آیا سیر واقعاً به پیشگیری از بروز سرطان یاری می نماید؟

به گزارش وبلاگ نشر، به نظر می رسد سیر عامل ضد سرطانی جدیدی باشد چون، چندین مطالعه نشان داده اند که مصرف منظم سیر می تواند برای کاهش خطر ابتلا به انواع مختلف سرطان مفید باشد. مطابق اعلام سازمان سلامت جهانی مصرف روزانه یک حبه سیر

آیا سیر واقعاً به پیشگیری از بروز سرطان یاری می نماید؟

مترجم: امین حسین پور

به نظر می رسد سیر عامل ضد سرطانی جدیدی باشد چون، چندین مطالعه نشان داده اند که مصرف منظم سیر می تواند برای کاهش خطر ابتلا به انواع مختلف سرطان مفید باشد. مطابق اعلام سازمان سلامت جهانی مصرف روزانه یک حبه سیر تازه برای بدن انسان به طریق مختلف مفید است. سیر علاوه بر آنکه طعم خاصی به غذا می دهد، گفته می گردد برای پیشگیری از بروز سرطان هم مفید است.

مطابق تحقیق اخیر صورت گرفته در چین مصرف سیر خام برای یاری به کاهش خطر سرطان ریه مؤثر است. فواید سیر تنها محدود به افراد غیر سیگاری نیست بلکه برای افراد سیگاری هم مفید است. مطالعه موردی صورت گرفته در جمعیت چین نه تنها ارتباط کاهش خطر ابتلا به سرطان با سیر را نشان می دهد بلکه بعلاوه پتانسیل خاص سیر برای پیشگیری از بروز سرطان ریه را تعیین می نماید. در تحقیق گفته شده محققان دو گروه از مردم را بین سال های 2003 و 2010 بررسی کردند. گروه اول شامل 1424 نفر مبتلا به سرطان ریه بود درحالیکه گروه دوم متشکل از 4543 نفر افراد سالم بود. از هر فرد درباره رژیم غذایی معمولی و اندازه مصرف تنباکو سؤال شد. محققان مشتاق بودند تا درباره مصرف سیر و عادت های سیگار کشیدن آن ها اطلاعات به دست آورند. داده های جمع آوری شده برای یافتن ارتباطی بین سرطان ریه و مصرف سیر خام بررسی شدند. محققان دریافتند افراد غیر سیگاری که سیر مصرف می کردند 44 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان ریه قرار داشتند. از طرف دیگر، افراد سیگاری 30 درصد کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه را به خاطر مصرف سیر خام نشان دادند. بنابراین، به نظر می رسد سیر در کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه حتی در افراد سیگاری مفید است. در تحقیقات صورت گرفته در مؤسسه ملی سرطان مشاهده شد که مصرف اندازه زیاد سیر خطر ابتلا به سرطان پانکراس را بیش از نصف کاهش می دهد. مصرف روزانه بیش از 10 گرم سبزیجات و گیاهانی مانند سیر، پیاز و تره فرنگی با کاهش 50 درصدی خطر ابتلا به سرطان پروستات و روده بزرگ مرتبط است.

مطالعه مقیاس بزرگ دیگری که در چین انجام شد نشان داد افرادی که سیر و سلنیوم مصرف می نمایند 52 درصد در معرض خطر کمتری برای ابتلا به سرطان معده و 32 درصد در مقابل هر نوع سرطان دیگر کمتر آسیب پذیر هستند. محققان دانشگاه کارولینا دریافتند افرادی که به طور منظم سیر خام یا پخته مصرف می نمایند تقریباً 65 درصد کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را نشان می دهند. این تحقیق رابطه بین سیر و کاهش خطر ابتلا به سرطان را بیشتر قوت بخشید.

چه چیزی سیر را تبدیل به ماده ای ضد سرطانی نموده است؟

این باور وجود دارد که ترکیبات گوگردی موجود در سیر مسئول خاصیت ضد سرطانی آن هستند. به طور خاص، سیر حاوی آلیل سولفید است که گفته می گردد این مواد مسئول پیشگیری از فعالیت سرطانی در بدن هستند. آن ها به دفع مواد سرطانی و حتی افزایش مرگ سلول های سرطانی یاری می نمایند. به نظر می رسد این ترکیبات حاوی گوگرد سرعت پیشرفت سرطان های خاص مانند سرطان پروستات، سرطان روده بزرگ و سرطان معده را کاهش می دهند.

جای شکی نیست که تعداد زیادی از مطالعات نشان می دهند مصرف منظم سیر به حفاظت از بدن در مقابل سرطان یاری می نماید. ولی، در همه این تحقیقات افراد مورد مطالعه از گروه های جمعیتی خاصی انتخاب شده بود ه اند. یافته های چنین مطالعاتی ممکن است تحت تأثیر عوامل ناشناخته دیگر باشند و از اینرو، نتایج باید به وسیله آزمایشات بالینی تأیید شوند. شواهد آزمایشات بالینی مطمئن ترین هستند چون، از روش های علمی استفاده می نمایند که روزنه ها را تا حد امکان برای بررسی ماده مورد آزمایش حذف می نمایند.

اگرچه تحقیقات ابتدایی امیدوارنماینده هستند ولی، به تحقیقات بالینی بیشتری برای ارزیابی تأثیرگذاری سیر در پیشگیری از بروز سرطان احتیاج است. پس، گنجاندن اندازه متوسطی از سیر در غذا توصیه می گردد. سیر فواید زیادی برای بدن دارد. توصیه می گردد سعی کنید از سیر خام بهره ببرید. سیر بعضی از فواید دارویی خود را با پخته شدن از دست می دهد.

منبع: راسخون

به "آیا سیر واقعاً به پیشگیری از بروز سرطان یاری می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا سیر واقعاً به پیشگیری از بروز سرطان یاری می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید