وجهی: 10 درصد دانشجویان دانشگاه تهران واکسن نزده اند ، عدم حضوری شدن صددرصدی دانشگاه ها

به گزارش وبلاگ نشر، معاون دانشجویی دانشگاه تهران گفت: متاسفانه بعضی از دانشجویان هنوز واکسینه نشده اند و این مسئله باعث خواهد شد که دانشگاه ها نتوانند به صورت صد درصدی حضوری شوند.

وجهی: 10 درصد دانشجویان دانشگاه تهران واکسن نزده اند ، عدم حضوری شدن صددرصدی دانشگاه ها

وجهی، معاون دانشجویی دانشگاه تهران در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه وبلاگ نشر، در پاسخ به اینکه دانشگاه ها از بهمن ماه به صورت کامل حضوری می گردد در خصوص شرایط خوابگاه های دانشگاه تهران و آیا آمادگی پذیرش دانشجویان را به صورت کامل دارد، گفت: اینکه دانشگاه ها از بهمن حضوری گردد، قرار است در جلسه روسای دانشگاه ها آنالیز گردد؛ اما اینکه صددرصد دانشگاه ها بخواهند باز شوند حتما مشکلاتی وجود دارد، از جمله اینکه هنوز یکسری از دانشجویان واکسن نزدند؛ پس همین مسئله باعث می گردد که دانشگاه ها نتوانند به طور کامل باز گردد، چرا که دانشجویانی که واکسن نزدند نمی توانند وارد دانشگاه شوند و از طرفی هم احتیاج به یکسری آماده سازی ها هست که باید آنالیز گردد که فردا قرار است در خصوص این مسئله تصمیم گیری گردد .

معاون دانشجویی دانشگاه تهران اضافه نمود: اول باید پیش بینی اقتصادی انجام گردد. قطعا وقتی وزارت علوم بازگشائی کامل دانشگاه را اعلام نموده پیش بینی های لازم را نیز داشته است ، چرا که بازگشایی حضوری هزینه های کمی نخواهد داشت، برای مثال سوبسید غذا فقط برای دانشگاه تهران حدود 200 میلیارد تومان در سال خواهد بود که باید تامین گردد و اگر بودجه تامین گردد در طی یک زمانی به سرعت این قضیه را می توان جلو برد. به هر حال سلف هایی که دو سال است خوابیده، یک آماده سازی کامل می خواهد و احتیاج به تزریق اقتصادی دارد که بتوانند آن ها این آماده سازی را انجام دهند.

وی در ادامه گفت: یکی از سوال های من برای اینکه بتوانم پیش بینی ام را دقیق کنم این است که ستاد کرونا پروتکل اسکان خوابگاه را به چه صورت اعلام می نماید، چون پروتکل تازه قرار بود اعلام گردد اما هنوز جلسه تشکیل نشده است، بنابراین ما باید منتظر اعلام ستاد ملی کرونا باشیم که تکلیف اسکان دانشجویان در خوابگاه تعیین گردد، این پروتکل برای ما روشن نیست.

وجهی یادآور شد: واقعیت این است که نمی توانیم برآورد دقیقی برای آماده سازی داشته باشیم. ممکن است پروتکل به ما بگوید مثل قبل از کرونا می توانید اسکان دهید، مسئله ای نخواهیم داشت؛ اما اگر ظرفیت را نصف نمایند، شرایط متفاوت خواهد بود. زمان قبل از کرونا در خوابگاههای دانشگاه تهران 9 هزار و 600 تا خوابگاهی داشتیم وقتی ظرفیت نصف گردد، نزدیک به 4000 کمبود ظرفیت داریم که تامین این تعداد ساختمان و ... کار آسانی نیست و زمان بر است لذا تا زمانی که این پروتکل ها را ما ندانیم و دقیق اعلام نگردد نمی توان تصمیم گیری کرد.

وی در خصوص شرایط خوابگاههای اجاره ای دانشگاه تهران گفت: ظاهرا سه تا خوابگاه اجاره ای داشتیم که به علت خالی ماندن ظرفیت آنها پس داده شد؛ چرا که خیلی از ظرفیت های خوابگاه های ملکی دانشگاه خالی است. البته اگر دانشگاهها به صورت کامل حضوری گردد ظرفیت خوابگاههای دانشگاه کم است و باید مجددا اجاره شوند که هزینه های بالاتری تحمیل خواهد شد .

وجهی در خصوص واکسینه شدن دانشجویان دانشگاه تهران اضافه نمود: خوشبختانه مجوز وب سرویس را از وزارت کشور گرفتیم و الان می دانیم کدام دانشجویان واکسن زدند و کدام دانشجو واکسن نزدند. تا به امروز دو بار به دانشجویان واکسن نزده تذکر دادیم و اعلام کردیم که باید واکسن بزنند؛ اما در مجموع 10 درصد دانشجویان دانشگاه تهران واکسن نزده اند.

وی در خصوص نحوه برخورد با دانشجویانی که واکسن کرونا تزریق ننموده اند، گفت: یکی از آیتم ها این است که وزارت علوم باید به ما بگوید پروتکل برخورد با دانشجویان واکسن نزده چیست؟ اینکه این دانشجویان نمی توانند انتخاب واحد نمایند یا اینکه انتخاب واحد می تواند انجام گردد اما سر کلاس عملی نمی توانند حاضر شوند، در سلف دانشگاه و خوابگاه حتما نمی توانند حضور داشته باشند. اما متاسفانه وزارت علوم تکلیفی برای ما تعیین ننموده است. این ها باید به ما از طرف وزارت علوم اعلام گردد که ما چه برخوردی با این دانشجویان داشته باشیم، که بتوانیم منطبق با آن عمل کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "وجهی: 10 درصد دانشجویان دانشگاه تهران واکسن نزده اند ، عدم حضوری شدن صددرصدی دانشگاه ها" امتیاز دهید

1 کاربر به "وجهی: 10 درصد دانشجویان دانشگاه تهران واکسن نزده اند ، عدم حضوری شدن صددرصدی دانشگاه ها" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وجهی: 10 درصد دانشجویان دانشگاه تهران واکسن نزده اند ، عدم حضوری شدن صددرصدی دانشگاه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید