رمزگشایی از تخم طلایی که کف اقیانوس پیدا شد، عکس

به گزارش وبلاگ نشر، در حدود 3300 متری زیر سطح سواحل آلاسکا، جایی که نور گرم خورشید هرگز به آن نفوذ نمی کند، یک وسیله نقلیه زیرآبی NOAA Ocean Exploration که از راه دور اداره می شد، با یک گوی طلایی و عجیب روبرو شد.

رمزگشایی از تخم طلایی که کف اقیانوس پیدا شد، عکس

تینا مزدکی- به صخره ای که با اسفنج های سفید خال خالی شده بود، محکم می چسبید، به ابعاد حدود 10 سانتی متر و یک سوراخ در یک طرف. کاملاً معین نیست که این گوی مرموز چه چیزی می تواند باشد. پیشنهادات اولیه از سوی محققانی که جریان زنده غواصی را انجام می دادند شامل یک پوشش تخمی از یک گونه مرموز، یک اسفنج مرده یا یک مرجان بود.

یکی از محققان در پخش زنده 30 آگوست گفت: نمی دانم از آن چه بگویم. یکی دیگر حدس می زند: قطعاً یک حفره قدیمی بزرگ در آن وجود دارد، بنابراین چیزی یا سعی کرد وارد گردد یا سعی کرد از آن خارج گردد.

یکی از محققین گفت: فقط امیدوارم وقتی آن را تکان می دهیم، چیزی تصمیم نگیرد بیرون بیاید، مثل آغاز یک فیلم ترسناک است.

او در ادامه گفت: فکر ما به علت بافت به سمت تخم مرغ می رود. به نظر می رسد گوشتی است و آناتومی واضحی ندارد. سوراخی در آن وجود دارد که نشان می دهد چیزی داخل یا خارج شده است. اما شبیه هیچ تخم مرغی نیست. کری هاول، بوم شناس اعماق دریا از دانشگاه پلیموث در بریتانیا به این روزنامه گفت: من تا به حال چنین چیزی ندیده ام. اگر یک تخم مرغ است، سوال واقعا جالب این است که تخم مرغ کی است. بسیار بزرگ است. این یک تخم مرغ کوچک ماهی نیست. این یک چیز قابل توجه است.

محققان با استفاده از یک بازوی روباتیک، قبل از جمع آوری آن به وسیله مکش برای مطالعه بیشتر، به آرامی جسم را تکان دادند و تشخیص دادند که کاملاً نرم است. تجزیه و تحلیل DNA برای شناسایی ارگانیسم مسئول ایجاد آن انجام خواهد شد.

بنابراین اگر جسم یک تخم مرغ باشد، چیزی غیرعادی در خصوص آن وجود دارد. که واقعاً شگفت انگیز است: هر چه که باشد، گوی چیز تازهی برای گفتن به ما در خصوص اعماق اقیانوس و حیات متنوعی دارد که در آن رشد می نماید.

اتفاقات زیادی در اعماق اقیانوس های غیرقابل مهمان پذیر رخ می دهد که ما هنوز آنها را درک نکرده ایم. فشارهای خرد و دمای انجماد تنها دو عاملی هستند که بشر را از کاوش گسترده باز داشته است. با این حال، با وسایل نقلیه از راه دور، اقیانوس به تدریج اسرار خود را فاش می نماید. از جمله چگونگی فراوری مثل گونه های مرموز اعماق اقیانوس.

منبع: sciencealert

بریتانیا و لهستان موشک ضد هوایی می سازند/ عکس

شهر تازه بن سلمان گزینه میزبانی جام جهانی!/ عکس

227227

منبع: خبرآنلاین

به "رمزگشایی از تخم طلایی که کف اقیانوس پیدا شد، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رمزگشایی از تخم طلایی که کف اقیانوس پیدا شد، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید