راه اندازی کمپین تحریم آموزش مجازی با شرکت 4هزار دانشجو

به گزارش وبلاگ نشر، دبیر شورای صنفی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان تبریز از راه اندازی کمپین تحریم آموزش مجازی با شرکت بیش از 4هزار دانشجو اطلاع داد و گفت: تنها در روز نخست این کمپین این تعداد دانشجو به آن پیوسته اند.

راه اندازی کمپین تحریم آموزش مجازی با شرکت 4هزار دانشجو

مهدی رفیعی دبیر شورای صنفی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان تبریز در تبادل نظر با خبرنگار حوزه صنفی گروه دانشگاه خبرگزاری وبلاگ نشر، با اشاره به تصمیم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر اجرای آموزش مجازی در پی شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: دانشجویان دانشگاه ما به جهت ناکارآمدی و عدم بازدهی و کیفیت نامطلوب این نوع آموزش اقدام به کمپین مخالفت و تحریم آموزش مجازی کردند.

وی ادامه داد: آموزش مجازی صرفاً می تواند مکمل آموزش باشد نه جایگزین برای آموزش! هم چنین اساتید نیز از این رویه ناراضی هستند. سامانه هایی که تا به امروز برای این امر طراحی و ساخته شده است، بازدهی مناسب را ندارد!

دبیر شورای صنفی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان تبریز گفت: دانشگاه ما دارای 6 هزار و 500 دانشجو است؛ ما مطمئن هستیم که از این تعداد دانشجو هزار نفر دسترسی به کامپیوتر و اینترنت ندارند. این در حالی است که تا به امروز 4 هزار نفر طی 24 ساعت به این کمپین ملحق شده اند!

رفیعی با بیان اینکه با دیگر دانشگاه ها نیز در ارتباط هستم؛ توضیح داد: دیگر دانشجویان نیز با این مسائل دست و پنجه نرم می نمایند و تنها مسائل برای دانشگاه ما نیست.

وی اضافه نمود: وزارت علوم دانشگاها را ملزم به استفاده از آموزش مجازی نموده است؛ اما در این بین موارد مهمی مطرح است که اگر مرتفع نشوند، وجود آموزش مجازی معنایی نخواهد داشت و صرفاً رفع تکلیف از سوی دانشگاه ها خواهد بود.

دبیر شورای صنفی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان تبریز بیان کرد: آموزش مجازی به جهت نبود زیرسازی های لازم چه در عرصه کشوری و چه در عرصه دانشگاهی با ادامه این فرایند، کمترین بازدهی و خروجی را خواهد داشت و کیفیت آموزش به شدت افت خواهد نمود.

رفیعی گفت: عدم پوشش و دسترسی عده ای از دانشجویان به اینترنت، هزینه بالای آن در این برهه از شرایط مالی و عدم آشنایی صحیح اساتید با این نوع آموزش از جمله مسائلی است که دانشگاهیان با آن روبرو هستند.

وی با بیان اینکه رشته های فنی مهندسی، علوم پایه، کشاورزی که احتیاج به کلاس های عملی دارند، ادامه داد: بیشتراً دروس تئوری با عملی مکمل هم هستند که احتیاج به استفاده از امکانات دانشگاه هستند و امکان برگزاری این کلاس ها به صورت مجازی وجود ندارد.

دبیر شورای صنفی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان تبریز اعلام نمود: کلاس های مجازی برای دروس نظری هم کارایی و کیفیت لازم را ندارند حال بماند که برای دروس فنی مهندسی، پایه، کشاورزی چه بازدهی خواهد داشت؟!

رفیعی درخصوص واکنش وزارت و دانشگاه ها در قبال مسائل این نوع از آموزش توضیح داد: این نهادها بدون واکنش به اعتراضات کشوری در این خصوص فقط نظاره گر بوده اند و یا قول رفع کردن چند مورد جزئی را می دهند!

وی اضافه نمود: موارد درج شده در سامانه آموزش مجازی از سوی اساتید کیفیت بسیار پایینی دارد و شیوه تدریس بیشتر اساتید که بسیار ابتدایی و درحد رفع تکلیف است.

رفیعی علت عدم جواب دهی مناسب سامانه را عدم هم خوانی ظرفیت سامانه فعلی با تعداد دانشجویان معرفی کرد و اعلام کرد: در بیشتر اوقات دانشجویان چندین ساعت منتظر باز شدن سامانه جهت استفاده هستند.

دبیر شورای صنفی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان تبریز با بیان اینکه دانشجویان نمی توانند با گوشی موبایل خود از سامانه استفاده نمایند، بیان کرد: چه تعداد از دانشجویان به کامپیوتر و لپ تاپ دسترسی دارند؟

وی ادامه داد: از یک کلاس 40 نفری تنها چند نفر محدود دسترسی به کامپیوتر و لپ تاپ شخصی دارند؛ از همین رو بیشتر دانشجویان نمی توانند در کلاس های آموزش مجازی شرکت نمایند و این نشان دهنده نبود عدالت آموزشی است؛ در حالی که رسالت دانشگاه های دولتی برقراری عدالت آموزشی است.

رفیعی گفت: هزینه های سرسام آور اینترنت هم جهت دانلود و آپلود بعضی از موارد مندرج اساتید در سامانه نیز از جمله موارد مطرح آموزش مجازی در دانشگاه ما است که امیدواریم این مسائل به زودی رفع گردد.

وی در مورد زمان بازگشایی دانشگاه ها گفت: باید بیماری کنترل گردد و تمام موارد بهداشتی نیز از سوی دانشجویان و دانشگاه رعایت گردد. تا رفع مدیریت این بیماری نباید دانشگاه ها باز شوند و حفظ سلامت روانی و جسمانی دانشجویان بر هر چیز دیگری حتی آموزش در اولویت واقع شده است.

انتهای پیغام/4084/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "راه اندازی کمپین تحریم آموزش مجازی با شرکت 4هزار دانشجو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی کمپین تحریم آموزش مجازی با شرکت 4هزار دانشجو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید