بمباران گسترد مأرب، انفجار بمب در عدن، واکنش صنعاء به مذاکرات ایران و عربستان

به گزارش وبلاگ نشر، خبرگزاری خبرنگاران- منابع خبری از بمباران گسترده جنگنده های ائتلاف سعودی طی ساعات گذشته علیه استان مأرب یمن خبر دادند.

بمباران گسترد مأرب، انفجار بمب در عدن، واکنش صنعاء به مذاکرات ایران و عربستان

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری وبلاگ نشر به نقل از الراستاه، جنگنده بمب افکن های ائتلاف سعودی، 21 بار شهرستان العبدیه، 2 بار شهرستان جوبه و یک بار هم شهرستان قانیه استان مأرب را بمباران کردند.

در همین حال ائتلاف سعودی یکشنبه شب اعتراف کرد که برای جلوگیری از پیشروی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن، طی چهار روز گذشته 118 بار شهرستان العبدیه استان مأرب را بمباران نموده است.

بر اساس این گزارش، جنگنده های ائتلاف سعودی مناطقی در استان های بیضاء و صعده را هم بمباران کردند.

از سوی دیگر منابع نظامی یمن اعلام کردند، نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی طی 24 ساعت گذشته 240 بار آتش بس استان الحدیده را نقض کردند.

انفجار بمب در عدن

منابع خبری از وقوع انفجار یک خودروی بمب گذاری شده به منظور هدف قرار دادن مسئولان محلی عدن واقع در جنوب یمن خبر دادند.

بنابر گزارش رسانه های عربی، استاندار عدن و وزیر کشاورزی دولت منصور هادی از انفجار خودرو بمب گذاری شده در راستا کاروان خود جان سالم به در بردند، اما تعدادی از همراهان آن ها کشته و زخمی شده اند.

الجزیره هم گزارش داد، یک خودروی بمب گذاری شده در نزدیکی خودروی مسئولان محلی شهرستان التواهی استان عدن واقع در جنوب یمن منفجر شد.

تا به امروز گزارشی درباره تلفات احتمالی این انفجار منتشر نشده است.

عدن محل استقرار دولت منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن تحت حمایت عربستان سعودی است.

بعضی منابع هم نوشته اند که خودروی احمد لملس استاندار وابسته به دولت منصور هادی و سالم السقطری وزیر کشاورزی هدف این انفجار بود.

وبگاه عدن تایم در این باره نوشته است که استاندار عدن و وزیر کشاورزی دولت مستعفی از این انفجار جان سالم به در برده اند، اما دو تن از همراهان آن ها زخمی شده اند.

در پی این انفجار تعیین عبد الملک سعید نخست وزیر دولت همسو با ریاض در یمن، دستور به انجام تحقیقات داده است.

واکنش صنعاء به مذاکرات ایران و عربستان

هشام شرف عبدالله وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در ملاقات با حسن ایرلو سفیر ایران در صنعاء درباره راه های تقویت روابط میان دو طرف و هم توسعه آن در زمینه های مختلف بحث و گفتگو کرد.

خبرگزاری سبأ در این خصوص گزارش کرد، وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در این ملاقات به تحولات منطقه بویژه گفت وگوی ایرانی-سعودی که در خاموش کردن کانون های تنش و ایجاد ثبات در منطقه یاری می نماید، پرداخت.

هشام شرف عبدالله تأکید کرد، هرگونه تفاهم برای تقویت امنیت و ثبات منطقه بدون خاتمه حمله نظامی به یمن ، لغو محاصره این کشور، بازگشایی گذرگاه های زمینی، دریایی و هم فرودگاه ها و در رأس آن فرودگاه صنعاء ممکن نیست.

وی به اقدامات و کوشش های دولت نجات ملی یمن در زمینه توسعه آموزش بویژه آموزش عالی پرداخت و ابراز امیدواری کرد از تجربه های بین المللی از جمله تجربه های دانشگاه های ایران در این زمینه استفاده گردد و شاخه هایی از این دانشگاه ها در یمن افتتاح گردد.

سفیر ایران هم بار دیگر تأکید کرد، از نظر تهران، یمن راه چاره نظامی ندارد و راه چاره سیاسی مسالمت آمیز تنها راه چاره است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "بمباران گسترد مأرب، انفجار بمب در عدن، واکنش صنعاء به مذاکرات ایران و عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بمباران گسترد مأرب، انفجار بمب در عدن، واکنش صنعاء به مذاکرات ایران و عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید