تصاویر ثبت شده با دوربین سلفی زیر نمایشگر گوشی ZTE Axon 20 را ببینید

به گزارش وبلاگ نشر، بالاخره بعد از مدت ها انتظار، کاربران می توانند نمونه تصاویر ثبت شده توسط دوربین سلفی زیر نمایشگر گوشی ZTE Axon 20 5G را مشاهده کنند.

تصاویر ثبت شده با دوربین سلفی زیر نمایشگر گوشی ZTE Axon 20 را ببینید

همانطور که می دانید، ZTE اولین شرکتی بود که رسما از محصولی با دوربین سلفی زیر نمایشگر رونمایی کرد. محصولی که با نام ZTE Axon 20 5G شناخته شده و امسال هم معرفی گشت. ZTE با معرفی این گوشی، رویای بزرگترین شرکت های سازنده گوشی هوشمند در جهان نظیر سامسونگ، هواوی، شیائومی، اپل و… را به حقیقت تبدیل کرد. اما آیا این رویا به بهترین شکل ممکن تحقق پیدا کرده؟

ZTE Axon 20 5G بسیار باریک و فوق العاده زیباست. تعبیه دوربین سلفی زیر نمایشگر باعث شده در پنل جلویی این گوشی، جز حاشیه های بسیار باریک در چهار طرف نمایشگر، هیچ ناچ یا حفره ای دیده نشود که یکپارچه گی آن را بهم بزند. نمایشگر این محصول از جنس OLED است که انتظاری جز این هم نداشتیم چون نمی توان فناوری لازم را روی نمایشگرهای LCD پیاده کرد. می توانید در تصویر زیر، محل دقیق تعبیه این دوربین را مشاهده کنید.

البته آنچه که در تصویر به این وضوح می بینید، در استفاده معمولی اصلا به این اندازه قابل رؤیت نیست. در واقع در این تصویر، دوربین سلفی به خاطر افکت خاصی گوشی است که از آن عکاسی کرده به همین خاطر می توان آن را مشاهده کرد. اما وقتی کاربر آن را در دست می گیرد، نمی تواند به وضوح حضور دوربین را حس کند. ZTE هم برای بیشتر پنهان ماندن این دوربین از چشم، تصاویر زمینه ی مخصوصی را طراحی کرده که در قسمت دوربین سلفی کمی تیره تر هستند و در این صورت شاید حتی با دقت زیاد هم نتوان متوجه چیزی شد. اما وقتی از تصویر زمینه سفید استفاده کنید، دوربین سلفی کمی بیشتر قابل رؤیت می شود.

اما این دوربین در عمل چه وضعیتی دارد؟ مهم ترین سؤالی که کاربران از خود می پرسند همین است. اگر ZTE اولین شرکتی است که چنین محصولی را تولید کرده، قطعا نباید انتظار یک شاهکار را از آن داشته باشیم. همین که می دانیم دستیابی به این فناوری ممکن شده کافی است تا در آینده ای نزدیک آن را به شکل پیشرفته تری در گوشی ها و دیگر گجت ها ببینیم.

معمولا تعبیه فناوری های پیچیده برای اولین بار در گوشی ها یا هر گجت هوشمند دیگری، با موفقیت همراه نمی شود و ZTE Axon 20 هم از این قاعده مستثنی نیست. دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی این گوشی که در زیر نمایشگر پنهان شده، اصلا نمی تواند با رقبای هم رده رقابت کند و کیفیت تصاویر نسبتا بد است. البته این طور نیست که تصویر ثبت شده قابل مشاهده نباشد، در واقع منظورمان این است که در مقایسه با یک دوربین 32 مگاپیکسلی با مشخصات مشابه، عملکرد این سنسور اصلا خوب نیست.

در واقع وقتی با دوربین سلفی این گوشی عکاسی کنید، این طور به نظر می رسد که فیلتر زیبایی فعال شده است. یعنی پوست سوژه بی روح و بدور از رنگ و حالت طبیعی خود به نمایش در می آید. در محل هایی با نور کم هم عملکرد این گوشی تعریفی ندارد و تقریبا باید گفت با خرید این گوشی، باید قید سلفی باکیفیت را بزنید.

  • ساعت هوشمند ZTE واچ لایو با طول عمر باتری 21 روز معرفی گشت

البته این اتفاق کاملا طبیعی است. برای اینکه نور به سنسورهای زیر نمایش برسد، فرایند پیچیده ای باید طی شود. از آنجایی هم که این فناوری تازه در ابتدای جهت واقع شده است، بدیهی است تا این اندازه مشکل را ببینیم. هرچند باز هم به نظر می رسد تصاویر ثبت شده آن قدر بی کیفیت و غیرقابل استفاده نیستند که شخص بررسی کننده فکر می کند.

اگر به خاطر داشته باشید، در ماه ژانویه امسال، لو ویبینگ، مدیرعامل ردمی، در رابطه با مسائل تعبیه دوربین سلفی زیر نمایشگرهای باکیفیت توضیحاتی ارائه داده بود. او مدعی شد اگر شرکتی بخواهد دوربین سلفی گوشی را زیر نمایشگرهایی با میزان روشنایی بیشتر از 400 نیت که تراکم پیکسلی بسیار بالایی دارند پنهان کند، نور کمتری به سنسورها می رسد و در نتیجه کیفیت تصاویر با افت محسوسی همراه خواهد بود.

  • گوشی جدید شیائومی با دوربین سلفی زیر نمایشگر در یک ویدیو دیده شد

راهکاری که برای این موضوع در نظر گرفته شد، کاهش تراکم پیکسلی در همان ناحیه تعبیه دوربین سلفی بود که ZTE هم دقیقا همین اقدام را انجام داد تا بدین ترتیب پیکسل های کمتری در آن محل قرار بگیرند و در نتیجه نور بیشتری وارد سنسورها شود. با این حال تصاویر ثبت شده را می توان برای یک گوشی با فناوری نسل اولی، نسبتا خوب ارزیابی کرد.

همه ما می دانیم اولین تجربه شرکت ها در تعبیه حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر تا چه اندازه انتقاد به همراه داشت، اما به مرور شاهد پیشرفت چشمگیری در این زمینه بودیم. در جهانی فناوری، تنها کافی است شرکتی آغازگر یک جهت سخت اما جذاب باشد. طولی نخواهد کشید که راهکار های زیادی برای بهبود کیفیت آن یافت می شود. در رابطه با دوربین سلفی زیر نمایشگر هم این اتفاق خواهد افتاد. اما فعلا تنها چیزی که از آن بی خبریم، زمان رخ دادن آن است. اینکه چه شرکتی و چه زمانی، محصولی را با این فناوری راهی بازار خواهد کرد.

نظر شما در رابطه با فناوری دوربین سلفی زیر نمایشگر چیست؟ فکر می کنید در سال 2021، شرکت های سازنده گوشی هوشمند می توانند آن را به بلوغ برسانند؟

  • حذف تجهیزات هواوی و ZTE از شبکه های مخابراتی آمریکا 1.8 میلیارد دلار هزینه دارد

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ

به "تصاویر ثبت شده با دوربین سلفی زیر نمایشگر گوشی ZTE Axon 20 را ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ثبت شده با دوربین سلفی زیر نمایشگر گوشی ZTE Axon 20 را ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید