هشدار روسیه نسبت به امکان حمله شیمیایی جدید توسط تروریست ها در سوریه

به گزارش وبلاگ نشر، نماینده دائم روسیه در شورای امنیت از اطلاعات ارائه شده از سوی سازمان ملل به استناد از منابع ناشناس درباره قربانیان حملات ارتش سوریه و نظامیان روسی به ادلب انتقاد نموده و نسبت به امکان حمله شیمیایی جدید توسط تروریست ها در سوریه هشدار داد.

هشدار روسیه نسبت به امکان حمله شیمیایی جدید توسط تروریست ها در سوریه

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ نشر به نقل از روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو، واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل صحت اطلاعات ارائه شده توسط دبیرخانه سازمان ملل درباره قربانیان در ادلب را زیر سئوال برد، چرا که منبع ارقام ارائه شده ناشناخته است.

پیش از این، مارک لاوکاک معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه ، در نشست شورای امنیت سازمان ملل با متهم کردن دولت سوریه و متحدان آن در حمله به منطقه کاهش تنش ادلب ، که گویا در جریان آن غیرنظامیان کشته شده اند، اظهاراتی کرد. سخنان وی از سوی نمایندگان ایالات متحده و انگلیس مورد حمایت نهاده شد. لاوکاک قبل از اتمام نشست، بطور غیرمنتظره سالن نشست را ترک کرد.

نماینده دائم روسیه تأکید کرد: ظاهراً آقای مارک لاوکاک زمان کافی برای گوش دادن به سخنان ما و همچنین نماینده سوریه نداشته است. حیف شد ، ما مطمئن هستیم که گوش دادن به آنچه می خواهیم بگوییم، برای او مفید بود.

نبنزیا یادآور شد: اظهاراتی در نشست شورای امنیت شنیده گردد، مبنی بر اینکه گویا مدارس ، بیمارستانها ، بازارها و مناطق تمرکز آوارگان داخلی بمباران شده است. تعداد دقیق کشته شدگان و مجروحان به ما داده شد. ما قبلاً هم این سخنان را کلمه به کلمه شنیده ایم.

این دیپلمات روس از همتایانش در شورای امنیت پرسید: یک بار دیگر می خواهم یک سؤال از شما بپرسم: اطلاعات قابل اعتماد خود را از کجا می گیرید؟ از کجا آنقدر امکانات پزشکی از جایی که بمباران شده پیدا کردید؟ این در حالی است که تروریست ها همچنان از روش سپرهای انسانی استفاده می نمایند و افراد غیرنظامی را در مقرهای خود نگه می دارند.

وی گفت که دلیل تشدید اوضاع در استان ادلب اقدامات دولت سوریه نیست ، بلکه تحریکات تروریست هاست که بدون اخراج آنها از منطقه مسائل کنونی قابل حل و فصل نخواهد بود.

نماینده روسیه در سازمان ملل همچنین هشدار داد که تروریست ها در حال تهیه برنامه های جدیدی هستند که امکان استفاده آنها از سلاح های شیمیایی در بعضی مناطق سوریه را مورد تأیید قرا می دهد.

وی گفت: می خواهم توجه شما را به یادداشت های نماینده دائم سوریه در سازمان ملل و همچنین گزارش های بعضی رسانه ها درباره برنامه ریزی جدید تروریست ها برای سازماندهی تحریکات جدید و استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه جلب کنم. ما این علائم را بسیار نگران نماینده می دانیم.

این دیپلمات اضافه نمود: البته ما به خوبی مطلع هستیم که تروریست ها در سوریه چگونه چنین تحریکاتی را برای اهداف نظامی و سیاسی مورد استفاده قرار می دهند.

پیش از این خبرگزاری سانا سوریه از آمادگی گروه های تروریستی برای استفاده از سلاح های شیمیایی و اقدامات تحریک آمیز علیه نیروهای دولتی اطلاع داد. بر اساس این اطلاعات، تروریست ها از این طریق قصد دارند جلوی پیشرفت ارتش سوریه را بگیرند.

پس از آن، مرکز روسی آشتی نیروهای متخاصم در سوریه نیز بر اساس اطلاعات مردم محلی و اعترافات افراد بازداشت شده ، از تحرکات مشکوکی از سوی گروه های تروریستی در منطقه کاهش تنش ادلب اطلاع داد که گویای در حال فراهم سازی شرایط برای اقدامات جدید تحریک آمیز ، از جمله با استفاده از سلاح های شیمیایی و با یاری سازمان کلاه سفیدها هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "هشدار روسیه نسبت به امکان حمله شیمیایی جدید توسط تروریست ها در سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار روسیه نسبت به امکان حمله شیمیایی جدید توسط تروریست ها در سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید