موتورولا برای رقابت با سامسونگ در سال 2023 دو گوشی تاشو را روانه بازار می نماید

به گزارش وبلاگ نشر، موتورولا می خواهد برای رقابت با سامسونگ در بازار گوشی های تاشو در سال 2023 از دو گوشی RAZR (ریزر) رونمایی کند.

موتورولا برای رقابت با سامسونگ در سال 2023 دو گوشی تاشو را روانه بازار می نماید

در حال حاضر از معدود شرکت هایی که عمدتا گوشی های تاشو شبیه به سری گلکسی زد فلیپ سامسونگ فراوری می نماید، موتورولا است. این شرکت گوشی تاشو شبیه به زد فولد ندارد اما از آن طرف تمرکز خود را روی ساخت مدل هایی شبیه به زد فلیپ منعطف نموده چرا که این گوشی ها فعلا به لطف قیمت پایین تر، هواداران بیشتری هم دارند.

در حال حاضر سامسونگ بزرگ ترین شرکت فعال در زمینه فراوری گوشی های تاشو به شمار میرود اما تنها شرکت از این حیث نیست. البته عمده رقبای این شرکت کره ای با ساخت محصولاتی شبیه به زد فولد با آن رقابت می نمایند اما موتورولا و گوشی های سری ریزر این شرکت، رقیب سرسختی برای سامسونگ و کهکشانی های سری فلیپ آن به حساب می آیند.

نخستین گوشی تاشوی موتورولا درست در سالی راهی بازار شد که سامسونگ در آن سال از گلکسی فولد، گوشی تاشوی پر سر و صدای خود رونمایی کرد. البته موتورولا ریزر برخلاف گلکسی فولد که به خاطر مسائل فنی مغلوب شد، به علت قیمت بالا و مشخصات بسیار دور از انتظار نتوانست عملکرد خوبی در بازار داشته باشد. برای مثال از یک دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی بهره می برد و ظرفیت باتری آن هم 2500 میلی آمپر ساعت بود. در نتیجه نتوانست با گلکسی زد فلیپ رقابت کند.

موتورولا اوایل سال جاری از یک گوشی نو با نمایشگر تاشو رونمایی کرد که علی رغم بهره مندی از قیمت پایین تر، باز هم نتوانست محبوبیت گلکسی زد فلیپ 4 را کسب کند. اما شایعاتی که به تازگی منتشر شده نشان می دهد که موتورولا برای این شرایط برنامه ای دارد. این شرکت انتظار دارد در سال 2023 و با عرضه دو گوشی تاشو، اندکی از سهم سامسونگ در بازار را مال خود کند. اگرچه اطلاعات زیادی در اختیار نداریم اما دو گوشی تاشو با نام رمز Juno و Venus قرار است در سال 2023 با برند RAZR راهی بازار شوند.

در حال حاضر فقط از بابت نام رمز این محصولات خبر داریم اما اگر موتورولا بتواند قیمت اولیه این محصولات را در مقایسه با آنچه که اکنون شاهد هستیم کاهش دهد و از لحاظ مشخصات فنی و قابلیت های نرم افزاری هم آن ها را به حد و میزان های زد فلیپ 4 یا بهتر برساند، شاید بتواند در بازار خودی نشان دهد و توجه مردم را به خود جلب کند. اگرچه نمی گردد انتظار داشت با توجه به کارنامه درخشان سامسونگ در این زمینه، موتورولا بتواند سهم آن را به صورت کلی تصاحب کند اما بهبود شرایط از آنچه که اکنون وجود دارد، دور از انتظار نخواهد بود.

از طرفی دیگر پیشرفت موتورولا رقابت را هم بین این شرکت و سامسونگ افزایش می دهد که این رقابت در نهایت به نفع کاربران است. وقتی موتورولا در سال 2023 از دو گوشی تاشو رونمایی کند، سامسونگ قطعا نگران خواهد شد چرا که این احتمال وجود دارد که نخستین گوشی تاشو از سری ریزر در شش ماه نخست سال آینده راهی بازار گردد این در حالی است که گلکسی زد فلیپ 5 در شش ماه دوم سال در دسترس قرار می گیرد.

با این حال چه موتورولا نخستین شرکتی باشد که گوشی تاشوی خود را سال آینده راهی بازار می نماید چه سامسونگ، این رقابت با وجود اضافه شدن شرکت های دیگری نظیر اوپو، شیائومی و… بسیار شدیدتر از آنچه که اکنون شاهد هستیم خواهد شد. حال باید دید کدام شرکت به شکل بهتری می تواند توجه مردم را به محصولات خود جلب کند.

منبع: SamMobile

منبع: دیجیکالا مگ

به "موتورولا برای رقابت با سامسونگ در سال 2023 دو گوشی تاشو را روانه بازار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موتورولا برای رقابت با سامسونگ در سال 2023 دو گوشی تاشو را روانه بازار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید