تفاوت آمبره، سامبره و بالیاژ در رنگ کردن مو چیست؟

به گزارش وبلاگ نشر، در گذشته تکنیک های خاص و متفاوتی برای رنگ کردن مو وجود نداشت. خانم ها در نهایت می توانستند فقط یک رنگ مو با توجه به پوست و چهره خود انتخاب کنند و موهای خود را رنگ بزنند. اما امروزه روش های زیادی برای رنگ کردن وجود دارد. از جمله جدیدترین روش های رنگ کردن مو می توان به رنگ موی آمبره، سامبره و بالیاژ اشاره کرد. احتمالا نام هرکدام را شنیده اید ولی آیا می دانید تفاوت آمبره، سامبره و بالیاژ در چیست؟ در این مقاله قرار است شما را با متدهای مختلف رنگ کردن مو آشنا کنیم. به شما پیشنهاد می کنم این مطالب را تا انتها بخوانید.

تفاوت آمبره، سامبره و بالیاژ در رنگ کردن مو چیست؟

آمبره چیست؟

یکی از جدیدترین و محبوب ترین تکنیک های رنگ مو، آمبره است. در آمبره، تنها قسمت پایینی موها دکلره می گردد و آسیبی به ریشه مو نمی رسد. در این روش مراقب باشید، موهایتان خیلی دکلره نگردد و ریشه اصلی موهایتان پیدا باشد. هنگام رنگ کردن مو با تکنیک آمبره باید ریشه موهای شما تیره بوده و رنگ موها هرچه به ساقه نزدیک تر می گردد، روشن تر باشد.

آمبره

رنگ موی آمبره برای چه افرادی مناسب است؟

موی آمبره شده برای هر نوع رنگ پوستی مناسب است. اما سعی کنید قبل از انجام دادن این کار با یک آرایشگر مشورت کنید تا شما را برای انتخاب تناژ رنگ مناسب راهنمایی کند. افرادی که پوست روشنی دارند، برای آمبره بهتر است رنگ های کاراملی و بلوند را امتحان کنند. همچنین افرادی که رنگ پوست آن ها تیره تر است، رنگ های قرمز تیره و مسی برای آنان مناسب تر است.

سعی کنید بعد از آمبره کردن موهایتان برای حفظ زیبایی آن از شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده و نرم کننده استفاده کنید. آمبره نسبت به سایر روش های رنگ کردن مو به ترمیم بیشتری احتیاج دارد.

بالیاژ چیست؟

بالیاژ مو یک تکنیک رنگ کردن مو است که در آن کل موها رنگ نمی گردد و فقط سایه هایی طبیعی روی مو ایجاد می گردد. بالیاژ برای انواع موهای کوتاه و بلند مناسب است.

در این روش باید برای رنگ کردن موهایتان از فویل استفاده کنید. در واقع در رنگ موی بالیاژ یک جلوه طبیعی با ایجاد سایه های نرم و زیبا به مو بخشیده می گردد به گونه ای که تفکیک قسمت های رنگ موی فرد از قسمت های هایلایت شده قابل شناسایی نیست.

بالیاژ

رنگ موی بالیاژ برای چه افرادی مناسب است؟

اگر زمان کافی برای ترمیم موهای خود ندارید از روش بالیاژ برای رنگ کردن موهایتان استفاده کنید. آرایشگران معمولا تجدید رنگ بالیاژ را هر دو الی چهار ماه توصیه می کنند. این نوع مدل برای موهایی که خیلی بلند هستند مناسب نیست. معمولا برای افرادی که بلندی موهایشان تا شانه است جلوه طبیعی تری دارد.

سامبره چیست؟

رنگ موی سامبره را می توان ترکیبی از بالیاژ و آمبره دانست. در آمبره رنگ تیره از ریشه ها شروع شده و در نزدیکی ساقه مو روشن می گردد. اما در روش سامبره ترکیب رنگ ها به هم نزدیک تر است و بین قسمت های روشن و تیره اختلاف زیادی نیست.

سامبره

رنگ موی سامبره برای چه افرادی مناسب است؟

خیلی از خانم ها به دلیل آسیب زیادی که در اثر دکلره کردن به موهایشان می رسد، این روش را به بقیه روش های رنگ کردن مو ترجیح می دهند. در این روش یک هایلایت زیبا روی موهایشان انجام می گردد بدون آنکه آسیب زیادی به موهایشان رسیده باشد.

برای بسیاری از دخترانی که نمی خواهند ریشه موی خود را با دکلره رنگ کنند و فقط می خواهند تغییری در انتهای موی خود داشته باشند، سامبره گزینه خوبی است.

تفاوت آمبره و سامبره چیست؟

به صورت کلی می توان گفت این دو تکنیک برای خانم هایی که می خواهند در نیمه دوم موی خود تغییر ایجاد کنند مناسب است، اما تفاوت هایی در این دو مدل رنگ مو وجود دارد. می توان گفت:

  • سامبره در واقع ترکیبی از آمبره و آلیاژ است و تکنیک آمبره روی موهای تیره قابل انجام بوده و باعث می گردد رنگ بهتر دیده گردد.
  • در آمبره پایین مو دکلره می گردد ولی در سامبره در پایین مو از رنگ روشن یا تناژ استفاده می گردد.
  • در رنگ موی آمبره، اختلاف رنگ ریشه و ساقه زیاد است. در این روش ریشه موها دکلره می شوند و رنگ روشنی دارند، در صورتی که ساقه مو رنگ تیره تری نسبت به ریشه دارد. اما در سامبره، اختلاف کمتری بین رنگ مو ساقه و ریشه وجود دارد.

دقت داشته باشید که در سامبره و آمبره حتما رنگ را با توجه به رنگ پوست و چهره خود انتخاب کنید.

سامبره - آمبره

آمبره، سامبره و بالیاژ چه تفاوتی دارند؟

به طور کلی تفاوت این 3 تکنیک برای رنگ کردن موها به شرح زیر است:

  • در آمبره: فقط انتهای مو با دکلره روشن می گردد.
  • در بالیاژ: قسمت انتهایی مو با دکلره روشن می گردد و سایه هایی به صورت هایلایت در لابه لای موها تا نزدیک ریشه روشن می گردد.
  • در سامبره: پایین موها با رنگ یا تناژ روشن می گردد.

کلام آخر

با توجه به آنچه که گفته شد، برای رنگ کردن مو تکنیک های متفاوتی وجود دارد که شناخته شده ترین آن ها آمبره، بالیاژ و سامبره است. این تکنیک ها برای خانم هایی که عاشق تنوع هستند و به زیبایی موهای خود اهمیت می دهند، می تواند بسیار جذاب باشد. دقت داشته باشید رنگ کردن موها و دکلره کردن آن ممکن است آسیب زیادی به بافت موهای شما وارد کند، پس بعد از رنگ کردن موهایتان باید وقت بگذارید و با رسیدگی به موها، عوارض رنگ مو را کاهش دهید. نظرات و تجربیات خود را نیز برای ما ارسال نمایید.

منبع: مجله انگیزه

به "تفاوت آمبره، سامبره و بالیاژ در رنگ کردن مو چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت آمبره، سامبره و بالیاژ در رنگ کردن مو چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید