دانشگاه های تهران در هنگام تحصیل از دانشجویان هزینه اخذ دروس مجدد دریافت نمی نمایند

به گزارش وبلاگ نشر، معاون آموزشی وزارت علوم گفت: هیچکدام از دانشگاه های سطح تهران در هنگام تحصیل از دانشجویان هزینه اخذ دروس مجدد را دریافت نمی نمایند.

دانشگاه های تهران در هنگام تحصیل از دانشجویان هزینه اخذ دروس مجدد دریافت نمی نمایند

علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه وبلاگ نشر، درباره قانون پرداخت شهریه توسط دانشجویان برای اخذ دروس مجدد در طول ترم گفت: دانشگاه های گوناگون با توجه به مصوباتی که هیئت امنا آن دانشگاه دارد این موضوع را پیگیری می نماید.

خاکی صدیق ادامه داد: میزان و نحوه اخذ این مبلغ به مصوبه هیئت امنای دانشگاه بستگی دارد، اما توصیه ای وزارت علوم به تمام دانشگاه ها این است که شهریه مورد نظر به هیچ عنوان در طول ترم از دانشجو گرفته نگردد. زیرا مسائل عدیده ای را برای این دسته از دانشجویان به وجود می آورد.

معاون آموزشی وزارت علوم با بیان اینکه در حال حاضر بیشتر دانشگاه ها زمانی به دریافت هزینه اقدام می نمایند که دانشجو مازاد بر ترم های مجاز به دریافت درس اقدام نموده باشد؛ توضیح داد: در بعضی از دانشگاه ها، دانشجویان علاوه بر ترم های مجاز یک ترم دیگر نیز بدون ارائه شهریه به تحصیل می پردازد و در ترم ده موظف به پرداخت شهریه می گردد، در حقیقت تمام این شرایط بستگی به هیئت امنا دارد.

وی با اشاره به اینکه هیچکدام از دانشگاه های سطح تهران در حین تحصیل از دانشجویان هزینه اخذ دروس مجدد را دریافت نمی نمایند؛ گفت: وزارت علوم تصمیم گرفته است تا این وظیفه به عهده هیئت امنا دانشگاه ها باشد بنابراین اگر هیئت امنا بخواهد می تواند به طور کل از دانشجویان هیچ هزینه ای دریافت نکند. درحقیقت به تعداد دانشگاه هایی که وجود دارد تعداد آئین نامه ها متفاوت است و هر دانشگاه با توجه به آیین نامه خود به این مسئله رسیدگی می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "دانشگاه های تهران در هنگام تحصیل از دانشجویان هزینه اخذ دروس مجدد دریافت نمی نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه های تهران در هنگام تحصیل از دانشجویان هزینه اخذ دروس مجدد دریافت نمی نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید