تعلیق موقت فرایند تایید اسپونتیک وی از سوی سازمان جهانی بهداشت، از سرگیری فرایند تایید بعد از برطرف اشکالات

به گزارش وبلاگ نشر، یکی از مدیران ارشد سازمان جهانی بهداشت گفت علت تعلیق موقت تایید واکسن اسپوتنیک وی، به علت بعضی خطاهایی بوده است که در یکی از کارخانه های محل فراوری این واکسن بوجود آمده است و WHO برای ادامه فرایند تایید، منتظر اعلام برطرف مسائل به وسیله این کارخانه است.

تعلیق موقت فرایند تایید اسپونتیک وی از سوی سازمان جهانی بهداشت، از سرگیری فرایند تایید بعد از برطرف اشکالات

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت وبلاگ نشر به نقل از rferl.org، جارباس باربوسا، یکی از مدیران ارشد سازمان جهانی بهداشت (WHO) در قاره آمریکا اعلام نمود که علت تعلیق موقت تایید واکسن اسپوتنیک وی، به علت بعضی اشکالاتی بوده است که در یکی از کارخانه های محل فراوری این واکسن بوجود آمده است و WHO منتظر اعلام برطرف اشکالات به وسیله این کارخانه است.

جارباس باربوسا یادآور شد، قبل از تایید واکسن اسپونتیک وی برای استفاده اضطراری، ضروری است این کارخانه فراوری واکسن مورد بازرسی نو قرار بگیرد تا اطمینان حاصل کنیم ضوابط مورد تایید سازمان جهانی بهداشت در آنجا اعمال شده است. این سازمان منتظر است صاحب کارخانه اعلام کند که این کار اجرا شده است.

در گزارشی که در ماه ژوئن منتشر شد، WHO گزارش داد تعدادی تخلف در حین بازدید هیئت اعزامی سازمان جهانی بهداشت در یکی از کارخانه های داروسازی شرکت فارما استاندارد، واقع در شهر اوفا روسیه مشاهده شده؛ از جمله تخلفات این بوده است که برای کاهش ریسک آلودگی بطری های حاوی واکسن تدابیر کافی اتخاذ نشده بود. کارخانه بعدا اعلام نمود که در این موضوع، استانداردهای مدنظر سازمان را اعمال نموده است.

روسیه در ماه فوریه پس از آنکه نتایج آنالیز شده در مجله پزشکی لنست نشان داد، واکسن اسپونتیک وی بی خطر و 91.6 درصد در برابر کووید 19 موثر است درخواست های خود را برای تأیید سازمان جهانی بهداشت (WHO) و آژانس داروهای اروپایی (EMA) ارسال کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "تعلیق موقت فرایند تایید اسپونتیک وی از سوی سازمان جهانی بهداشت، از سرگیری فرایند تایید بعد از برطرف اشکالات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعلیق موقت فرایند تایید اسپونتیک وی از سوی سازمان جهانی بهداشت، از سرگیری فرایند تایید بعد از برطرف اشکالات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید