طوفان در کنتاکی آمریکا 70 قربانی گرفت

به گزارش وبلاگ نشر، خبرگزاری خبرنگاران- مقامات آمریکایی اعلام کردند وقوع رشته طوفان های ویرانگر در شش استان این کشور، خسارات بی سابقه ای برجای گذاشت.

طوفان در کنتاکی آمریکا 70 قربانی گرفت

به گزارش وبلاگ نشر و به نقل از خبرگزاری رویترز از بنتون BENTON (کنتاکی), مقامات آمریکایی روز شنبه از کشته شدن بیش از 70 نفر در کنتاکی Kentucky و تخریب خانه ها و مغازه ها در امتداد مسیری به طول بیش از 200 مایل بر اثر وقوع یک رشته طوفان های ویرانگر در شش استان این کشور خبر دادند.

بیم آن می رود که ده ها نفر در یک کارخانه شمع سازی در غرب استان کنتاکی زمانی که طوفانی قدرتمند اواخر جمعه این تاسیسات را درنوردید، جان خود را از دست داده باشند.

اندی بشیر Andy Beshear فرماندار کنتاکی با اشاره به خسارت ناشی از مجموعه ای از طوفان ها گفت: مقدار ویرانی مشابه هیچ چیزی نیست که من تا به امروز دیده ام.

وی گفت: پیشتر صبح امروز در حدود ساعت پنج صبح، ما کاملا مطمئن بودیم که بیش از 50 تن از اهالی کنتاکی را از دست داده ایم. هم اکنون من مطمئن هستم که این تعداد بیش از 70 تن است. در واقع ممکن است این رقم در نهایت از 100 تن فراتر رود.

وی خاطر نشان کرد 189 نیروی گارد ملی به منظور کمک به امدادرسانی اعزام شده اند و تمرکز روی می فیلد Mayfield, شهری کوچک با حدود 10 هزار جمعیت در گوشه جنوب غربی استان است. ادارات پلیس و آتش نشانی در می فیلد ویران شده اند که این مسئله واکنش به طوفان را مختل کرده است.

مرکز پیش بینی طوفان سازمان ملی هواشناسی آمریکا گفت 36 گزارش درباره وقوع طوفان در استان های ایلینوی Illinois, کنتاکی، تنسی Tennessee, میسوری Missouri, آرکانزاس Arkansas و می سی سی پی Mississippi دریافت کرده است.

در همین حال نشریه نیویورک تایمز با انتشار تصاویری در حساب توئیتری خود نوشت: بخشی از بدترین ویرانی های بر جای مانده از طوفان کنتاکی در شهر میفیلد با حدود ده هزار نفر جمعیت رخ داد. دست کم 110 نفر در داخل یک کارخانه شمع سازی در این منطقه جمع شده بودند وقتی که طوفان آن را در بر گرفت.

منبع: خبرگزاری آریا

به "طوفان در کنتاکی آمریکا 70 قربانی گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طوفان در کنتاکی آمریکا 70 قربانی گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید