روغن هویج برای رشد موها

به گزارش وبلاگ نشر، بسیاری از ما از فواید روغن هویج برای رشد مو بی اطلاع هستیم. در این مقاله اطلاعات ارزشمندی راجع به فواید روغن هویج برای رشد موها ارائه شده است.

روغن هویج برای رشد موها

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

بسیاری از ما از فواید روغن هویج برای رشد مو بی اطلاع هستیم. در این مقاله اطلاعات ارزشمندی راجع به فواید روغن هویج برای رشد موها ارائه شده است.

روغن هویج بیشتر با نام روغن دانه هویج شناخته می گردد. روغن هویج از دانه گیاه هویج استخراج می گردد. خواص روغن هویج از بوی طبیعی و رنگ نارنجی آن که با گذشت زمان هم ثابت باقی می ماند نشأت می گیرد. ترکیبات مفید زیادی در روغن دانه هویج وجود دارد که از آن ها در عطر ها و افزودن عطر و رایحه به غذاها استفاده می گردد. روغن هویج موارد استفاده دیگری هم دارد. از روغن هویج به اسم مرطوب نماینده برای پوست و محرک رشد مو هم استفاده می گردد.

فواید روغن دانه هویج برای مو

از لحاظ علمی ثابت شده است که هویج غنی از ویتامین های E ، A ، C ، بتا کاروتن ، پتاسیم و آنتی اکسیدان ها است. ویتامین A و E و بعلاوه بتا کاروتن مواد مغذی عالی هستند که دارای خواص نرم نماینده می باشد. آن ها به مرطوب کردن پوست یا پوست سر یاری می نمایند و بنابراین، باعث بهبود جریان خود و سلامت پوست می شوند. به خاطر این مواد مغذی ضروری که برای رشد موها لازم هستند، روغن دانه هویج ترکیبی مهم در بسیاری از محصولات محافظت از مو به تعداد می رود. بعضی پزشکان بر این باورند که مصرف هویج تازه برای موها ، پوست و بینایی مفید است. در ادامه مقاله به بعضی از موارد استفاده روغن هویج برای رشد مو اشاره شده است.

همانطور که در بالا اشاره شد، روغن هویج حاوی ویتامین E و A است که برای نرم کردن پوست و پوست سر بسیار مفید هستند. هنگامی که از روغن هویج برای ماساژ دادن پوست سر خود استفاده می کنید، روغن به ریشه فولیکول های مو نفوذ می نماید و ویتامین های مورد احتیاج آن ها را تأمین می نماید. ماساژ دادن پوست سر با روغن هویج بعلاوه گردش خون را بهبود می بخشد و باعث فعال شدن سلول ها و تأمین خون و مواد مغذی کافی به سلول ها می گردد. این فرآیند باعث تقویت ریشه موها می گردد و از آن در برابر آلودگی و تأثیرات شیمیایی محافظت می نماید. استفاده از روغن هویج به جلوگیری از ریزش مو یاری می نماید و بنابراین، تراکم موها مجدداً افزایش می یابد. روغن های زیادی وجود دارند که به این منظور از آن ها هم استفاده می گردد مانند روغن نارگیل ، روغن بادام ، روغن کرچک و غیره. مخلوط کردن اندازه کمی از روغن هویج با این روغن ها به افزایش تأثیرگذاری آن یاری می نماید.

عوامل خارجی مختلفی وجود دارند که می توانند باعث آسیب تماشا موها شوند مانند آب و هوا ، آلودگی ، نور خورشید ، مواد شیمیایی و غیره. بنابراین، اگر می خواهید از موهای خود در برابر این عوامل محافظت کنید، می توانید هر چهار روز یک بار از روغن هویج بهره ببرید. چون ویتامین ها و بتا کاروتن از شنمایندگی موها جلوگیری می نمایند، استحکام موها افزایش می یابد. این یکی دیگر از موارد استفاده روغن هویج برای افزایش رشد مو است. برای دستیابی به نتایج بهتر توصیه می گردد روغن راه اندازه جزئی گرم کنید و از آن بهره ببرید. استفاده از روغن گرم به باز شدن منافذ پوست و جذب راحت تر روغن یاری می نماید. روغن هویج گرم یکی از برترین روغن ها برای افزایش سلامت موها به تعداد می رود.

شما می توانید از نکات ارائه شده در بالا برای رشد بهتر موهای خود بهره ببرید. ولی، اگر از ریزش موی شدید رنج برید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا پس از تشخیص دلیل اقدامات لازم انجام گردد.

منبع: راسخون

به "روغن هویج برای رشد موها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روغن هویج برای رشد موها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید