زاکانی: 75 درصد مردم با خودروی شخصی تردد می کنند ، 40 درصد بودجه شهرداری مربوط به حمل و نقل است

به گزارش وبلاگ نشر، شهردار تهران با اشاره به اینکه اشرافیت بر موضوعات مالی، شفاف سازی و جلوگیری از هدر رفت منابع از اهداف صندوق خزانه واحد است، گفت: نگاه شورا و مدیریت شهری در مورد بودجه مبحث عدالت محوری است.

زاکانی: 75 درصد مردم با خودروی شخصی تردد می کنند ، 40 درصد بودجه شهرداری مربوط به حمل و نقل است

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ نشر، علیرضا زاکانی شهردار تهران، در حاشیه صحن امروز شورای شهر در پاسخ به پرسشی درباره بودجه بخش فرهنگی و حمل و نقل و عمران در شهرداری تهران گفت: بودجه ها قابل مقایسه با هم نیست عدد بودجه فرهنگی اجتماعی با عدد بودجه حمل و نقل عمومی و عمران فرق دارد.

وی افزود: 36 درصد از بودجه به حمل و نقل عمران اختصاص یافته که نزدیک به 40 درصد می شود و میزان واحد آن بالا است و عدد بودجه فرهنگی اجتماعی پایین در نظر گرفته شده و به نظرم نوع مقایسه این دو بخش با یکدیگر غلط است.

شهردار تهران تاکید کرد: البته این نکته نباید فراموش شود که بسیاری از رفتار ها و مسائل مربوط به حمل و نقل با کار فرهنگی قابل اصلاح است بدون اینکه خللی وارد شود در حال حاضر حدود 75 درصد مردم با خودروی شخصی تردد می کنند و اگر فرهنگ سازی انجام گیرد و در کنار آن توسعه حمل و نقل عمومی صورت گیرد قطعاً ترافیک کمتر می شود و استفاده از خودرو های شخصی کاهش می یابد.

شهردار تهران با اشاره به اینکه فرهنگ در همه موضوعات از جمله اقتصاد هم مبحث پایه محسوب می شود گفت: اگر مبحث اسراف و مصرف درست را بتوانیم با فرهنگ سازی به مردم آموزش بدهیم قطعاً آسیب پذیری در حوزه اقتصاد کاهش می یابد.

وی در مورد بودجه شهرداری تهران گفت: 50 هزار و 370 میلیارد تومانی بودجه در نظر گرفته شده که 36 درصد آن مربوط به حمل و نقل است و عدد آن قابل مقایسه با بخش های دیگر نیست و مباحثی برای حقوق و دستمزد و دیون و موضوعات دیگر در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: نگاه شورا و مدیریت شهری مبحث عدالت محوری است و شورا و شهرداری موشکافانه و دقیق توزیع منابع را در نظر گرفت اند و انشاالله با شفاف سازی و ایجاد خزانه واحد امکان اشراف به موضوعات مالی هرچه بیشتر وجود دارد.

زاکانی گفت: در صورتی که شفافیت باشد سرعت رشد و پیشرفت در شهر هم بیشتر می شود و ما تلاش داریم که توزیع منابع عادلانه باشد این مسئله سنگ بنای تحول در شهر است.

شهردار تهران گفت: صندوق خزانه در نظر گرفته شده که حساب های مصوبه شورا به آنجا واریز شود و اشرافیت بر موضوعات مالی از این طریق وجود دارد به نظر ما این قضیه محدودیت نیست و در دولت هم در حال اجرا است و مدیران دستشان باز است که در چارچوب قانون عمل کنند و به نظرم صندوق خزانه واحد از هدر رفت منابع هم جلوگیری می کند و شفافیت را به همراه دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "زاکانی: 75 درصد مردم با خودروی شخصی تردد می کنند ، 40 درصد بودجه شهرداری مربوط به حمل و نقل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زاکانی: 75 درصد مردم با خودروی شخصی تردد می کنند ، 40 درصد بودجه شهرداری مربوط به حمل و نقل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید