لوکیشن فیلم: کونگ، جزیره جمجمه

به گزارش وبلاگ نشر، جنگ برای سیاره میمون ها فیلمی به کارگردانی مت ریوز و نویسندگی مارک بامبک و ریوز است که در سال 2017 منتشر شد. بیشتر صحنه های فیلم در حوالی ونکوور، بریتیش کلمبیا و آلبرتا فیلمبرداری شده است.

لوکیشن فیلم: کونگ، جزیره جمجمه

کونگ، جزیره جمجمه، فیلمی آمریکایی به کارگردانی جوردن ووت رابرتز و نویسندگی دن گیلروی مکس بورنستاین و درک کونولی است که در سال 2017 منتشر شد.

در دهه 1970، یک گروه اکتشافی به جزیره ای تازه کشف شده در اقیانوس آرام جنوبی فرستاده می شوند. این سفر شگفت انگیز، آن ها را به جهانیی می برد که طبیعتی فوق العاده زیبا و در عین حال بسیار بی رحم دارد. منطقه ای دورافتاده از تمدن که در آن اعضای گروه اکتشافی باید با انواع خطرات روبه رو شوند تا از قلمرو پادشاهی گوریل غول پیکر، جان سالم به در ببرند.

تام هیدلستون، بری لارسون، ساموئل ال.جکسون جان گودمن و جان سی.رایلی از بازیگران این فیلم هستند. این افراد، اعضای گروهی شامل دانشمندان، سربازان و ژورنالیست هایی را تشکیل می دهند. کارگردانی فیلم را جوردن ووت رابرتز بر عهده داشته است.

برای فیلمبرداری سرزمین این میمون غول آسا، تهیه کنندگان هزینه و وقت زیادی برای پیدا کردن لوکیشن های خاص صرف ننموده اند. این فیلم در سه لوکیشن مهم فیلمبرداری شده است که البته بعضی از آن ها را تا به حال در هیچ فیلم مشهور هالیوودی ندیده اید. جهانی گمشده اسرارآمیز فیلم در چشم اندازهای جزیره اوآهو در هاوایی، کویینزلند استرالیا و ویتنام در مدت شش ماه فیلمبرداری شده است.

از هاوایی و جزیره اوآهو آغاز می کنیم. صحنه ای که از قبرستان در فیلم می بینیم، در کوآلوآ رانچ (Kualoa Ranch) فیلمبرداری شده است.

موقعیت جغرافیایی فوق العاده این منطقه و قرارگرفتن آن بین رشته کوه و اقیانوس، باعث شده که یک مقصد گردشگری محبوب و مکانی ایده آل به عنوان لوکیشن بسیاری از فیلم ها و سریال ها باشد. بیش از 50 فیلم و سریال از جمله سریال لاست و فیلم پارک ژوراسیک در این منطقه فیلمبرداری شده اند.

کوالوآ یک منطقه حفاظت شده طبیعی خصوصی است که در جزیره اوآهو قرار گرفته است. این منطقه دارای سه دره است که این دره ها برای ساکنان بومی هاوایی، مقدس بودند.

بخش هایی از صحنه های خارجی فیلم در منطقه دیلینگهام رانچ (Dillingham Ranch) در وایالوآ ضبط شده است.

موزه هنر ایالتی هاوایی به هتل تبدیل شده بود. همچنین بخش هایی از فیلمبرداری در محله چینی های هونولولو در خیابان نورث کینگ در نزدیکی بازارهای ککولایک و اوآهو اجرا شده است.

صحنه ای که عرشه کشتی باری را بازسازی می نماید، در فرودگاه Kalaeloa ضبط شده است.

گروه فیلمبرداری بعضی از صحنه های فیلم را در منطقه حفاظت شده جنگلی هونولولو واترشد (Honolulu Watershed) در نزدیکی راستا آبشار لولوماهو ضبط نموده اند؛ جایی که مزرعه بامبو وجود دارد.

سایر لوکیشن های فیلم در شمال ویتنام قرار گرفته است. منظره جزیره جمجمه حتما برایتان آشنا است. این تصاویر در خلیج ها لونگ در یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری ویتنام ضبط شده است.

خلیج هالونگ، میراث جهانی یونسکو و یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری در قاره آسیا است. این خلیج رسما به شهر ها لونگ تعلق دارد. این خلیج میزبان هزاران فرم کارستی و جزایر کوچک و بزرگ در اشکال گوناگون است. خلیج هالونگ در مرکز منطقه ای بزرگ تر به نام خلیج بای تو لانگ، قرار گرفته است. این منطقه بزرگتر، ویژگی های جغرافیایی، آب و هوایی و فرهنگی مشابهی دارد.

هالونگ بی، وسعتی معادل 1553 کیلومترمربع دارد و شامل 1960 تا 2000 جزیره کوچک است که بیشتر آنها سنگ آهکی هستند. بخش مرکزی این خلیج 334 کیلومترمربع است و 775 جزیره را در بر می گیرد. این سازه های سنگ آهکی طی 500 میلیون سال بر اصر شرایط آب و هوایی مختلف ایجاد شده اند. تنوع زیستی این ناحیه از نظر پوشش گیاهی و حیات وحش بسیار جالب توجه است. خلیج هالونگ، میزبان 14 نوع گل و 60 گونه حیوانی بومی است.

این جاذبه گردشگری مهم و بسیار مشهور، در یک منطقه وسیع قرار گرفته است. تیم فیلمبرداری بخشی از این منطقه به نام کنگ لا با هانگ (Cong La - Ba Hang) را برای فیلمبرداری انتخاب کردند. بخشی از صحنه های هوایی فیلم در این منطقه فیلمبرداری شده است.

بسیاری از صحنه های فیلم در دو منطقه به نام های ترانگ آن (Tràng An) و تام کوک (Tam Cốc) در ایالت نین بین ضبط شده است.

این دو لوکیشن بسیار به هم نزدیک هستند و معمولا تورهای مختلفی برای بازدید از آن ها به طور همزنان وجود دارد. این تورها شامل قایق سواری در رود Ngo Dong است.

در چند مایلی شمال این منطقه، زمینی باتلاقی به نام منطقه حفاظت شده طبیعی وان لونگ (Van Long) قرار گرفته است.

در ایالت مرکزی کوانگ بین (Quang Binh)، چند غار وجود دارد که بخش هایی از فیلم در آنها فیلمبرداری شده است. ورودی غار فونگ نها در پارک ملی که بانگ را می توانید در تصویر ببینید.

پارک ملی فونگ نها-که بانگ یک پارک ملی ثبت شده در فهرست آثار میراث جهانی یونسکو است که در 500 کیلومتری هانوی، پایتخت ویتنام قرار گرفته است. این پارک با منطقه حفاظت شده طبیعی هین نامنو (Hin Namno) هم مرز است. پارک در منطقه ای سنگ آهکی به وسعت 2 هزار کیلومترمربع قرار گرفته است.

این پارک به منظور حفاظت از دو منطقه کارستی بزرگ جهان با حدود 300 غار کوچک و بزرگ، ساخته شده است. هدف از ساخت این پارک، محافظت از اکوسیستم منطقه و نواحی ساحلی ویتنام است. این پارک را بیش از همه به خاطر غارهایش می شناسند که به حدود 300 غار کوچک و بزرگ می رسد. در سال 2009 از سیستم زیرزمینی این منطقه نقشه برداری شد و طول آن به 126 کیلومتر رسید. البته بسیاری از قسمت های آن هنوز کشف نشده باقش مانده است. حتی قبل از کشف این غار، این پارک رکوردهای زیادی را در اختیار داشته از جمله رکورد طولانی ترین رود زیرزمینی جهان. دانشمندان تخمین می زنند که عمر این غار بین 2 تا 5 میلیون سال است.

غار سون دونگ (Son Doong) که در سال 2009 کشف شد، بزرگترین گذرگاه غاری شناخته شده در جهان است.

از ویتنام به کشور بعدی یعنی استرالیا می رویم. در منطقه ای نزدیکی گلد کست (Gold Coast) بخش هایی از فیلم ضبط شده است از جمله در حوالی کوه تامبورین.

منطقه کوه تامبورین، یک فلات به وسعت 28 کیلومترمربع است. این منطقه در سال 2011، حدود 7 هزار نفر جمعیت داشت و بخشی از منطقه گلد کست است. این منطقه از نظر گردشگری بسیار حائز اهمیت است. گردشگران زیادی برای گشت و گذار در منطقه گالری واک در کنار لانگ رود به این منطقه می روند؛ یک خیابان بزرگ که تماما به گالری های هنری، کافه ها و فروشگاه های سوغات اختصاص یافته است. از دیگر جاذبه های توریستی این منطقه می توان به خیابان اصلی اشاره نمود که میزبان کافه، رستوران، فروشگاه، تئاتر و سایر جاذبه های مهم منطقه است.

این منطقه به خاطر راستاهای پیاده روی اش شهرت دارد که از میان جنگل های بارانی و صخره هایی می گذرد که در گوشه و کنار آنها، چندین آبشار دیدنی وجود دارد. یکی از مشهورترین آنها راستا جنگلی آبشار کرتیس است. راستا پالم گراو، یک راستا سی دقیقه که از میان درختان انبوه و نخل های بلند می گذرد. از کنار رودخانه های کوهستانی و آبشارهای دیدنی عبور می نماید. باغ های گیاه شناسی در منطقه ایگل هیتس از دیگر دیدنی های توریستی این منطقه است.

تقریبا در نزدیکی همین منطقه در کومبابا لیک لندز (Coombabah Lakelands) بخش هایی از فیلم ضبط شده که در تصویر می توانید درخت های منطقه را به خوبی ببینید.

صحنه سقوط هواپیما بر فراز سواحل شنی سفید جزایر استردبروک جنوبی (Stradbroke) و جزیره مورتون فیلمبرداری شده است.

منبع: کجارو / atlasofwonders.com

به "لوکیشن فیلم: کونگ، جزیره جمجمه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوکیشن فیلم: کونگ، جزیره جمجمه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید