افزایش 4.5 برابری مصرف اینترنت در خراسان جنوبی در پی شیوع کرونا

به گزارش وبلاگ نشر، خبرنگاران/خراسان جنوبی سرپرست مخابرات منطقه خراسان جنوبی گفت: مصرف اینترنت در استان با شیوع کرونا 4.5 برابر افزایش یافته و ظرفیت شبکه به دو برابر ارتقا داده شد.

افزایش 4.5 برابری مصرف اینترنت در خراسان جنوبی در پی شیوع کرونا

حسن آذری نصرآباد، امروز سه شنبه 30 اردیبهشت در نشست خبری اظهار کرد: با شیوع کرونا و راهبرد در خانه بمانیم در مدت زمان بسیار کوتاه در رفتارهای مردم تغییر ایجاد و خدمات به خانه ها منتقل شد.

به گزارش وبلاگ نشر، وی اضافه نمود: تا پیش از شرایط کرونا به طور میانگین در پیک مصرف 40 درصد ظرفیت استان مورد استفاده قرار می گرفت و 60 درصد ظرفیت خالی بود.

سرپرست مخابرات منطقه خراسان جنوبی اظهار کرد: پس از شیوع کرونا، رفتار مصرف مردم به شدت تغییر کرد که اولین موضوع خدمات آموزشی مدارس و دانشگاه ها بود و پیک مصرف نسبت به قبل از کرونا افزایش زیادی یافت.

وی با بیان اینکه زیرساخت ها و ظرفیت سازی خوبی در استان فراهم شده بود، شرح داد: مخابرات استان در 24 ساعت ظرفیت شبکه را به دو برابر ارتقا داده و ظرفیت 10 گیگ در خروجی های استان به 20 گیگ افزایش یافت.

آذری نصرآباد گفت: پیک ترافیک مصرفی استان قبل از شیوع کرونا 3.5 گیگ بود که به مرور زمان به 9 گیگ و در روزهای کرونایی به 15 گیگ رسید؛ لذا با مشکل روبرو نشدیم.

وی با بیان اینکه 50 روستا بدون مکاتبه با شورا یا دهیار به شبکه اینترنت متصل شدند، اضافه نمود: تقاضای تلفن ثابت نیز در این مدت افزایش زیادی داشت و 30 مرکز دیتایی که حجم مصرف آن ها از پیک گذشته بود، شبکه انتقال انجام شد.

وی با بیان اینکه همچنین از اسفند سال گذشته تا فروردین امسال 15 سایت جدید تلفن همراه در استان راه اندازی شد، اظهار کرد: برای سایر اپراتورهای شرکت ها تمامی محدودیت پهنای باندها را برداشتیم و با دستور شرکت مخابرات ایران بدون نامه نگاری و مکاتبه همه پورت ها باز شد.

سرپرست مخابرات منطقه خراسان جنوبی با بیان اینکه در این مدت 370 مدرسه روستایی استان به صورت رایگان به شبکه اینترنت متصل شدند، اظهار کرد: سال گذشته فعالیت های بسیار خوبی در زمینه توسعه و بهینه سازی شبکه های مخابراتی اعم از تلفن ثابت، دیتا و تلفن همراه و ایجاد زیرساخت های ارتباطی مرتبط با مخابرات انجام شد.

وی ادامه داد: سال گذشته طرح مطالعاتی و اجرایی شبکه پایدار مخابراتی در نقاطی از استان که شبکه مخابراتی دچار مشکل بود و نیاز به بهینه سازی داشت، اجرایی شد.

وی شرح داد: سوئیچ قدیمی شهرهای خوسف، مود، شوسف، دیهوک و اسدیه جمع آوری و به بروزترین تجهیزات سوئیچ مجهز شد و اکنون در شهرهای استان مشکل خاصی در زمینه سوئیچ مخابراتی وجود ندارد.

سرپرست مخابرات منطقه خراسان جنوبی شرح داد: با حمایت شرکت مخابرات ایران در حال حاضر مسئله ای در تامین تجهیزات استان وجود ندارد و به زودی سرویس های جدید در نقاط قابل توسعه به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه امکان تجهیز اینترنت خانگی به VDSL در سراسر استان وجود دارد، اضافه نمود: فرآیند تکمیل زیرساخت ها در مراکز مخابراتی برای ارایه VDSL به مشتریان به صورت شبانه روزی در حال انجام است.

سرپرست مخابرات منطقه خراسان جنوبی ادامه داد: ارتقای مودم ADSL به VDSL برای افزایش سرعت به 50 مگ بدون هیچ هزینه ای برای مشترکان مخابرات انجام می شود.

وی اضافه نمود: سال گذشته علاوه بر بیرجند، شهرهای قاین و فردوس نیز از فیبرنوری برخوردار شدند و اکنون امکان ارائه سرویس در برخی مناطق شهر بیرجند برای منازل فراهم است.

وی با بیان اینکه 5376 خط تلفن مشترکان تلفن در استان به منظور ارتقای خدمات رسانی ارتباطات نوین به شهروندان به شبکه فیبرنوری پیوست، شرح داد: امروز روستاهای استان از سرویس های نسل سوم و چهارم برخوردار می شوند و پروژه فیبررسانی به روستاها نیز در دستور کار قرار گرفته است.

آذری نصرآباد یادآور شد: فاز اول فیبررسانی به روستاهای استان در روزهای آینده به اتمام می رسد و امید است برای فاز دوم امسال سهمیه خوبی را با توجه به وسعت استان اخذ کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "افزایش 4.5 برابری مصرف اینترنت در خراسان جنوبی در پی شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 4.5 برابری مصرف اینترنت در خراسان جنوبی در پی شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید