آب تا سه هفته آینده به همدان می رسد

به گزارش وبلاگ نشر، وزیر نیرو بر کوشش جدی دولت برای برطرف مشکل تنش آبی ناشی از خشکسالی از جمله در استان همدان تاکید نمود.

آب تا سه هفته آینده به همدان می رسد

علی اکبر محرابیان گفت: در همین ارتباط مرحله اول طرح آبرسانی بین حوضه ای به همدان ظرف 2 تا سه هفته آینده به بهره برداری می رسد.

او ظهر روز شنبه در جریان سفر به استان همدان به منظور بازدید از طرح آبرسانی بین حوضه ای به همدان و بعلاوه آنالیز فرایند مسالی و مسائل مرتبط با خشکسالی و تنش آبی این استان در جمع وبلاگ نشر در تصفیه خانه آب همدان گفت: این طرح یک ابر پروژه است که از 17 سال پیش عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

وزیر نیرو ادامه داد: این طرح فراز و نشیب زیادی داشته است و با توجه به شرایط تامین آب همدان و خشکسالی ممتد این استان و به ویژه سال آبی جاری قرار شد این طرح جزو طرح های ویژه و اولویت دار دولت قرار گیرد و هر چه سریعتر برای تکمیل آن اقدام گردد.

محرابیان گفت: البته سال گذشته که قرار بر این شد که این طرح تکمیل گردد بخش قابل توجهی از طرح به جای مانده بود.

او با تشریح جزییات این طرح گفت: اجرای این طرح با طول 140 کیلومتر و خط انتقال 1600، لوله ای به قطر یک متر و 60 سانتی متر، سه ایستگاه پمپاژ به ارتفاع نزدیک به 600 متر دارد که آب در ارتفاع در کوهستان پمپ می گردد و طی یک جهت صعب و مشکل این آب به تصفیه خانه می رسد و به شهر همدان منتقل می گردد.

وزیر نیرو گفت: اکنون با توجه به پیشرفت هایی که این طرح در ماه های اخیر داشته و با توجه به سرعت و بسیح همه امکانات در کشور و تامین اعتبار سعی شده این طرح در اسرع وقت راه اندازی گردد.

محرابیان گفت: در بازدید از این طرح و بر اساس گزارش های مهندسان و متخصصان طرح امیدواریم شاهد افتتاح مرحله یک آن طی هفته های آینده باشیم و بتوانیم آب همدان رو به طور کامل تامین کنیم.

او گفت: اکنون بخشی از آب همدان از محل سد اکباتان تامین می گردد که به خاطر کاهش بارش ها شرایط این سد نگران کننده است و بخشی از آب شهر همدان نیز از محل چاه ها تامین می گردد که با پیگیری های استاندار و نمایندگان مجلس کوشش شده آب این چاه ها را افزایش دهیم تا بتوانیم تا آب مورد احتیاج مردم تا زمان بهره برداری از این طرح تامین گردد.

وزیر نیرو ابراز امیدواری کرد: به زودی شاهد افتتاح این ابر پروژه و خدمت رسانی به مردم همدان و شهر های جهت و روستا های داخل جهت باشیم.

محرابیان گفت: به خاطر کمبود بارش ها نیمی از خروجی آب به سد را از دست دادیم و امیدواریم با افتتاح فاز های بعدی این طرح مساله آب همدان برای همواره برطرف گردد و سال های بعد آب مطمئن و پایداری برای همدان ایجاد گردد.

وبلاگ نشر همدان همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "آب تا سه هفته آینده به همدان می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب تا سه هفته آینده به همدان می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید