اختلال در شبکه آبرسانی فضای سبز کتابخانه ملی برطرف شد

به گزارش وبلاگ نشر ، مهدی بهرامی، مدیرکل تدارکات و خدمات عمومی سازمان با اعلام این خبر گفت: طی جلسات متعدد با شرکت نوسازی عباس آباد مقرر شد منابع آبیاری فضای سبز کتابخانه ملی ایران از چاه حفاری شده در بزرگراه حقانی تامین گردد.

اختلال در شبکه آبرسانی فضای سبز کتابخانه ملی برطرف شد

وی ادامه داد: در همین جهت، فعالیت مربوط به تجهیز، کابل گذرای و لوله کشی به طول 850 متر مربع به انجام رسید و آبرسانی درختان و گیاهان در مجموعه کتابخانه ملی، عملیاتی شد.

مدیرکل تدارکات و خدمات عمومی سازمان با اشاره به اقداماتی که در زمینه مدیریت مصرف آب پیگیری شده است اضافه نمود: علاوه بر اقدامات کوتاه مدت مانند کاهش مقدار آب خروجی فلش تانک ها با عنایت به بحران آب و به منظور افزایش بهره وری آب، برنامه های زیربنایی ازجمله احداث تصفیفه خانه فاضلاب، استفاده از آب خروجی زه کش ها و بازگرداندن فاضلاب به چرخه استفاده مجدد در دست اقدام می باشد. در این خصوص احتیاج به خدمات مشاوره تصفیه فاضلاب در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت بارگذاری شده است و مقرر است با استفاده از پیمانکار دارای شرایط، از فاضلاب های ساختمان و آب های رها شده، به منظور استفاده در آبیاری فضای سبز استفاده گردد.

بهرامی بعلاوه با اشاره به ضرورت دقت در آبیاری گیاهان و درختان محوطه کتابخانه ملی به اقتضای گونه و نوع شان اضافه نمود: چمن های کاشت شده فعلی و بعضی از درختان از گونه ای هستند که دو بار در روز احتیاج به آبیاری دارد. از آنجا که بحران آب در سطح تهران و منطقه بسیار جدی است و اقدامات کوتاه مدت مانند استفاده از چاه آب و سیستم تصفیه آب بیش از چندین سال پاسخگو نخواهد بود، در اقدامات راهبردی با استفاده از دانش شرکت های دانش بنیان و تجربه پرسنل، استفاده از بذر چمنی که با استفاده از مهندسی ژنتیک احتیاج به آب کمتری دارد و در بلندمدت جایگزین چمن فعلی گردد که در دست آنالیز است.

به گزارش ایبنا؛ به نقل از سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، مدیرکل تدارکات و خدمات عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در ادامه با اشاره به ضرورت اقدامات مدیریت مصرف آب و انرژی و حفظ کیفیت سطح خدمات به کاربران و اعضا محترم کتابخانه به کاهش 35 درصدی مصرف برق، اشاره نمود و گفت: در سال های گذشته تفاهم نامه ای به منظور کاهش مصرف برق با اداره برق بسته شده بود که در این تفاهم نامه صرفا موضوع محدودیت مصرف در نظر گرفته شده بود و به هیچ عنوان سلامت دستگاه ها، سیستم های الکترونیک و مجموع وسایلی که به برق وابستگی دارند؛ لحاظ نشده بود. سال جاری با نظرات کارشناسان فنی سازمان شیوه مدیریت مصرف تغییر کرد و با تمهیدات و برنامه های کارشناسی بدون قطعی برق، نزدیک به 35 درصد در مصرف برق و انرژی صرفه جویی شد که این اقدام رضایت اداره برق را نیز به همراه داشت.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "اختلال در شبکه آبرسانی فضای سبز کتابخانه ملی برطرف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلال در شبکه آبرسانی فضای سبز کتابخانه ملی برطرف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید