امیرعبداللهیان: آمریکا دائم درخواست مذاکره می نماید ولی ما به جمع بندی نرسیده ایم

به گزارش وبلاگ نشر، ایرنا نوشت: وزیر امور خارجه درباره مذاکره مستقیم ایران و آمریکا گفت: آمریکایی های دائما درخواست مذاکره مستقیم را مطرح می نمایند اما ما هنوز در جمع بندی های خود به این نقطه نرسیده ایم.

امیرعبداللهیان: آمریکا دائم درخواست مذاکره می نماید ولی ما به جمع بندی نرسیده ایم

حسین امیرعبداللهیان عصر دوشنبه در حاشیه همایش ملی ایران و همسایگان در جمع وبلاگ نشر درباره ملاقات وزرای امور خارجه کشورهای مذاکره نماینده هسته ای گفت: ما فعلا مذاکرات را در سطح کارشناسان ارشد، مدیران کل سیاسی و معاونین وزرا تنظیم کردیم. امیدواریم در همین سطح بتوانیم وارد فرایند اجرا شویم و احتیاج به ملاقاتهای سطح بالاتری نداشته باشد.

وزیر امور خارجه گفت: آنچه برای ما مهم است این است که زمانی مردم در جریان جزئیات قرار بگیرند که در میز مذاکرات به نتیجه مشخصی رسیده باشیم و امیدوارم به آن نقطه نزدیک شویم.

امیرعبداللهیان درباره مذاکره مستقیم ایران و آمریکا گفت: آمریکایی ها دائما درخواست مذاکره مستقیم را مطرح می نمایند اما ما هنوز در جمع بندی های خود به این نقطه نرسیده ایم.

رئیس دستگاه دیپلماسی بعلاوه از سفر خود به هند و سریلانکا اطلاع داد و گفت: هفته آینده به هند و سریلانکا سفر خواهم کرد و در این سفر چند هدف را دنبال می کنیم.

وزیر امور خارجه با تشریح اهداف سفر خود به هند اضافه نمود: اولا همتای من در 4 ماه گذشته دوبار به جمهوری اسلامی ایران سفر نموده است و ثانیاً ما از روابط سیاسی و مالی خوبی با هند برخورداریم. موضوعات متنوع سیاسی، مالی و همکاری ها در حوزه فناوری بین دو کشور در جریان است.

وی اضافه نمود: در سریلانکا هم علاوه بر گفت وگوهای دو جانبه، ما در صدور خدمات فنی- مهندسی و اجرای پروژه هایی مثل سدسازی و نیروگاه اقدامات مهمی صورت گرفته است که برای پیگیری آن راهی سریلانکا هستیم.

وزیر امور خارجه بعلاوه درباره همکاری های ایران و ترکیه گفت: در آخرین ملاقات بین آقای رئیسی و آقای اردوغان در حاشیه نشست سران اکو در عشق آباد، روسای جمهور دو کشور توافق کردند که کمیسیون عالی همکاری های ایران و ترکیه در تهران برگزار گردد و امیدواریم بتوانیم این اجلاس را برگزار کنیم. به طور همزمان ممکن است نشست همکاری های سه جانبه آستانه را برگزار کنیم.

311311

منبع: خبرآنلاین

به "امیرعبداللهیان: آمریکا دائم درخواست مذاکره می نماید ولی ما به جمع بندی نرسیده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیرعبداللهیان: آمریکا دائم درخواست مذاکره می نماید ولی ما به جمع بندی نرسیده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید