4 اشتباه بزرگ در سفر

به گزارش وبلاگ نشر، چهار اشتباه در سفر و راهکار های آنها

چه این اولین سفر خارجی تان باشد یا سفر زیاد بروید، همه ما گاهی مرتکب اشتباهات دردسرسازی می شویم که حتی ممکن است کل سفر را خراب کند. خوشبختانه با اندکی برنامه ریزی به راحتی می توانید از بعضی متداول ترین اشتباه های سفری احتراز کنید و از سفرتان لذت ببرید. با خبرنگاران همراه باشید تا برور این مطلب از این اشتباهات در سفر دوری کنید.

4 اشتباه بزرگ در سفر

1. بار زیاد

معمولا همراه بردن لباس برای هر نوع شرایط ممکن وسوسه نماینده است ولی تبعا حمل و نقل چمدان را هم سخت می نماید و محتمل است به خاطر همراه داشتن بار اضافی جریمه هم بشوید. در عوض بهتر است ساک تان را طبق معمول ببندید و نصف لباس هایی را که معمولا می برید، بردارید. مسلما آنها را نخواهید پوشید، مسلما بدتیپ نخواهید شد و مسلما می توانید حین سفر برخی آنها را به خشکشویی تحویل دهید و از نو بپوشید.

2. فقدان زمان کافی بین پرواز ها

شرایط پروازها همواره غیرقابل پیش بینی است. در صورت تاخیر یک پرواز، ممکن است مجبور شوید با سرعت بیشتر به سوی پرواز بعدی تان بشتابید؛ آن هم در فرودگاهی نا آشنا و احتمالش هست که به موقع نرسید. برترین کار این است که پروازها را با فاصله مطمئنی رزرو کنید. مثلا اگر به فرودگاه هیث رو لندن قرار است بروید، حداقل دو ساعت فاصله بگذارید؛ چون زمان زیادی برای گذر از موانع امنیتی باید در نظر بگیرید.

3. عدم تعویض پول در فرودگاه

به محض خروج از فرودگاه، به احتمال زیاد و در بیشتر کشورها، برای استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی یا تاکسی به پول محلی احتیاج پیدا می کنید. گرفتن پول از خودپرداز فرودگاه با نرخ بهتری صورت می پذیرد. پس هرچقدر لازم دارید پول بگیرید؛ بلکه اندکی هم بیشتر برای شرایط اضطراری کنار بگذارید. در کنار کارت اعتباری همراه داشتن پول نقد همواره ضروری است. همواره در طول سفر پیش می آید و لازم می گردد از فروشگاه های محلی خرید کرد که خیلی از آنها هم کارت اعتباری قبول نمی نمایند.

4. چک نکردن طرح های موجود برای تلفن همراه

حتما باید درباره طرح مناسبی که موجب گردد هزینه رومینگ نپردازید، اطلاع کسب کنید که آیا وجود دارد یا خیر؟ دیتای گوشی تان را قبل از سوار شدن به هواپیما خاموش نموده و گوشی تان را در حالت پرواز قرار دهید (مسئله ای برای اتصال به وای فای وجود نخواهد داشت). اما اگر اتصال به اینترنت برایتان حایز اهمیت است، دنبال یک طرح بین المللی بگردید یا به محض رسیدن به مقصد یک سیم کارت محلی تهیه کنید.

منبع: الی گشت

به "4 اشتباه بزرگ در سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 اشتباه بزرگ در سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید