رویداد نوآوری تکانش برای حل مسائل تعلیم و تربیت برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ نشر، خانه نوآوری تعلیم و تربیت، مرکزی مردم نهاد برای حل مسائل نظام تعلیم و تربیت، پرورش نیروی انسانی خبره در این عرصه و شبکه سازی فعالان تعلیم و تربیت در این عرصه است که اقدام به برگزاری رویداد تَکانِش به منظور نوآوری برای حل مسائل تعلیم و تربیت نموده است.

رویداد نوآوری تکانش برای حل مسائل تعلیم و تربیت برگزار می گردد

در این رویداد دو روزه، افراد ایده ها و مسئله های خود را برای حل مسائل نظام آموزشی کشور مطرح می نمایند و با افراد همفکر خود، تیم تشکیل می دهند. این تیم ها با همراهی منتورهای رویداد، راهکاری نوآورانه برای مسئله خود می یابند و آن را توسعه می دهند.

در انتها رویداد، خروجی تیم ها توسط داوران ارزیابی می گردد و تیم های برتر، مورد حمایت و راهبری خانه نوآوری تعلیم و تربیت قرار می گیرند.

مخاطب اصلی این رویداد دانشجویان و طلبه ها و افرادی هستند که بیش از دو سال از فارغ التحصیلی شان نگذشته و دغدغه تحول نظام آموزشی و مسائل تعلیم و تربیت دارند و می خواهند با نظر متخصصان این عرصه و با همکاری افراد هم فکر خود در جهت حل مسائل حوزه تعلیم و تربیت گام بردارند.

افراد برای شرکت در این رویداد احتیاجی به ایده یا مسئله قبلی ندارند و اگر در فضای آموزش فعال هستند و دغدغه مسائل تربیتی دارند کافی است تا با شرکت در این رویداد با ایده ها و مسائل دیگران آشنا شوند و در صورت علاقه مندی به آنها بپیوندد و با یکدیگر برای حل مسأله کوشش نمایند. اهمیت کار تیمی و ایده پردازی برای این رویداد به مراتب مهم تر از داشتن ایده اولیه است.

در انتها رویداد به عنوان خروجی از تیم ها خواسته می گردد یک ارائه را اجرا نمایند. این ارائه باید شامل توضیح روشن مسأله، توضیح ابعاد مسأله، توضیح دقیق راهکار، بیان مبانی و همچنین طراحی راهکار، توضیح مدل کسب و کار (در صورت احتیاج) و بیان اهداف درنظر گرفته شده، بیان احتیاجها و معرفی تیم باشد.

رویداد تکانش: توسعه کارآفرینی و نوآوری آموزشی در روزهای پنجشنبه و آدینه، 28 و 29 آذرماه برگزار می گردد و از تیم های منتخب با اختصاص فضای کار، دوره های آموزشی، رهیاران تخصصی، شبکه ارتباطی، فرصت ارائه به سرمایه گذاران و ذی نفعان حمایت می گردد.

در این دوره رهیارانی (منتورها) از جمله حسین غفاری در حوزه های مختلف آموزش علوم انسانی، محمدرضا ذاکری در حوزه فناوری اطلاعات و مدیریت تیم، محمدرضا حشمتی در حوزه سیاستگذاری توانمندسازی معلمان و ارتقای آموزش و پرورش در مناطق محروم و مجتبی همتی فر در حوزه پژوهشگری تربیتی و سیاست پژوهی و تربیت در دوره کودکی، مهدکودک و طراحی اردو در حوزه های مختلف آموزشی به علاقمندان و دانشجویان و طلبه ها یاری می نمایند.

همچنین سیدمرتضی یزدان پرست در حوزه ایده پردازی و ساخت و انتشار بازی و رسانه، محمد جواد فروزان نژاد در حوزه ارائه و سخنرانی، ابراهیم راستان در حوزه انسان شناسی و تربیت دینی و فلسفه تعلیم و تربیت، احمدرضا اعلایی در حوزه های کودک، تربیت دینی آموزش پروژه محور و تعامل با خانواده ها به ایده پردازان هدایت می دهند.

علاوه بر فعالان و دانشجویان حوزه آموزش افراد با زمینه های کسب و کار، فنی و برنامه نویسی و طراحی و گرافیک که دغدغه نظام آموزشی را دارند نیز می توانند در این رویداد شرکت نمایند.

این رویداد با هدف شناسایی، توان مندسازی و شبکه سازی جوانان برای شناسایی و حل مسائل تعلیم و تربیت بر مبنای ارزش های اسلامی و بومی طراحی شده و اجرا می گردد.

شرکت نمایندگان در قالب تیم های 4 تا 6 نفره سازماندهی خواهند شد و قالب های راهکار می تواند به صورت نرم افزار (وب، اپلیکیشن، نرم افزارهای تحلیل گر و ...)، رسانه (بازی رایانه ای، شبکه های اجتماعی، کتاب، کتاب صوتی، برنامه تلویزیونی، پویانمایی، فیلم و ...)، برنامه های آموزشی (برنامه درسی، اردو، بازی های گروهی، کارسوق، روش های یاددهی - یادگیری و ...)، ابزار و وسایل فیزیکی (وسایل یاری آموزشی، اسباب بازی، وسایل کارگاهی و ...) و سیاستگذاری (طراحی الگو، طراحی نظام، طراحی سیاست و ...) باشد.

این رویداد نوآوری معیارهای داوری دارد که از جمله می توان به معیارهای توجیه پذیری مالی (داشتن مدل کسب و کار قابل دفاع)، مسئله یابی صحیح (تمرکز بر مسائل دارای اولویت)، راهکار صحیح، اثربخش و کارآمد (حل نماینده بودن مسأله مد نظر، کارایی بالا در حل مسأله)، تیم مناسب (متناسب بودن تخصص و تجربه اعضای تیم با احتیاجهای راهکار ارائه شده)، اتکای مسأله و راهکار بر مبانی وحیانی (استفاده صحیح و دقیق از گزاره های وحیانی در شناخت مسأله و طراحی راهکار مسأله) اشاره نمود.

معیار اتکای مسأله و راهکار بر مبانی وحیانی (استفاده صحیح و دقیق از گزاره های وحیانی در شناخت مسأله و طراحی راهکار مسأله) به عنوان معیار ویژه با امتیاز مثبت در نظر گرفته می گردد.

پس از داوری، تیم های منتخب در فرایند پذیرش شرکت نموده و در صورت برگزیده شدن از حمایت تا سقف 10 میلیون تومان طی مدت سه ماه و بر اساس شرایط اعلام شده بهره مند خواهند شد.

این شرایط شامل استقرار در خانه نوآوری تعلیم و تربیت با امکان استفاده از میز کار، اینترنت و فضاهای اشتراکی نظیر اتاق جلسه، شرکت در دوره های آموزشی خانه نوآوری تعلیم و تربیت برای یاری به تیم ها به منظور حل مسأله شان، بهره مندی از همراهی منتورهای باتجربه و به همراه امکان استفاده از شبکه ارتباطی خانه نوآوری تعلیم و تربیت و فراهم کردن فرصت ارائه به سرمایه گذاران و دی نفعان است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "رویداد نوآوری تکانش برای حل مسائل تعلیم و تربیت برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویداد نوآوری تکانش برای حل مسائل تعلیم و تربیت برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید