نکته های اصلی بازاریابی برای استارتاپ ها

به گزارش وبلاگ نشر، چالش هایی که شرکت های استارتاپی با آن روبه رو هستند، با چالش های شرکت هایی که کسب وکاری را تشکیل می دهند، فرق دارد، به ویژه زمانی که وارد عرصه بازاریابی می شوند. تفاوت بین بازاریابی یک استارتاپ و تأسیس یک نام تجاری این است که مشتریان و مصرف کنندگان همزمان با نام تجاری و محصول آشنا می شوند. باتوجه به اینکه محصول هنوز در حال تکامل و توسعه است، بازاریاب نیز باید همواره آماده و جوابگو و دارای اطلاعات به روز درباره موانع غیرمنتظره محصول با راه چاره اولیه بازاریابی باشد.

نکته های اصلی بازاریابی برای استارتاپ ها

جوزف اشفورد الیس، کارآفرین ساکن لندن، چالش ها و فرصت های اصلی در سازمان های استارتاپی بازاریابی را به طور مستقیم معرفی می نماید. تجربه وی شامل توسعه راهکارهای بازاریابی، فراوری رویدادها، روابط عمومی، برنامه ریزی راهکارها، فرصت های سرمایه گذاری و مدیریت بحران است. اشفورد اغلب نظرات بین مشتریان و سایر کارآفرینان را درباره راهکارهای بازاریابی برای استارتاپ ها با یکدیگر همرسانی می نماید.

1.حضور در رسانه های اجتماعی:

حضور مستمر و کارآمد در رسانه های اجتماعی تقریباً برای هر شغلی اهمیت بسزایی دارد، اما برای یک استارتاپ جنبه حیاتی دارد. بستر مناسب رسانه های اجتماعی فرصتی را برای بیان داستان ظهور نام تجاری در زمان واقعی و شیوه های مجذوب نماینده ارائه می دهد.

تبلیغات اجتماعی در بسترهایی همانند یوتیوب، فیس بوک و توییتر گزینه های دقیق هدف گذاری را ارائه می دهند. رسانه های اجتماعی، مکانی بسیار مناسب و کارآمد برای ایجاد یک اجتماع است. استارتاپ ها با راه اندازی کمپینی کوچک قادرند این تصور را با هزینه ای پایین امتحان نمایند قبل از اینکه در یک کمپین بازاریابی بزرگ و مهم سرمایه گذاری نمایند.

2.مشتری ایده آل خود را بشناسید:

همان طور که گفته شد، یکی از نقاط قوت بازاریابی رسانه های اجتماعی، توانایی دسترسی به افرادی است که از نظر جمعیت شناسی مناسب هستند و علایق خاصی دارند. بااین حال، وظیفه بازاریاب در وهله اول، شناسایی افراد درست به عنوان مشتری است.

بازاریابی استارتاپی بستری را فراهم می نماید تا مسیر متفاوتی را دنبال کند و در آن مسیر گام بگذارد. نام های تجاری شاخص تحقیقات وسیعی را از جمله گروه های متمرکز برای شناخت بازار هدف خود انجام می دهند. استارتاپ های کوچک تر می توانند با تشکیل گروه های متمرکز خود، مصاحبه با مشتریان احتمالی، نظرسنجی های غیررسمی و تحقیق درباره رقبا، اطلاعات مشابهی را جمع آوری نمایند. شناخت مشتری هدف موجب تسهیل ایجاد محتوا، رویدادها و کمپین های رسانه های اجتماعی است که احتیاجهای مشتریان را برآورده می نماید.

3. محتوای عالی ایجاد کنید:

بازاریابی محتوا به منزله یکی از مؤثرترین ابزارها در بازاریابی استارتاپی، در حال ظهور است.

اشفورد می گوید: باور دارم که آینده بازاریابی، محتوا و نه تبلیغات است. امروزه شرکت ها و مشاغل باید اطلاعات را به مشتریان ارائه دهند و به آنها آموزش دهند که چرا خدمات و محصولاتشان جزء برترین های بازار هستند.

انتشار محتوای با کیفیت بالا به بازاریابان استارتاپ اجازه می دهد تا داستان خود را روایت نمایند. استفاده از تخصص مؤسس استارتاپ و تیمش و به اشتراک گذاری اطلاعاتی که به نحوی زندگی خواننده را آسان تر یا بهتر می نماید، حتما در نظر بگیرید. تمرکز بر ایجاد صدای نام تجاری و راهنمایی افکار و اندیشه ها به جای فروش، کار بی فایده ای است.

4. بعضی از مزایای بازاریابی محتوا عبارتند از:

ایجاد اعتماد و اعتبار برای برند، شرکت، مؤسس و تیم .

با ارائه دیدگاه ها و راه چاره های ارزشمند، محتوای باکیفیت و بعلاوه مبنای روابط مطلوب بین مشتریان احتمالی و استارتاپ را ایجاد می نماید. موتورهای جستجو مانند گوگل قصد دارند محتوای باکیفیتی مطابق با هدف جستجوگر ارائه دهند. هنگامی که برند در بازار از رتبه خوبی برخوردار است و مشتریان دائمی یا ذی نفعان بیشتری از وب سایت تماشا می نمایند. محتواهایی با دیدگاه های بسیار عالی شانس بیشتری برای پربیننده شدن در رسانه های اجتماعی دارند که بعلاوه می تواند در دستیابی به ذی نفعان اصلی مانند سرمایه گذاران، مشتریان و شرکای احتمالی یاری کند.

5.از تبلیغات پولی از منظر راهبردی بهره ببرید:

درحالی که استارتاپ ها همواره از تمرکز بر تبلیغات اصلی مانند بازاریابی محتوا و رسانه های اجتماعی سود می برند، تبلیغات پولی همچنان نقش مهمی ایفا می نمایند. به جای هزینه کردن برای تبلیغات، برنامه ریزی کنید که چگونه برترین ارتباط را با هرگونه منظره هدفتان داشته باشید. تغییر روند کار بعضی قیف ها از تبلیغات به سمت اشتراک ایمیلی یا ایمیل هایی با انتخاب محتوا ست که روشی برای آغاز رابطه ارائه می دهند. پیشنهاد انتخابی ایده آل ممکن است محتوای ارزشمندی مانند کتاب الکترونیکی باشد که فقط ذی نفعان اصلی را مورد توجه قرار می دهد.

6. ارتباط ایجادکردن با رسانه ها:

نیل پاتل، مشاور بازاریابی دیجیتال، به بازاریابان استارتاپ یادآوری می نماید که از توسعه رسانه های غیر آنلاین (مانند رادیو و تلویزیون که قبل از اینترنت بوده اند) و روابط عمومی غافل نشوند. ادویک گزارش داد که 27 درصد بازاریابان به رسانه های اکتسابی مانند پوشش در روزنامه یا مجله تجاری بیشتر از رسانه های پولی مانند تبلیغات یا رسانه های وابسته به وب سایت توجه دارند.

اگر مسئله ای پیش بیاید که به معروفیت این استارتاپ لطمه بزند، داشتن روابط موجود با متخصصان رسانه ها باعث می گردد که طرف مقابلتان مشکلش را با شما راحت تر در میان بگذارد که به این ترتیب قادرید جلوی آسیب احتمالی را بگیرید و به درستی آن را مدیریت کنید. اشفورد، کارشناس بازاریابی استارتاپ ها و روابط عمومی، شرح می دهد: با راه اندازی کمپین روابط عمومی خوب و مؤثر و کارآمد، می توان اعتبار کسب وکار را بهبود بخشید یا با یک روش مثبت به درستی مدیریت کرد و طیف وسیعی از مخاطب را جذب کرد.، با ظهور اینترنت، این کار برای کسب وکارها اهمیت بیشتری یافت تا از اندازه اعتبار و معروفیتشان مطمئن شوند زیرا مشاغل واقعی خیلی ساده تحت فشار اعتبارشان قرار می گیرند.

7.رویدادهای حضوری و مجازی را در نظر بگیرید:

اشفورد می گوید: هنگامی که از مدیریت رویداد به خوبی استفاده گردد، می تواند ابزار بازاریابی مؤثری برای شرکت هایی با هر مقیاسی صرف نظر از صنعت مورد نظر آنها باشد.، یک رویداد تبلیغاتی برای محصول یا خدمات نو یا حتی راه اندازی یک کسب وکار واقعا می تواند اعتبار شرکت شما را افزایش دهد. وقتی این کار به نحو احسن انجام گردد، محصول را می توان به دست تعداد نامحدودی از افراد رساند. درحالی که رویدادهای حضوری در حال حاضر برای بسیاری از استارتاپ ها صرفا گزینه ای بیش نیست، رویدادهای مجازی مانند وبینارها و ارائه هایی با سبک Ted Talk این فرصت را به مشتریان دائمی می دهد تا وقتی در خانه یا محل کارشان هستند، به این رویدادهای مجازی دسترسی داشته باشند. به گفته اشفورد موانع راه اندازی زیادی وجود ندارد، زیرا مشاغل می توانند به سرعت در زمان دقیق با برنامه هایی مانند اسکایپ ارتباط برقرار نمایند.، کنفرانس ویدئویی ابزار ارزشمندی برای مشاغل بوده است زیرا آنها بدون احتیاج به سفرهای طولانی در دفتر خود جلسات را برگزار نموده یا در جلسات شرکت می نمایند.

8.تیم مناسب را بیابید:

موفقیت هر روش بازاریابی استارتاپ تا حدی متکی به یافتن تیم مناسب برای توسعه استراتژی و اجرای آن است. K4 Global به استارتاپ ها دسترسی به برنامه ریزی راهبردی را ارائه می دهد که هنگام ایجاد اختلال در صنعت و راه چاره های مالی، بسیار لازم است.

اشفورد می گوید: در K4 Global، ما تخصص و اشتیاق تیم خود را برای فرصت های سرمایه گذاری سفارشی در طیف وسیعی از بخش های صنعت به ارمغان می آوریم.

منبع: مجله شنبه

به "نکته های اصلی بازاریابی برای استارتاپ ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکته های اصلی بازاریابی برای استارتاپ ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید