حضور 5 کشور در جشنواره بین المللی غذای جاده ابریشم

به گزارش وبلاگ نشر، معاون میراث فرهنگی استان زنجان با اشاره به حضور جمهوری آذربایجان، تاجیکستان، ترکیه، ایران و چین در جشنواره بین المللی غذای کشورهای اکو - جاده ابریشم گفت: این جشنواره با هدف معرفی ویژگی های غذایی کشورهای عضو اکو برگزار شده است.

حضور 5 کشور در جشنواره بین المللی غذای جاده ابریشم

به گزارش وبلاگ نشر از زنجان، ابوالفضل اجلی شامگاه سه شنبه در جمع وبلاگ نشر با اشاره به برگزاری همزمان نخستین جشنواره بین المللی غذای کشورهای عضو اکو-جاده ابریشم با جشنواره ملی آش ایرانی گفت: در حال حاضر با وجود محدودیت فضای برگزاری جشنواره بین المللی غذای کشورهای اکو میزان استقبال مردم بسیار مطلوب است.

وی برگزاری جشنواره در حوزه گردشگری را خوش آیند عموم دانست و توضیح داد: تجمیع برگزاری جشنواره ها در یک نقطه مکانی خاص لزوما امر منطقی نبوده و معتقدم برنامه ها و جشنواره های حوزه گردشگری در زنجان با توجه به ظرفیت های این استان باید توسعه یابد.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان ابراز کرد: برای بهره مندی مردم مناطق مختلف زنجان از برنامه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لازم است تا این مراسم ها در شهر زنجان و سایر شهرستان ها برگزار گردد.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره بین المللی غذای کشورهای عضو اکو در سایر شهرستان ها امکان پذیر نیست، اعلام نمود: به نظر می رسد برگزاری جشنواره آش در شهرستان های استان زنجان سبب پویایی حوزه گردشگری گردد.

اجلی با اشاره به داوری بخش آش در دو روز و بخش غذا در یک روز مطرح نمود: طعم، مزه، رعایت مسائل بهداشتی، خواص، هنر و مهارت، تسلط در پخت، قابلیت ارائه غذا در حجم بالا ملاک داوری در بخش غذا هستند.

وی برگزاری دو جشنواره بین المللی غذای کشورهای عضو اکو - جاده ابریشم و جشنواره ملی آش ایرانی را از جمله رویدادهای فرهنگی اعلام نمود و گفت: باید به این جشنواره به عنوان یک جاذبه گردشگری استان زنجان نگاه کرد.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به حضور جمهوری آذربایجان، تاجیکستان، ترکیه، ایران و چین در جشنواره بین المللی غذای کشورهای اکو - جاده ابریشم اضافه نمود: این جشنواره با هدف معرفی ویژگی های غذایی کشورهای عضو اکو به مردم ایران برگزار شده است.

وی با اشاره به اجرای موسیقی محلی اقوام ایرانی در حاشیه جشنواره بین المللی غذای کشورهای عضو اکو - جاده ابریشم گفت: این جشنواره در کنار معرفی فرهنگ های غذایی کشورهای مختلف و مناطق ایران، رسم و رسوم اقوام ایران را به بازدیدکنندگان و شرکت کنندگان این جشنواره معرفی می نماید.

ب

منبع: تسنیم

به "حضور 5 کشور در جشنواره بین المللی غذای جاده ابریشم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور 5 کشور در جشنواره بین المللی غذای جاده ابریشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید