منطقه حادثه دیده در مرز شرقی خراسان رضوی آرام گرفت

به گزارش وبلاگ نشر، مدیرکل دفتر بحران استانداری خراسان رضوی گفت: صبح امروز 26 بهمن ماه در پی 30 ساعت از انفجار و آتش سوزی گسترده در تاسیسات گمرکی اسلام قلعه افغانستان هم اینک شرایط در مرز دوغارون ایران واقع در نقطه مقابل منطقه حادثه دیده آرام گرفته و پایدار شده است.

منطقه حادثه دیده در مرز شرقی خراسان رضوی آرام گرفت

به گزارش وبلاگ نشر به نقل از ایرنا، محسن نجات گفت: با کوشش گسترده و فراوان نهادها و نیروهای امدادی خراسان رضوی در همکاری با افغانستان هم اکنون شرایط در محل وقوع انفجارها و آتش سوزیهای دیروز به آرامش نسبی رسیده است.

وی به خرسندی والی هرات از یاریهای موثر نیروهای امدادی و آتش نشانی خراسان رضوی در امدادرسانی و اطفای حریق اشاره و بیان نمود: 26 دستگاه خودروی سبک و سنگین آتش نشانی همراه با گروههای زبده امدادی از خراسان رضوی تا بامداد امروز در خاک کشور همسایه با موفقیت مشغول اطفای حریق و امدادرسانی بودند.

مدیرکل دفتر بحران استانداری خراسان رضوی از عملکرد همه دستگاههای بحران محور این استان ظرف ظهر دیروز تا امروز قدردانی و بیان نمود: با توجه به وسعت دامنه حادثه همکاری و هماهنگی بسیار خوب و موثری در این زمینه انجام شد.

وی در مورد امدادرسانی به مصدومان نیز گفت: در حد یک یا دو نفر از اتباع افغانستان که دچار سوختگی شده و خودشان مراجعه داشتند، امدادرسانی انجام شد و دیگر مصدومان در همان ساعات اولیه بروز حادثه در خاک افغانستان امدادرسانی شدند.

ساعت 13 دیروز 25 بهمن ماه انفجار بزرگی در تاسیسات گمرکی اسلام قلعه افغانستان واقع در مقابل گمرک مرزی دوغارون شهرستان تایباد در شرق خراسان رضوی رخ داد.

انفجار اولیه بخاطر حضور تانکرهای حامل سوخت و گاز در منطقه به دهها انفجار پی در پی و آتش سوزی بسیار گسترده ای انجامید لذا والی هرات بلافاصله از استاندار خراسان رضوی درخواست یاری کرد.

استاندار خراسان رضوی علاوه بر صدور سریع دستور به نهادهای امدادی برای گسیل به سمت منطقه آسیب دیده، عصر دیروز به بازدید مرز دوغارون رفت.

گمرک و گذرگاه مرزی دوغارون در فاصله 18 کیلومتری شهر تایباد واقع شده است.

مرکز شهرستان 120 هزار نفری تایباد نیز در فاصله 228 کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع است. تایباد از سمت شرق و جنوب شرق هم مرز با کشور افغانستان است.

منبع: جام جم آنلاین

به "منطقه حادثه دیده در مرز شرقی خراسان رضوی آرام گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منطقه حادثه دیده در مرز شرقی خراسان رضوی آرام گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید