ارسال محموله بزرگ سلاح های اماراتی برای نیرو های حفتر

به گزارش وبلاگ نشر، برخی منابع مصری از ورود محموله بزرگ سلاح های اماراتی به لیبی برای تجهیز نیرو های تحت امر ژنرال خلیفه حفتر خبر دادند.

ارسال محموله بزرگ سلاح های اماراتی برای نیرو های حفتر

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ نشر، برخی منابع خاص مصری فاش کردند که امارات 10 نوامبر جاری (19 آبان) محموله بزرگ سلاح را به همراه تعدادی نظامی اماراتی و مصری از طریق مرز غربی مصر وارد لیبی کرد تا نیرو های حفتر را به این سلاح ها مجهز کند.

وبگاه العربی الجدید به نقل از این منابع نوشت که سلاح های جدید به منظور ایجاد تعادل بین نیرو های حفتر و نیرو های دولت وفاق ملی ارسال شده است به خصوص اینکه نیرو های حفتر اخیرا تلفات زیادی داده و شماری از مبارزان روسی وابسته به شرکت های طرف قرارداد امارات برای حمایت از نیرو های حفتر، کشته شدند.

این منابع گفتند که هواپیما های باری نظامی مصر که حامل این سلاح ها بودند در پایگاه هوایی الرجمه وابسته به حفتر فرود آمدند و این محموله شامل دستگاه های دید در شب، مهمات توپخانه ای، موشک های دوش پرتاب ضد زرهی، موشک های ضد هوایی و موشک های هوا به سطح و نیز چندین فروند پهپاد بود.

چهار روز پس از ارسال این محموله تعدادی از نظامیان اماراتی با هدف اجرای مأموریت های مربوط به فرماندهی عملیات لجستیک و مدیریت عملیات استفاده از پهپادها، از طریق خاک مصر وارد لیبی شدند.

نیرو های شرق لیبی تحت فرماندهی خلیفه حفتر از حدود هشت ماه پیش حملات به خود به طرابلس پایتخت لیبی را با هدف سیطره بر این شهر آغاز کرده اند و در حالی که نیرو های حفتر از حمایت های مالی و تسلیحاتی امارات و مصر برخوردار هستند دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج نیز از حمایت ترکیه برخوردار است و تجهیز نیرو های السراج به پهپاد از جمله این حمایت هاست.

برخی منابع آگاه لیبی نیز از ورود روسیه به مذاکرات محرمانه با یکی از گردان های وابسته به دولت وفاق ملی به منظور آزاد کردن افراد دارای تابعیت روسی که در سال جاری در نقاط مختلف لیبی بازداشت شده اند، خبر داد.

این منابع گفتند که روسیه اخیرا در مسکو با تعدادی از فرماندهان شبه نظامیان مسلح جهت انجام مذاکرات مربوط به آزادی اتباع خود دیدار کرده است که از جمله این بازداشتی ها نیز دو پژوهشگر به نام های مکسیم شویگلی و سامر حسن علی سفیان است که هر دو از پژوهشگران صندوق ملی روسیه برای حمایت از ارزش ها و مرکز علوم و تکنولوژی فدرال روسیه در مسکو هستند که توسط یک گروه مسلح از مبارزان الزاویه بازداشت شده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ارسال محموله بزرگ سلاح های اماراتی برای نیرو های حفتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارسال محموله بزرگ سلاح های اماراتی برای نیرو های حفتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید