تظاهرات اعتراض آمیز در ژاپن همزمان با سالگرد سونامی

به گزارش وبلاگ نشر، خبرنگاران : مردم ژاپن در سراسر این کشور در آستانه دومین سالگرد فاجعه سونامی با برگزاری راهپیمایی گسترده از دولت جدید ژاپن خواستند که دیگر از انرژی هسته ای در این کشور استفاده نشود.

تظاهرات اعتراض آمیز در ژاپن همزمان با سالگرد سونامی

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ نشر به نقل از خبرگزاری فرانسه، مردم ژاپن امروز (یکشنبه) در سراسر این کشور در آستانه دومین سالگرد زلزله 11 مارس سال 2011 و فاجعه سونامی با برگزاری راهپیمایی گسترده از دولت جدید ژاپن خواستند که دیگر از انرژی هسته ای در این کشور استفاده نشود.

بنا بر این گزارش، دهها هزار نفر در پارک هیبیا در مرکز شهر توکیو، که در آن فعالان سیاسی یک سالن کنسرت را به نشانه اعتراض تعطیل کردند، دست به تظاهرات زدند.

معترضان ژاپنی در این تظاهرات اعلام کردند که به منظور متوقف کردن برنامه های هسته ای این کشور دادخواستی به نمایندگان مجلس این کشور ارئه خواهند کرد.

با وقوع این سونامی در سال 2011، منازل صدها هزار ژاپنی به زیر آب رفت، در حالی که بعضی دیگر به علت فاجعه هسته ای نیروگاه اتمی فوکوشیما، مجبور به ترک خانه های خود از اطراف این نیروگاه شدند.

اما 24 ماه بعد پس از این حادثه حدود 300 هزار نفر از بازماندگان آن هنوز در اردوگاه های موقت مسکونی زندگی می نمایند و احتمال می رود ساخت خانه های جدید آنان تا ده سال دیگر به طول انجامد.

منبع: تسنیم

به "تظاهرات اعتراض آمیز در ژاپن همزمان با سالگرد سونامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات اعتراض آمیز در ژاپن همزمان با سالگرد سونامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید