فرار از آلزایمر

به گزارش وبلاگ نشر، شما تنها با انتخاب رنگ های دلخواه تان در غذاها به راحتی می توانید از فرآیند سالخوردگی و آلزایمر جلوگیری کنید. این بار که می خواستید میوه یا سبزی انتخاب کنید، از انواع کوچک، اما پرخاصیت مانند توت بهره ببرید.توت و انواع میوه ها و سبزی های رنگارنگ سرشار از پلی فنول می باشند. این ماده نوعی ضداکسنده است و توانایی این را دارد که حتی از ریزترین سلول های بدن هم محافظت کند. به همین علت بدن نوعی مصونیت در مقابل استرس،

فرار از آلزایمر

فرار از آلزایمر

از رنگ های دلخواه تان تغذیه کنید!

شما تنها با انتخاب رنگ های دلخواه تان در غذاها به راحتی می توانید از فرآیند سالخوردگی و آلزایمر جلوگیری کنید. این بار که می خواستید میوه یا سبزی انتخاب کنید، از انواع کوچک، اما پرخاصیت مانند توت بهره ببرید.

توت و انواع میوه ها و سبزی های رنگارنگ سرشار از پلی فنول می باشند. این ماده نوعی ضداکسنده است و توانایی این را دارد که حتی از ریزترین سلول های بدن هم محافظت کند. به همین علت بدن نوعی مصونیت در مقابل استرس، اضطراب های محیطی و فرآیند سالخوردگی پیدا می نماید. این ماده شیمیایی سودمند در چای سبز، روغن زیتون، شکلات خالص و انار هم یافت می گردد.

چگونه می توان از مزایای این میوه های ضدسالخوردگی بهره گرفت؟ توصیه مشاوران کوچه ما به شما این است که رنگ های دلخواه تان را بخورید.

از آنجایی که پلی فنول مسؤول رنگ دادن به انواع و اقسام میوه ها و سبزی ها می باشد، انتخاب رنگ های مختلف به شما یاری می نماید تا بدن خود را با انواع مختلف آنتی اکسیدان ها اشباع نمایید. در این میان می توان به زغال اخته، توت فرنگی، آب انگور سیاه و انار اشاره نمود. هرچه رنگ غذاهایی که مصرف می کنید به رنگین کمان نزدیک تر باشد، بهتر است.

بیشتر افراد متوجه نیستند که استفاده از رنگ های مختلف میوه ها و سبزیجات برای قلب هم مفید است.

آنتی اکسیدان ها از شریان های قلب محافظت نموده، مواد مغذی لازم را به آنها رسانده و نیرومند نگه می دارند. شریان های خونی سالم نه تنها سلامت سیستم قلبی و عروق را تضمین می نمایند، بلکه از سفید شدن زودرس موها هم جلوگیری نموده و سلامت سلول های خاکستری را هم تأمین می نمایند. چیزی که برای قلب خوب باشد، برای مغز هم مفید است. بعید نیست که روزی از انواع توت ها در پودرها و مکمل های غذایی استفاده گردد. اما به هر حال استفاده از میوه ها و سبزی های تازه تأثیر دوچندانی در بر دارد. در فرآیند صنعتی شدن بسیاری از ترکیبات اصلی آنها از بین می فرایند.

البته در نظر داشته باشید با افزودن رنگ های متفاوت مواد به رژیم غذایی خود، شما نباید انتظار داشته باشید که همه چیز یک شبه درست گردد. برای برخورداری از سلامت کامل باید این موارد را در نظر بگیرید: رژیم غذایی مناسب، تمرین ذهنی و جسمی.

ورزش کردن روی مغز تأثیر مشابهی نظیر اثر پلی فنول می گذارد. محققان مؤسسه دانشگاهی فلوریدا پس از تحقیق فراوان متوجه شدند موش هایی که در لانه خود چرخ بازی دارند، علایم پیری کمتری نسبت به همسالان خود که هیچ تحرکی نداشتند، نشان می دهند. همین آزمایش روی انسان ها هم صورت گرفته و نتایج مشابهی به دست آمده است.

حال می رسیم به تمرین ذهنی. کتاب خواندن، حل جدول های متقاطع و سایر تمرین های ذهنی می تواند سلامت مغز را تضمین نموده و از ابتلا به بیماری هایی نظیر آلزایمر هم بکاهد.

البته با دانستن این مطالب تنها نیمی از راه طی نموده ایم. حال که دانستیم غذا و ورزش، سلاح های مفیدی برای مبارزه با انواع بیماری ها هستند، دیگر هیچ بهانه ای برای عدم انجام مبارزه وجود نخواهد داشت.

منبع: نشریه کوچه ما، شماره 8.

منبع: راسخون

به "فرار از آلزایمر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرار از آلزایمر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید