برای مقابله با کرونا باید نگاهی جامع داشت

به گزارش وبلاگ نشر، رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نباید مسائل را تک بعدی و به صورت سیاه و سفید دید، بلکه ما نیاز به نگاهی جامع در مقابله با کرونا داشته و باید با تدوین ضوابط کاری جدید و پروتکل های بهداشتی فعالیت های اقتصادی آغاز شود.

برای مقابله با کرونا باید نگاهی جامع داشت

جلال میرزایی در گفت وگو با وبلاگ نشر، با تاکید بر ضرورت هماهنگی تمام بخش ها برای عبور از بحران کرونا، بیان نمود: در ایران برای کنترل این ویروس اقدامات خوبی اجرا شده است. بلافاصله پس از آنکه چندین نفر مبتلا به این ویروس شدند درحالی که دو روز تا زمان انتخابات باقی مانده بود، دولت این مسئله را گفت و اقدامات لازم نیز گام به گام اجرایی شد. در اسفند ماه انتقاداتی مطرح بود که چرا دولت بعضی شهرها را قرنطینه نمی کند که این شرایط صرفا خاص ایران نبود.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه اظهار کرد: ما شاهد بودیم خیلی از کشورهایی که حتی زودتر از جمهوری اسلامی متوجه این ویروس شدند، باوجود زمان کافی برای اتخاذ تدابیری، به این سمت نرفتند. کشورهایی نظیر ایتالیا، فرانسه و حتی آمریکا نتوانستند تدابیری که خود منتقد اجرایی نشدن آنان در ایران بودند را، اجرایی کنند.

کننده مردم ایلام در مجلس شرح داد: دولت اگر زودتر تدابیر سختگیرانه را اجرایی می کرد شاید با همراهی جامعه روبرو نمی شد. متاسفانه علی رغم هشدارها عده ای نیز توجه نداشته و به مسافرت و خرید رفتند. رعایت مسائل و پروتکل های بهداشتی حائز اهمیت است اما باید معیشت مردم و اقتصاد کشور نیز برای ما مهم باشد. برای همه کشورها، اقتصاد حائز اهمیت بوده و در کنار آن برای سلامت و جان مردم نیز ارزش قائل هستند.

این عضو فراکسیون امید مجلس در ادامه تاکید کرد: فعالیت های غیر ضروری تا جایی که امکان دارد باید لغو شود اما واحدهای تولیدی و بخش هایی که کار اقتصادی انجام می دهند را نمی توان برای مدت طولانی تعطیل کرد. نباید مسائل را تک بعدی و به صورت سیاه و سفید دید، بلکه ما نیاز به نگاهی جامع در این حوزه داریم. باید با تدوین ضوابط کاری جدید و پروتکل های بهداشتی فعالیت های اقتصادی آغاز شود. نباید خودمان به مسائل دامن بزنیم.

میرزایی در انتها با تاکید بر اینکه باید رویکردی جامع برای مقابله با کرونا وجود داشته باشد، گفت: نمی توان کل کشور را تعطیل کرد بلکه سیاستمداران و مدیران باید بتوانند مسایل متناقض را مدیریت کنند. خیلی ها از شعار جهش تولید در سخن حمایت می کنند اما در عمل اقدامات دولت در این زمینه را نادیده می گیرند. باید به دنبال راهکارهایی برای حفظ سلامت مردم در کنار فعالیت های اقتصادی باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "برای مقابله با کرونا باید نگاهی جامع داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای مقابله با کرونا باید نگاهی جامع داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید