با شرح درباره میزبانی کویت؛ عضو AFC، این کنفدراسیون را زیر سؤال برد

به گزارش وبلاگ نشر، یکی از اعضای کنفدراسیون فوتبال آسیا دلیل انتخاب کویت به عنوان میزبان بازی های به جامانده گروه B مرحله انتخابی جام جهانی 2022 را خاطرنشان کرد.

با شرح درباره میزبانی کویت؛ عضو AFC، این کنفدراسیون را زیر سؤال برد

به گزارش وبلاگ نشر، پس از اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) روز آدینه به طور رسمی گفت بازی های به جامانده مرحله دوم انتخابی جام دنیای 2022 قطر و جام ملت های آسیا 2023 چین، به طور متمرکز در هشت کشور برگزار خواهد شد و میزبانی بازی های به جامانده این رقابت ها را از گروه A تا گروه H را به ترتیب به کشورهای چین، کویت، بحرین، عربستان، قطر، ژاپن، امارات و کره جنوبی داد، اتحادیه فوتبال اردن به واگذاری میزبانی بازی های به جامانده گروه B به کشور کویت اعتراض کرد.

یک عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در گفت وگو با سایت 24 امارات تأیید کرد این فدراسیون در انتخاب میزبانان بازی های به جامانده مرحله انتخابی جام دنیای 2022 و جام ملت های آسیا 2023 به روش جمع آوری اطلاعات درباره آمار همه گیری ویروس کرونا در کشورهای خواستار میزبانی توجه داشته و این تصمیم پس از جلسات و رایزنی با همه فدراسیون های حاضر در مسابقات مرحله انتخابی، گرفته شده است.

این عضو AFC گفت: تصمیمی که توسط این کنفدراسیون گرفته و اعلام شده مطابق با اصول رقابت عادلانه است. مهمترین دلایل انتخاب کشورهای میزبان در صورت رقابت بیش از یک کشور برای میزبانی، دارا بودن معیارهای خاص و اعلام شده توسط این کنفدراسیون بوده است.

وی گفت: AFC در را به روی همه فدراسیون های شرکت نماینده در این مرحله از رقابت ها گگردده بود تا با توجه به اهمیت ایجاد رقابت عادلانه و فرصت های برابر، درخواست میزبانی را به روشی شفاف مطابق با آیین نامه مصوب و الزامات ارسال شده به فدراسیون های عضو، ارائه دهند.

این عضو AFC که نامش فاش نشده، اضافه نمود: در گروه دوم سه کشور کویت، اردن و استرالیا درخواست میزبانی دادند. استرالیا با توجه به اعمال قرنطینه دو هفته ای افرادی که به این کشور سفر می نمایند، نمی توانست تعهدات موردنظر را اجرایی کند، به همین خاطر رقابت برای میزبانی بازی های این گروه بین دو کشور کویت و اردن بود.

وی تأکید کرد: کمیته مسئول آنالیز پیشنهادات با هماهنگی کمیته فنی AFC پس از تصویب دو پیشنهاد، با توجه به اینکه تیم ملی اردن در بازی رفت در امان (پایتخت اردن) از کویت میزبانی نموده بود، اعتقاد داشت که با در نظر دریافت عدالت رقابت، مستلزم پذیرش پیشنهاد میزبانی کویت است. با توجه به اینکه اردن مسابقات قبلی اش (چهار ملاقات از پنج بازی) را در پایتخت خود یعنی امان برگزار نموده، تحمیل فرصت های برابر با رعایت عدالت ضروری بود.

این عضو AFC تأکید کرد که در انتخاب میزبانان تمامی گروه ها به معیارهای بحران کرونا و رویه های دولتی که مانع سفر به بسیاری از کشورهای آسیایی می گردد، توجه شده است.

به گزارش وبلاگ نشر، عضو AFC در واقع با اظهارات خود، تصمیم این کنفدراسیون در رابطه با اعطای میزبانی بازی های به جامانده گروه C به کشور بحرین را زیر سؤال برده است. این عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا گفته برای اجرای عدالت و به خاطر اینکه اردن در چهار ملاقات از پنج بازی دور رفت میزبان بوده، میزبانی به کویت داده شده، اما چنین عدالتی درباره ایران اجرا نشده چرا که ایران در دور رفت تنها در یک ملاقات میزبان بوده (بازی با کامبوج)، اما بحرین در دو بازی رفت میزبان بوده است (عراق و ایران).

نکته جالب دیگر این است که بحرین که در دور رفت مقابل دو رقیب اصلی خود یعتی ایران و عراق میزبان بوده، حالا دوباره میزبان دو رقیب اصلی خودش خواهد بود و با این شرایط با توجه به آشنایی به زمین خود و شرایط جوی این کشور، مسیرش برای صعود به دور پایانی مرحله انتخابی جام دنیای 2022 هموارتر خواهد شد.

در حال حاضر تیم های عراق و بحرین به ترتیب با 11 و 9 امتیاز در رده های اول و دوم گروه C قرار دارند و تیم ملی ایران با یک بازی کمتر و کسب 6 امتیاز در صندلی سوم این گروه ایستاده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی وبلاگ نشر بخوانید. (کلیک کنید)

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "با شرح درباره میزبانی کویت؛ عضو AFC، این کنفدراسیون را زیر سؤال برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با شرح درباره میزبانی کویت؛ عضو AFC، این کنفدراسیون را زیر سؤال برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید