چگونه کوسن های مبل را تمیز کنیم؟

به گزارش وبلاگ نشر، کوسن های مبل پس از چند ماه استفاده ، علائم فرسودگی و آلودگی را نشان می دهند. به مرور زمان موهای حیوانات خانگی ، مایعات ریخته شده ، آشغال ها ، پوست های مرده و عرقی که از پوست ما عبور می کند به بالشتک ها نفوذ می نمایند. وقتی صحبت از نظافت خانه می گردد ، دستورالعمل های سازنده مبلمان معمولاً خشک شویی یا نظافت حرفه ای را توصیه می نماید. بنابراین تمیز کردن مبل ها و صندلی های راحتی برای بیشتر افراد کار آسانی نیست. با این حال ، می توان کوسن های مبل را به راحتی در خانه تمیز کرد. در این مقاله به شما درباره تمیز کردن کوسن با صابون و سرکه خواهیم گفت.

چگونه کوسن های مبل را تمیز کنیم؟

روش تمیز کردن کوسن با صابون و سرکه

شما می توانید این روش تمیز کردن کوسن های مبل را به جای پاک نماینده های شیمیایی امتحان کنید. آنها اغلب حاوی مواد شیمیایی سمی هستند که کیفیت هوای داخل خانه را کاهش می دهند. بعلاوه موجب می شوند رطوبت انباشته شده روی کوسن مبل به محل رشد کپک و باکتری تبدیل گردد که برای سلامتی و طول عمر مبلمان شما مفید نیست. در زیر به شما خواهیم گفت که چگونه کوسن های مبل خود را با صابون و سرکه تمیز کنید.

شستن روکش های کوسن

قبل از پرداختن به روش تمیز کردن کوسن ، اگر روکش های کوسن شما زیپ دار هستند و به راحتی جدا می شوند ، بهتر است روکش ها را جدا نموده و در ماشین لباسشویی بشویید. در واقع ، برای شستن روکش های کوسن ، فقط باید دستورالعمل های سازنده را دنبال کنید ؛ اما اگر دستورالعمل ها را پیدا نکردید ، آن ها را در یک برنامه سرد یا 30 درجه با ماشین شست و شو دهید تا از جمع نشدن روکش ها اطمینان حاصل کنید. حتما قبل از استفاده مجدد اجازه دهید کاملا خشک شوند. اگر کوسن ها روکش قابل جابجایی ندارند ، با رعایت دستورالعمل های زیر ، روکش کوسن را به صورت ارگانیک تمیز کنید.

چرا باید از محصولات شیمیایی برای تمیز کردن کوسن اجتناب کنید؟

بیشتر پاک نماینده های موجود در بازار حاوی ماده شیمیایی به نام فتالات هستند. محلول های خشک شویی و محصولات پاک نماینده لکه بر که به وسیله تولیدنمایندگان برای انواع پارچه های خاص توصیه می شوند ممکن است حاوی یک ماده شیمیایی فرار و بسیار غلیظ به نام پرکلرواتیلن باشند. پاک نماینده های همه منظوره که برای تمیز کردن سطوح پارچه مانند کوسن مبل استفاده می شوند ، اغلب حاوی ماده شیمیایی دیگری به نام بوتوکسی اتانول یا بوتیل گلیکول هستند.

مواد فتالات ، پرکلرواتیلن و بوتیل گلیکول در واقع مواد شیمیایی کاملا سمی هستند. عوارض جانبی قرار گرفتن مکرر در معرض این مواد شیمیایی می تواند باعث مسائل سلامتی مختلفی از جمله گلودرد ، سرگیجه ، ادم ریوی ، آسیب کبد و کلیه گردد. علاوه بر این ، سرطان زا نیز هستند. به همین علت ، بهتر است برای تمیز کردن کوسن به سراغ جایگزین های سازگار با محیط زیست ، سالم و ارگانیک بروید.

مرحله 1- ابتدا کوسن را برس بزنید

با استفاده از یک برس نرم برای پاک کردن گرد و غبار ، موها و آلودگی سطحی از کوسن ها آغاز کنید. در صورت تمایل می توانید از جاروبرقی با برس نرم نیز برای این کار بهره ببرید.

مرحله 2- یک پارچه تمیز نماینده را با آب گرم و صابون مرطوب کنید

برای تمیز کردن کوسن ، مخلوطی را با آب گرم و صابون آماده کنید. یک پارچه تمیز را به مخلوط آغشته نموده و سپس پارچه را به خوبی بچرخانید تا تا حد امکان آب گرفته گردد. پارچه باید کمی مرطوب باشد.

مرحله 3- کوسن ها را پاک نمایید

از پارچه مرطوب برای پاک کردن سطح کوسن ها بهره ببرید. هرگز پارچه خیس را به کار نبرید ؛ زیرا می تواند به سطح پارچه نفوذ نموده و به کف بالشتک نشیمنگاه نفوذ نماید و به مبلمان شما آسیب برساند.

مرحله 4- از سرکه بهره ببرید

سرکه یک پاک نماینده عالی برای تمیز کردن کوسن است. خاصیت اسیدی آن به از بین بردن روغن و کثیفی روی سطوح یاری می نماید. با این حال ، در طول چنین تمیزکاری نباید بیش از یک بار در ماه از سرکه بهره ببرید ؛ زیرا ممکن است به پارچه آسیب برساند. چند قطره یا سرکه را روی یک پارچه تمیز بریزید.

مرحله 5- کوسن ها را با سرکه پاک کنید

از پارچه مرطوب شده با سرکه برای تمیز کردن کوسن های خود بهره ببرید.

نتیجه نهایی

حال می توانید نتایج را پس از تمیز کردن کوسن های مبلمان خود مشاهده کنید. کثیفی کوسن صندلی به وضوح روی پارچه تمیز نماینده قابل مشاهده است. توصیه می کنیم برای مدتی از کوسن ها استفاده نکنید تا سطح آن کاملا خشک گردد.

چه پاک نماینده های دیگری برای تمیز کردن کوسن موثر هستند؟

بعلاوه گزینه های مختلفی برای تمیز کردن کوسن وجود دارد. با این حال ، بسته به نوع پارچه ، بعضی بهتر از دیگران کار می نمایند. بهتر است قبل از استفاده از هر پاک نماینده روی تمام سطح کوسن صندلی ، آن را در یک نقطه کوچک امتحان کنید.

شوینده ظروف + پراکسید هیدروژن

برای تمیز کردن کوسن ، صابون ظرفشویی و پراکسید هیدروژن را به نسبت 1 به 2 مخلوط کنید. مخلوط را در یک بطری اسپری پر نموده و به آرامی روی پارچه اسپری نمایید. اجازه دهید 2 تا 3 دقیقه بماند تا داخل پارچه نفوذ کند. سپس با یک پارچه میکروفیبر به آرامی مالش دهید و آب اضافی را با یک پارچه خشک پاک کنید. اگر پارچه حتی پس از پاک کردن آن با یک پارچه خشک ، خشک نشد ، از یک پارچه مرطوب برای پاک کردن آن استفاده نموده و سپس دوباره آن را خشک نمایید. ممکن است لازم باشد این کار را چندین بار تکرار کنید تا صابون کاملا از بین برود.

مواد شوینده + سودا + سرکه

برای تمیز کردن کوسن ، مخلوطی از مواد را با استفاده از یک لیوان از هر کدام آماده نموده و کف را اسپری کنید. اجازه دهید چند دقیقه بماند قبل از اینکه آن را به آرامی با یک برس نرم مالش دهید. سپس آب اسپری نموده و رطوبت را با سر برس بخارشوی یا جاروبرقی پاک کنید

الکل + سرکه سفید

یک فنجان الکل پاک نماینده و یک فنجان سرکه سفید را با هم مخلوط کنید. آن را به یک بطری اسپری اضافه نموده و خوب مخلوط کنید. سپس روی کوسن ها اسپری نمایید. قبل از اینکه آن را با یک اسفنج یا پارچه تمیز بمالید ، بگذارید یک تا دو دقیقه بماند. قبل از استفاده از مبل ، اجازه دهید پارچه خشک گردد. این مخلوط برای از بین بردن لکه جوهر و رنگ به خوبی عمل می نماید. با این حال ، کثیفی را به طور موثر پاک نمی نماید.

جوش شیرین + نشاسته + آب

برای تمیز کردن کوسن ، با نصف فنجان جوش شیرین ، ½ فنجان نشاسته و اندازه کمی آب یک خمیر غلیظ درست کنید. خمیر را روی پارچه بمالید و بگذارید خشک گردد. سپس با استفاده از جاروبرقی گرد و غبار را از روی پارچه پاک کنید. این روش برترین روش خشکشویی خانگی برای کوسن ها و روکش مبل است ؛ زیرا روغن و رطوبت را جذب می نماید. حتماً به شما توصیه می کنم آن را امتحان کنید.

منبع: اتاق

به "چگونه کوسن های مبل را تمیز کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه کوسن های مبل را تمیز کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید