زخم پوش نانویی برای پانسمان زخم های مزمن سوختگی و دیابت فراوری شد

به گزارش وبلاگ نشر، شرکت نانو زیست پلیمر پارس زخم پوش های نانویی فراوری می نماید، که ساختار نانوالیافی آن خواص ویژه ای برای درمان بهتر زخم ها فراهم می نماید.

زخم پوش نانویی برای پانسمان زخم های مزمن سوختگی و دیابت فراوری شد

به گزارش گروه فناوری وبلاگ نشر، شرکت نانو زیست پلیمر پارس با استفاده از نانوالیاف پانسمان زخم های مزمن (مانند سوختگی و دیابت) فراوری می نماید. زخم پوش های نوین پانوتک مبتنی بر نانوالیاف سلولز باکتریایی، محصولی مناسب برای بهبود و درمان زخم های حاد و مزمن است. ویژگی های خاص این محصول باعث می گردد تا مدت زمان درمان زخم کاهش پیدا کند و همچنین با توجه به مشابهت ساختار پانوتک به پوست انسان، فرآیند ترمیم زخم سریع تر خواهد شد.

این محصول کاملاً زیست سازگار است و در طی دوره درمان هیچ عارضه جانبی برای فرد ایجاد نخواهد کرد. میزان جذب بالای آب این محصول یکی از ویژگی های منحصر به فرد آن است. در زمان تعویض پانسمان، پانوتک به زخم نمی چسبد و به راحتی از روی آن بلند می گردد تا بیمار هیچ دردی را احساس نکند.

پانوتک بسیار شفاف است و در حین درمان زخم، فرد بیمار می تواند فرآیند بهبود زخم خود را ببیند واگر زخم عفونت کند می تواند زخم پوش را تعویض کند. این محصول بسیار منعطف است و زمانی که بر روی پوست قرار می گیرد از روی زخم حرکت نمی نماید. این زخم پوش با توجه به ساختار نانویی خود به میکروارگانیسم ها اجازه ورود به سطح زخم را نمی دهد تا جلوی عفونت آن را بگیرد.

این محصول طرح برگزیده چالش ملی زخم پوش زخم پای دیابتی در برنامه ichallenge بود. پانوتک محصول منتخب در چالش زخم پوش های مبتنی بر فناوری نانو الیاف به منظور بهبود زخم پای دیابتی سال 1397 است. در این چالش 97 طرح شرکت نموده بودند که شرکت نانو زیست پلیمر پارس توانست با ارائه محصول پانوتک رتبه اول را کسب کند. در آذرماه 1396 در جریان چالش فناورانه زخم پوش های مبتنی بر فناوری نانو الیاف به منظور بهبود زخم پای دیابتی استارت آپ پانوتک توانست جز برترین استارت آپ های این برنامه قرار بگیرد.

شتابدهنده شزان در جریان فن بازار زخم پوش های مبتنی بر نانو الیاف که در جریان دومین کنفرانس بین المللی نانو الیاف در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار گردید، علاقه مند به سرمایه گذاری بر روی این استارت آپ شد و از دی ماه 1396 تا کنون گروه نانو زیست پلیمر پارس با سرمایه گذاری این شتاب دهنده فعالیت خودش را ادامه داده است. با توجه به تجربه 6 ساله کار بر روی فراوری و سنتز نانو سلولز باکتریایی، اعضای این گروه پتانسیل و توانایی بسیار بالایی برای فراوری محصولات مختلف نانو کامپوزیت سلولز باکتریایی برای کاربرد های گوناگون دارند.

شفاف بودن و مدیریت بهتر درمان، جلوگیری از ورود میکروارگانیسم ها و ورود اکسیژن مورد احتیاج به سطح زخم، افزایش سرعت درمان زخم، کاهش هزینه های درمان و هزینه کمتر محصول، کاهش درد بیمار با استفاده از درمان مرطوب و جذب خون بالای پانسمان از ویژگی های ممتاز این فناوری است. تست های کارایی و حیوانی این محصول اجرا شده اند و مجوز نانومقیاس آن نیز کسب شده است. پس از سپری کردن روال مجوز سازمان غذا و دارو، این محصول وارد بازار می گردد. این استارتاپ، حاصل فعالیت شتاب دهنده هم آوا محسوب می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "زخم پوش نانویی برای پانسمان زخم های مزمن سوختگی و دیابت فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زخم پوش نانویی برای پانسمان زخم های مزمن سوختگی و دیابت فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید