رونمایی چین از پهپاد مفهومی نو

به گزارش وبلاگ نشر، چین از یک هواپیمای بدون سرنشین مفهومی تازه که فناوری مشابه با پهپاد آمریکایی دارد، رونمایی کرد.

رونمایی چین از پهپاد مفهومی نو

به گزارش گروه بین المل وبلاگ نشر به نقل از خبرگزاری رویترز، چین امروز چهارشنبه از یک هواپیمای بدون سرنشین مفهومی که در ظاهر و اهداف ماموریت با هواپیمای Kratos XQ -58A ساخت آمریکا شباهت دارد، رونمایی کرد.

وو وی، نماینده خط فراوری شرکت فناوری هوافضا چین گفت که پهپاد مفهومی دوربرد FH-97 که روز چهارشنبه رونمایی شد می تواند انواع مختلفی از سلاح ها را حمل کند و دارای قابلیت جنگ الکترونیکی است. وی از ذکر سایر جزییات بیشتر خودداری کرد.

آمریکا، انگلیس، استرالیا، هند و روسیه از جمله کشور هایی هستند که هواپیما های بدون سرنشین از این دست فراوری می نمایند. این نوع پهپاد ها مقرون به صرفه تر و قابل مصرف تر از جنگنده های با سرنشین هستند.

نماینده خط فراوری شرکت فناوری هوافضا چین از جزئیات فنی این پهپاد اطلاعات بیشتری ارائه نداد. بعلاوه نگفت که آیا برای صادرات این محصول نو برنامه ای دارد یا خیر.

ظاهر این پهپاد تقریباً شبیه Kratos XQ-58A است که اولین پرواز خود را در سال 2019 انجام داد. حداکثر سرعت پهپاد آمریکایی 0.85 ماخ و برد آن حدود 2200 مایل دریایی است.

ژانگ ژونگ یانگ، نایب رئیس این شرکت گفت که برنامه این بود که این محصول را به یک برند بین المللی درجه یک و به یک بازیگر اصلی در صحنه جهانی تبدیل کنیم.

چین تا به امروز هواپیما های بدون سرنشین نظامی به کشور هایی از جمله امارات، پاکستان و صربستان صادر نموده است.

چین بعلاوه از بزرگترین نمایشگاه هوایی این کشور برای نشان دادن توان تسلیحاتی یکی از پیشرفته ترین پروژه های پهپادی خود به نام GJ-11 استفاده کرد.

گلوبال تایمز گزارش داد که GJ-11 نمایش داده شده در این نمایشگاه، دو صندلی سلاح خود را برای اولین بار باز کرد. در داخل هر صندلی چهار مهمات ناشناس وجود داشت که به نظر می رسید بمب های سرسره ای هوا به زمین هستند.

بردلی پرت، متخصص هوا و فضا گفت که GJ-11 به گونه ای طراحی شده است که از پوشش رادار می گریزد و به اهداف محافظت شده حمله می نماید. وی ادامه داد: با انجام این کار، جای یک جنگنده بسیار بزرگتر و گرانتر با خلبان را می گیرد. توسعه این فناوری آسان نخواهد بود، اما پس از اتمام کار، این فناوری تهدید نوی برای تایوان و ژاپن خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "رونمایی چین از پهپاد مفهومی نو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی چین از پهپاد مفهومی نو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید