چرا اپل می خواهد نام محصول خود را در چین تغییر دهد؟

به گزارش وبلاگ نشر، زومیت نوشت: از آنجا که هواوی چهار سال قبل نشان تجاری ویژن پرو را در چین ثبت نموده، اپل احتمالاً باید نام جدیدی برای هدست واقعیت ترکیبی خود در این کشور انتخاب کند.

چرا اپل می خواهد نام محصول خود را در چین تغییر دهد؟

شرکت هایی که محصولات خود را در سرتاسر دنیا عرضه می نمایند، باید دقت زیادی در انتخاب نام محصولاتشان داشته باشند. بعضی نام ها می تواند در کشورهای مختلف، معنی متفاوتی داشته باشند یا شرکت های دیگر آن را ثبت نموده باشند و چنین وضعیتی می تواند به بحث های حقوقی حق نشر و رقابت منجر گردد. اپل اخیراً در چین با خطر تغییر نام هدست واقعیت ترکیبی جدیدش روبرو شده است؛ زیرا هواوی چهار سال قبل نام ویژن پرو را در این کشور به ثبت رساند.

اپل اخیراً اولین هدست واقعیت ترکیبی خود را با نام ویژن پرو معرفی نموده و این محصول از اوایل سال آینده در ایالات متحده عرضه خواهد شد. به هرحال، آنالیز شبکه نام های تجاری چین نشان می دهد هواوی در اوایل 16 می 2019 یعنی حدود چهار سال قبل از معرفی هدست واقعیت ترکیبی اپل، علامت تجاری ویژن پرو را با موفقیت به ثبت رسانده است.

نام تجاری ویژن پرو در چین با شماره ثبت 38242888 شناخته می گردد. دوره حقوق انحصاری این نشان تجاری از 28 نوامبر 2021 تا 27 نوامبر 2031 معین شده و هدف از ثبت آن، استفاده در تلویزیون های LCD، دستگاه های واقعیت مجازی، تجهیزات رادیویی و موارد دیگر است.

بدین ترتیب شاید اپل نتواند در چین از نام ویژن پرو استفاده کند و محتمل است هنگام عرضه هدست واقعیت ترکیبی خود در این کشور، از نام تجاری دیگری استفاده کند.

به نوشته گیزموچاینا، چند سناریو احتمالی وجود دارد که در چنین شرایطی می تواند برای اپل رخ دهد. احتمال اول این است که نام هدست واقعیت ترکیبی اپل در چین تغییر کند و بدین ترتیب غول فناوری اهل کوپرتینو با هیچ مشکل حقوقی ای روبرو نخواهد شد. گزینه دیگر این است که اپل برای استفاده از نام ویژن پرو در چین با هواوی مذاکره کند؛ فرایندی که احتمالاً پیچیده و وقت گیر خواهد بود.

در نهایت امکان دارد اپل هدست خود را به طور کلی در چین عرضه نکند. البته چنین تصمیمی برای این شرکت ضرر درخورتوجهی در پی خواهد داشت؛ زیرا چین یکی از بزرگترین بازارهای دنیا برای محصولات الکترونیکی است.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "چرا اپل می خواهد نام محصول خود را در چین تغییر دهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا اپل می خواهد نام محصول خود را در چین تغییر دهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید