر یک واحد اداری 60 متری در منیریه نزدیک ابوسعید، مجهز به پارکینگ و آسانسور در طبقه چهارم ساختمانی پنج طبقه قیمتی برابر با 130 میلیون تومان برای رهن کامل دارد. واحد اداری دیگری با متراژ 65 متر مجهز به همه امکانات کنار پارکینگ و انباری قیمتی برابر با 70 میلیون پیش پرداخت و اجاره ماهانه یک میلیون تومان دارد. از دیگر واحدهای اداری در این بازه می توان به واحدی 80 متری اشاره نمود که قیمتی برابر با 170 میلیون برای رهن کامل دارد.

رهن و اجاره مغازه بالای 100 متر در منیریه

در منطقه منیریه بیشتر واحدهای عظیم برای نمایشگاه اتومبیل، کارواش یا انباری مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از واحدهای این متراژ، یک واحد با کاربری انباری است که متراژی برابر با 130 متر دارد. این واحد انباری در منیریه با مبلغ پیش پرداخت 30 میلیون و اجاره ماهانه 2 میلیون و 500 هزار تومان آماده واگذاری برای اجاره است. از دیگر واحدهای بالای 100 متر در منیریه می توان به واحدی 174 متری در منیریه اشاره نمود. این واحد تجاری در طبقه همکف بوده و از همه امکانات مانند آب، برق، گاز و تلفن برخوردار است. برای اجاره این واحد تجاری باید مبلغ 100 میلیون تومان رهن و اجاره ماهانه 10 میلیون و 500 هزار تومان پرداخت کنید.

با توجه به مبالغ گفته شده، امکانات محله منیریه و دسترسی آسان به مترو در این منطقه، این منطقه را می توان محلی مناسب برای رهن یا اجاره واحدهای تجاری و اداری دانست. چرا که قیمت مغازه های محله منیریه نسبت به بسیاری از محله های تهران مقرون به صرفه و مناسب تر است؛ بنابراین در صورتی که توان اقتصادی کافی داشته و قصد رهن یا اجاره واحد تجاری و اداری را دارید، محله منیریه انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

منبع: هومینگ

به "هزینه رهن و اجازه مغازه در منیریه چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه رهن و اجازه مغازه در منیریه چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید