اندروید 13 شاید در این تاریخ رسما عرضه گردد

به گزارش وبلاگ نشر، اندروید 13 جدیدترین نسخه از سیستم عامل مورد انتظار گوگل است که البته هنوز رسما در دسترس قرار ندارد و تاریخ دقیقی هم برای عرضه آن اعلام نشده است. هرچند به تازگی گوگل یک سرنخ خوب در این رابطه به ما داد.

اندروید 13 شاید در این تاریخ رسما عرضه گردد

از وقتی که گوگل چهارمین نسخه بتای اندروید 13 را منتشر نموده، بسیاری از کاربران بی صبرانه منتظر عرضه رسمی این سیستم عامل هستند. اما متأسفانه هنوز شاهد این اتفاق نبوده ایم. البته این موضوع عجیب هم نیست چون در واقع هیچوقت سیستم عامل تازه گوگل در این تاریخ در دسترس قرار نمی گرفت که بخواهیم سال جاری چنین انتظاری از آن داشته باشیم. اما از آن جایی که گوگل سال جاری تمام برنامه های خود را زودتر از انتظار شروع کرد، انتظار داشتیم عرضه اندروید 13 هم زودتر از انتظار رخ دهد که به نظر می رسد این اتفاق خواهد افتاد.

سال گذشته، گوشی های گوگل در سه ماه آخر سال و به طور دقیق تر در ماه اکتبر، آپدیت اندروید 12 را دریافت کردند. سال جاری اگرچه بتای اندروید تازه خیلی زود در دسترس کاربران نهاده شد، اما عرضه رسمی این سیستم عامل برای آن ها هنوز تعیین نیست در چه زمانی رخ می دهد. هرچند نکته ای که وجود دارد این است که در آپدیت امنیتی اخیر گوشی های پیکسل، تاریخ آپدیت امنیتی بعدی، 01/9/2022 ذکر شده بود که یعنی در ماه سپتامبر و به طور دقیق تر، یک ماه دیگر. این یعنی پیکسل ها به احتمال زیاد می توانند از ماه آینده به صورت رسمی، آپدیت اندروید 13 را دریافت نمایند.

در حال حاضر کاربران پیکسل می توانند از نسخه بتای اندروید 13 (شماره 4.1(استفاده نمایند اما پرسش بزرگ کاربران این گوشی ها این است که آیا باید آپدیت تازه را که نسخه 4.1 از بتای اندروید 13 هست نصب نمایند یا خیر. بعضی از کاربران اعلام نموده اند با نصب این نسخه، مسائل زیادی از گوشی های سری پیکسل 6 آن ها رفع شده است که از جمله این موارد می توان به رفع کردن مشکل بلوتوث، مشکل کرش کردن اپلیکیشن ها بعد از اتصال به یک سری از شبکه های وای فای، مشکل قطع اتصال در میت و خوانایی اشتباه داده های GPS اشاره نمود.

البته با این حال، گوگل می گوید به زمان بیشتری احتیاج دارد تا تمام باگ های سیستم عامل خود را رفع و سپس نسخه نهایی را در برترین شرایط راهی گوشی هایش کند. چون شاید یک سری از باگ ها رفع شده باشند، اما چه کسی می داند چه باگ های دیگری وجود دارند؟ هنوزم که هنوزه یک سری از کاربران می گویند مسائل ریز و درشت همچنان در نسخه اخیر سیستم عامل وجود دارند. بنابراین طبیعی است که گوگل همچنان به زمان احتیاج داشته باشد. البته به نظر می رسد یک ماه دیگر باید همه چیز برای انتشار آماده باشد.

اگر یک ماه دیگر از اندروید 13 رونمایی گردد، سایر شرکت های تولیدنماینده گوشی های اندرویدی هم این آپدیت را زودتر از انتظار برای گوشی های خود عرضه می نمایند که این خبر بسیار خوبی به شمار میرود. خصوصا برای کسانی که گوشی های سامسونگ را در اختیار دارند چون این شرکت در عرضه آپدیت برای گوشی هایش فوق العاده سریع عمل می نماید و رابطه خوب و نزدیکی هم با گوگل دارد که در این تسریع فرایند عرضه آپدیت، بی تأثیر نیست. با این حال باید تا ماه آینده صبر کنیم و ببینیم برنامه گوگل چیست.

اگر قصد نصب نسخه بتای اندروید 13 را دارید، باید بدانید این نسخه فقط برای کاربرانی در دسترس قرار گرفته است که گوشی های پیکسل از سری 4 به بعد را در اختیار دارند. هرچند پیشنهاد می گردد یک ماه منتظر بمانید و نسخه رسمی را نصب کنید.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ

به "اندروید 13 شاید در این تاریخ رسما عرضه گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندروید 13 شاید در این تاریخ رسما عرضه گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید