فراوری لوازم خانگی در سال گذشته، 78 درصد افزایش یافت

به گزارش وبلاگ نشر، تهران (پانا) - معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از فراوری بیش از 15 میلیون دستگاه لوازم خانگی در سال گذشته خبرداد و گفت این مقدار فراوری در مقایسه با سال 98، رشد 78 درصدی داشته است.

فراوری لوازم خانگی در سال گذشته، 78 درصد افزایش یافت

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، مهدی صادقی نیارکی در جریان نشست مشترک وزیر صنعت،معدن و تجارت با انجمن های تخصصی صنایع لوازم خانگی، اضافه نمود: این صنعت با توجه به نقشی که در رفاه اجتماعی جامعه دارد از صنایع پر اهمیت تلقی می گردد و طی سال های اخیر با تکیه بر پتانسیل های داخلی بیشتر محصولات و فناوری ساخت، بومی شده است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت اظهار کرد: این صنعت در سال گذشته با وجود محدودیت های پیش روی بخش فراوری، توانست رشد 78 درصدی را محقق کند، این درحالی است که برندهای خارجی از ایران رفته و فراوری نمایندگان با تکیه بر ظرفیت های داخلی توانستند این جهش را محقق نمایند.

صادقی نیارکی در ادامه از رشد 88 درصدی فراوری یخچال و فریزر اطلاع داد و گفت: محصولات پر مصرف در این صنعت نظیر ماشین لباسشویی و تلویزیون بیش از 70 درصد رشد فراوری داشته است.

وی اعلام کرد: اقدامات مناسبی در راستای توسعه این صنعت ساخت محور اجرا شده و برای بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر اشتغال زایی به همراه داشته است.

بعلاوه در این نشست کیوان گردان مدیرکل صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت هم با تشریح سیاست های آینده برای توسعه صنایع لوازم خانگی، از رشد 100 درصدی انواع لوازم گازسوز خانگی اطلاع داد.

وی گفت: با توجه اقدامات اجرا شده دراین صنعت، مقدار فراوری در سال 99 فراتر از برنامه محقق شده و شاهد توسعه عمق ساخت داخل در این صنعت راهبردی هستیم.

به گفته مسوولان، برای سال 1400 هم افزایش فراوری در مقایسه با سال 99 و بعلاوه صادرات محصولات لوازم خانگی برنامه ریزی شده است.

مطابق آمار سال های گذشته ارزش صادرات محصولات لوازم خانگی به طور میانه سالیانه 170 میلیون دلار است، اما در بعضی سال ها تا 240 میلیون دلار هم به ثبت رسیده است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "فراوری لوازم خانگی در سال گذشته، 78 درصد افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری لوازم خانگی در سال گذشته، 78 درصد افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید