ماده غذایی که در درمان دیابت معجزه می نماید

به گزارش وبلاگ نشر، یکی از مواد غذایی که برای درمان دیابت بسیار مفید به تعداد می رود، بامیه است.

ماده غذایی که در درمان دیابت معجزه می نماید

بامیه که با نام لیدی فینگر هم شناخته می گردد، یک گیاه گلدار سبز رنگ بوده که به مانند گل ختمی و پنبه از خانواده پنیرکیان محسوب می گردد. بامیه جدای از طعم شگفت انگیزش، مملو از مواد مغذی و معدنی ضروری برای بدن است. از این ماده غذایی به اسم ابر غذا (superfood) نام می برند؛ چرا که برای افراد دیابتی یا سرطانی یک نعمت محسوب می گردد.

بامیه دارای پتاسیم، ویتامین B، ویتامین C، اسید فولیک و کلسیم است؛ این ماده بعلاوه دارای مقدار کمی کالری بوده و فیبر بالایی دارد. همین مسأله سبب می گردد تا بامیه برای بیماران دیابتی مفید باشد.

تعیین شده است که بامیه برای افرادی که در مراحل اولیه دیابت قرار دارند، مفید است. بر اساس یک تحقیقات، افرادی که آب بامیه را مصرف نموده اند، سطح قند خونشان کاهش یافته و دانه های بو داده بامیه سال هاست که به اسم دارو در ترکیه برای دیابت مورد استفاده قرار می گیرد.

فیبر زیاد

بامیه در واقع یک نوع سبزی بوده که دارای فیبر زیادی است و نقشی مهم در درمان دیابت ایفا می نماید. از این ماده غذایی به علت داشتن محتوای فیبری زیاد که سبب می گردد سطح قند خون را با کند کردن سرعت جذب آن از دستگاه گوارش تثبیت می نماید، به اسم یک غذای ضد دیابتی نام می برند.

این ماده بعلاوه به کنترل بهتر قند خون و بهبود حساسیت به انسولین یاری می نماید. بامیه نه تنها به دیابت یاری می نماید، بلکه مزایای دیگری هم برای مواردی از جمله سوء هاضمه، کم اشتهایی و هم سیر نگهداشتن افراد برای مدتی طولانی تر دارد.

سرشار از آنتی اکسیدان

بامیه بعلاوه سرشار از آنتی اکسیدان است که می تواند سطح استرس را در بدن کاهش دهد. مدیریت دیابت نه تنها در خصوص آن چیزی است که ما مصرف می کنیم؛ بلکه شامل تغییرات در سبک زندگی ما می گردد که می تواند به کنترل دیابت یاری کند. مدیریت استرس هم می تواند به کنترل دیابت یاری کند؛ چرا که استرس طولانی مدت می تواند به افزایش سطح قند خون منجر گردد.

مدیریت کلسترول

تحقیقات نشان می دهد افراد دیابتی بیشتر در معرض داشتن کلسترول بالا هستند. بنابراین بهتر است تا آن دسته از مواد غذایی را مصرف کنید که سرشار از آنتی اکسیدان و فیبر بوده تا بتوانید سطح کلسترول را در بدن مدیریت کنید. حفظ مناسب سلامتی به منظور کاهش عوارض دیابت، امری مهم است.

راههایی برای حفظ بامیه در رژیم غذایی

غذاهای مختلفی وجود دارد که شما می توانید آنها را با بامیه درست کنید. شما می توانید بامیه را به تنهایی و یا به همراه پیاز و گوجه فرنگی طبخ کنید. شما می توانید بامیه را تکه تکه نموده و یک شب در آب بگذارید و صبح بنوشید.

بعلاوه شما می توانید از پوست بامیه بهره ببرید؛ به این صورت که بامیه را با یک رنده، رنده نموده و از پوست آن به اسم تزیین بهره ببرید یا آن را به همان شکل مصرف کنید.

شما بعلاوه می توانید دانه های بامیه پودر شده را خریداری کنید. تجربه نشان داده است که دانه های بامیه پودر شده برای دیابت مفید و به اسم مکمل عمل می نماید.

منبع: همگردی

به "ماده غذایی که در درمان دیابت معجزه می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماده غذایی که در درمان دیابت معجزه می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید