اسکان 30 درصد جمعیت شهری در بافت های ناکارآمد

به گزارش وبلاگ نشر، به نقل از شرکت بازآفرینی شهری ایران، وزیر راه و شهرسازی در مراسمی محمد آیینی را به سمت معاون وزیر، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران منصوب کرد.

اسکان 30 درصد جمعیت شهری در بافت های ناکارآمد

آیینی در این مراسم اظهار کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه، باید سالیانه 270 محله در بافت های ناکارآمد شهری در کشور بازآفرینی گردد.

به گفته آیینی، 20 درصد از محدوده های شهری را بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی اشغال نموده است و به طور میانه 30 درصد جمعیت شهری در بافت های ناکارآمد زندگی می نمایند.

وی توضیح داد: طبق ماده 59 قانون برنامه ششم باید سالیانه دست کم 10 درصد از بافت فرسوده شهری بازسازی و احیا گردد و این امر با ارائه بسته های تشویقی و تسهیلات مناسب محقق خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان این که در راستای نهضت ملی مسکن باید فراوری را به محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهری راهبری و راهنمایی کنیم، گفت: کوشش بر این است در 2 سال آینده، فراوری 300 هزار واحد مسکونی در محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهری را با همکاری همکاران سخت کوش شرکت به انتها برسانیم.

آیینی با اشاره به این که آموزش توانمندسازی و مهارت آموزی ساکنان در محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، اضافه نمود: هدف این است که با سنددار کردن واحدهای مسکونی واقع در محلات حاشیه نشین و سکونتگاه های غیر رسمی، سرمایه های آنان به چرخه اقتصادی شهر برگردانیم و ساکنان این منطقه ها را به نوسازی واحدهایشان ترغیب کنیم.

وی با تاکید بر این که بدون مشارکت ساکنان محلات هدف، بخش خصوصی و مشارکت همه نهادهای مرتبط با حوزه بازآفرینی اقدامات نوسازی به انتها نخواهد رسید، اظهار داشت: حمایت اقتصادی و توانمندسازی ساکنان، ایجاد ساختار اجرایی و مدیریت هماهنگ در محلات هدف از اصول مهم برنامه های آینده شرکت بازآفرینی شهری ایران خواهد بود.

این مسئول بیان کرد: بعلاوه برنامه منسجمی برای توسعه و تحول اجتماع محور 2 هزار و 20 محله در سطح بسیار وسیع در حوزه بازآفرینی شهری تنظیم شده که به زودی اعلام و اجرایی خواهد شد.

منبع: تجارت نیوز

به "اسکان 30 درصد جمعیت شهری در بافت های ناکارآمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکان 30 درصد جمعیت شهری در بافت های ناکارآمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید