استقرار دو تیم دیده ور سلامت در مرز برای مقابله با ورود ویروس کرونا

به گزارش وبلاگ نشر، خبرنگاران/خراسان جنوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در پایانه مسافربری مرزی و بازارچه مرزی ماهیرود دو تیم سلامت مستقر شده اند و به کسانی که مشکوک به این بیماری باشند، اجازه ورود به کشور داده نمی شود.

استقرار دو تیم دیده ور سلامت در مرز برای مقابله با ورود ویروس کرونا

محمد دهقانی فیروزآبادی، امروز جمعه 9 اسفند در پیش از خطبه های نماز جمعه بیرجند، اظهار کرد: قدرت سرایت ویروس کرونا بالاست و این ویروس مدت طولانی در محیط باقی می ماند و به همین دلیل است که بیماری به سهولت از افراد به یکدیگر منتقل می شود.

وی با بیان اینکه میزان از بین برندگی کرونا از سایر ویروس های مشابه کمتر است، اضافه کرد: این بیماری علائمی مانند تب، سرفه و تنگی نفس ایجاد می کند.

به گزارش وبلاگ نشر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه 80 تا 85 درصد افرادی که به کرونا مبتلا می شوند دچار علائم خفیفی می شوند که با استراحت در منزل بهبود می یابند، اظهار کرد: حدود 15 درصد از بیماران دچار علائم شدیدتر هستند که ممکن است نیاز به بستری در بیمارستان پیدا کنند و از این موارد نیز پنج درصد نیاز به بستری در بخش های ویژه دارند.

وی با اعلام اینکه بین 35 تا 40 کشور دنیا درگیر کرونا هستند، گفت: بیش از 80 هزار نفر تا به امروز به این ویروس آلوده شده اند که قسمت عمده این آمار در چین بوده است.

دهقانی با بیان اینکه در ایران حدود 240 نفر به کرونا مبتلا شدند و حدود 20 نفر فوت کرده اند، شرح داد: این ویروس از طریق دست های آلوده، دست زدن به سطوح آلوده، تماس دست آلوده با چشم و بینی، ذرات تنفسی موقع سرفه و عطسه منتقل می شود.

وی با اظهار اینکه درمان دارویی این ویروس معین شده است، گفت: در پایانه مسافربری مرزی و بازارچه مرزی ماهیرود دو تیم سلامت مستقر شده اند و به کسانی که مشکوک به این بیماری باشند، اجازه ورود به کشور داده نمی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از آمادگی 500 واحد بهداشتی استان برای مقابله با کرونا خبر داد و گفت: آمبولانس ها مجهز به تجهیزات لازم شده اند.

دهقانی با اشاره به آمادگی بیمارستان ها اضافه کرد: در شهر بیرجند، چندین بخش بیمارستان ولیعصر(عج) برای پذیرش احتمالی بیماران کرونا آماده شده است و بخش ایزوله منفی نیز برای بیماران مبتلا راه اندازی شده که در این بخش اجازه ورود و خروج هوا داده نمی شود.

وی به خریداری تجهیزات راه اندازی آزمایشگاه ویروس شناسی کرونا اشاره کرد و گفت: به دنبال فعال سازی این آزمایشگاه در بیمارستان ولیعصر(عج) هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از برگزاری جلسات با استاندار، مسئولین امنیتی و سایر مدیران ارشد استان اشاره کرد و گفت: در این جلسات موضوعات مختلف رصد می شود تا بتوانیم با آمادگی کامل با این مساله روبرو شویم.

دهقانی با توصیه به رعایت مسائل بهداشتی فردی و خودمراقبتی، گفت: خوشبختانه بیرجند، پاک ترین شهر کشور است.

وی به منفی بودن جواب آزمایش دو مورد مشکوک به کرونا در استان اشاره کرد و اضافه کرد: شسشتوی مکرر دست در طول روز به مدت 20 ثانیه با آب و صابون مایع مهم ترین راه پیشگیری از ابتلا به کرونا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه آموزش صحیح شستن دست ها در صدا و سیما و فضای مجازی به طور مکرر منتشر شده است، اضافه کرد: سعی شود از دست زدن به صورت، مخاط بینی و چشم پرهیز شود.

دهقانی با بیان اینکه از تماس با افراد دارای علائم تنفسی پرهیز شود، گفت: افرادی که دچار علائم سرماخوردگی، آنفلوانزا و علائم مشابه هستند نیز باید به خاطر بهبودی خود و جلوگیری از انتقال عفونت به سایر افراد باید سعی کنند از منزل خارج نشوند و مسائل بهداشتی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه افراد دچار این علائم می توانند به کلینیک های سرپایی بیمارستان های استان مراجعه کنند، اضافه کرد: سه مرکز خدمات جامع سلامت مهرشهر، جوادیه و امیرآباد نیز تا ساعت 12 شب به ارائه خدمات بهداشتی درمانی به این افراد می پردازد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه پرسنل نظام سلامت در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند، یادآور شد: سامانه های 190 و 4030 پذیرای مردم برای پاسخ به ابهامات و سوالات است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "استقرار دو تیم دیده ور سلامت در مرز برای مقابله با ورود ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقرار دو تیم دیده ور سلامت در مرز برای مقابله با ورود ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید