تصویر خیره کننده فضانورد ناسا از شفق زمینی

به گزارش وبلاگ نشر، این تصویر فوق العاده از ایستگاه فضایی بین المللی گرفته شده است که در فاصله حدود 400 کیلومتر بالاتر از سطح زمین پرواز می نماید.

تصویر خیره کننده فضانورد ناسا از شفق زمینی

جاش کاسادا، فضانورد ناسا، به تازگی یک عکس خیره کننده از جایگاه خود در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) گرفته است که حدود 400 کیلومتر بالاتر از سطح زمین پرواز می نماید. در این تصویر که با زاویه منحصر به فردی گرفته شده است، شاهد شفق های خیره کننده زمین هستیم که چشم انداز فوق العاده ای را شکل داده اند.

کاسادا این تصویر را در توییتر به اشتراک گذاشت و به سادگی نوشت: کاملاً غیرقابل باور. این تصویر، لکه های سفید چراغ های شهر را نشان می دهد و به نظر می رسد که شفق سبز بخش وسیعی از دنیا را پوشانده است. اجسام براق و شبیه به شمشیر تصویر نیز بعضی از آرایه های انرژی خورشیدی ایستگاه هستند.

درباره نحوه شکل گیری این پدیده خیره کننده گفته شده است که یک حفره در جو بیرونی خورشید یا تاج آن، جریان باد خورشیدی را جذب نموده بود (جریانی از ذرات باردار که دائماً از ستاره ما جاری می گردد). سپس ابر های بزرگ پلاسمای خورشیدی که به وسیله تاج خورشیدی به فضا پرتاب شده بودند، در روز های یکشنبه (26 فوریه) و دوشنبه (27 فوریه) به سیاره ما برخورد و سوخت بیشتری به آتش شفق ارائه کردند.

این تصویر خیره کننده بعلاوه با استقبال خوبی از سوی هواداران فضا قرار گرفته و باب هاینز، فضانورد ناسا که درحال حاضر روی زمین است، در پاسخ به توییت کاسادا نوشت: عجب تصویر فوق العاده ای!.

کاسادا یکی از خدمه مأموریت Crew-5 اسپیس ایکس است که در اکتبر سال گذشته به ایستگاه فضایی بین المللی رسید. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، چهار خدمه این مأموریت فقط یک هفته دیگر سیاره ما را از بالا نظاره خواهند کرد؛ زیرا Crew-5 قرار است حدود پنج روز پس از رسیدن مأموریت Crew-6 به آزمایشگاه مداری به زمین برگردد. مأموریت Crew-6 درحال حاضر قرار است بامداد روز پنجشنبه از مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا پرتاب گردد.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرادید

به "تصویر خیره کننده فضانورد ناسا از شفق زمینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویر خیره کننده فضانورد ناسا از شفق زمینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید