درخواست جهانگیری از وزارت خارجه چیست؟

به گزارش وبلاگ نشر، خبرنگاران : معاون اول رییس جمهوری از وزارت امور خارجه خواست بسترهای لازم را برای برطرف موانع و نهایی شدن متن موافقتنامه تجارت آزاد میان ایران و اتحادیه مالی اوراسیا فراهم کند تا هرچه سریعتر شاهد آماده شدن موافقتنامه و تایید قطعی آن در اجلاس سران باشیم.

درخواست جهانگیری از وزارت خارجه چیست؟

به گزارش به نقل از جماران، جهانگیری معاون اول رییس جمهوری از وزارت امور خارجه خواست بسترهای لازم را برای برطرف موانع و نهایی شدن متن موافقتنامه تجارت آزاد میان ایران و اتحادیه مالی اوراسیا فراهم کند تا هرچه سریعتر شاهد آماده شدن موافقتنامه و تایید قطعی آن در اجلاس سران باشیم.

معاون اول رییس جمهوری، موافقتنامه تجارت آزاد میان ایران و اتحادیه مالی اوراسیا را فرصت مناسبی برای بیان کرد و از وزارت صنعت، معدن و تجارت و دیگر دستگاه های ذیربط خواست برای نهایی شدن این موافقتنامه، برنامه زمان بندی معین و آن را با جدیت دنبال نمایند.

اسحاق جهانگیری در جلسه آنالیز آخرین شرایط روابط ایران با اوراسیا که به ریاست وی برگزار گردید، از تجارت آزاد با کشورهای همسایه به عنوان راه پیشرفت اقتصاد، صنعت و کشاورزی ایران نام برد و گفت: تجارت آزاد میان ایران و اتحادیه مالی اوراسیا نه تنها تهدیدی برای فراوری داخلی محسوب نمی گردد بلکه بازار بزرگی در اختیار کالاهای فراوریی کشور قرار می دهد.

معاون اول رییس جمهوری از وزارت امور خارجه خواست بسترهای لازم را برای برطرف موانع و نهایی شدن متن موافقتنامه تجارت آزاد میان ایران و اتحادیه مالی اوراسیا فراهم کند تا هرچه سریعتر شاهد آماده شدن موافقتنامه و تایید قطعی آن در اجلاس سران باشیم.

در این جلسه که وزرای نیرو، صنعت، معدن و تجارت، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه و نمایندگان وزارت امور خارجه و بانک مرکزی نیز حضور داشتند، رییس سازمان توسعه تجارت ایران، گزارشی از آخرین شرایط تجارت و مذاکرات ایران و اوراسیا ارائه کرد.

وی به تاثیر مثبت موافقتنامه اوراسیا بر تجارت کشورمان با اتحادیه مالی اوراسیا اشاره نمود و اضافه نمود: حجم تجارت فیمابین در مدت اجرایی شدن موافقتنامه در مقایسه با مدت مشابه پیش از اجرای موافقتنامه 7 درصد رشد داشته که شامل رشد 44 درصدی در صادرات ایران به اوراسیا و کاهش 13 درصدی واردات ایران از اوراسیا است.

در این نشست همچنین در مورد بعضی موانع و مسائل پیش روی موافقتنامه تجارت آزاد میان ایران و اتحادیه مالی اوراسیا بحث و گفتگو شد و پس از ارائه پیشنهادات و دیدگاه های مختلف، تصمیمات لازم برای سرعت بخشیدن به فرایند مذاکرات و نهایی شدن تجارت آزاد میان ایران و اتحادیه مالی اوراسیا اتخاذ شد.

منبع: اقتصادنیوز

به "درخواست جهانگیری از وزارت خارجه چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست جهانگیری از وزارت خارجه چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید