8 انتخاب برای آنها که نمی خواهند صفر بخرند
به گزارش وبلاگ نشر، همین دیروز خبر آمده بود که بازار خودروهای دست دوم ترکیه به دلایلی شبیه آنچه ما در ایران تجربه می کنیم، رونق گرفته است. ماهم به بهانه اعلام طرح های مختلف فروش، سراغ این بخش از بازار رفته ایم و به جای پیش ثبت نام شما را به خرید چند محصول کارکرده ترغیب می کنیم. اینگونه بازاری خواهیم داشت با بی نهایت انتخاب برای دامنه وسیعی از افراد که قدرت خرید و توان پرداخت متفاوتی دارند. راهی که هم شما را به یک سود مناسب و شبیه به آنچه خودروهای صفر کیلومتر دارند، خواهد رساند و هم تجربه ای متفاوت از رانندگی را عایدتان می کند.

اوپل آسترا سدان 1600 توربو - مدل 2014
این سدان کوچک و جذاب که موتوری قدرتمند، مصرفی پایین، کیفیت ساخت بالا و ظاهر جوان دارد، به لطف ظاهر زیبا و ایمنی عالی می تواند به راحتی و با پرداختی کمتر (حدود 600 میلیون) جایگزین خودرویی مثل ب.ام.و سری3 با قیمت یک میلیارد تومان شود. موتور 1600سی سی و توربو آسترا سدان یکی از بهترین و لذتبخش ترین سطوح رانندگی را در بین رقبای این کلاس به خریداران خود ارائه می کند؛ ضمن اینکه اتاق امکانات خوبی دارد و طراحی هم دلپذیر است.
ام جی3 / مدل های 2014 تا 2016
یک هاچ بک کوچک چینی-انگلیسی که هم اینک بین 100 تا 150 میلیون تومان قیمت دارد و تازه بازار متوجه ارزش های آن شده است. به غیر از لیست کامل تجهیزات که حتی از پژو 207 صفر کیلومتر هم بهتر و بلندتر است، این خودرو به مجموعه شش عددی ایربگ های ایمنی مجهز است و کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد و تعمیر و نگهداری اش هم سخت نیست. در کل و از بدو ورود به بازار ایران، سبک طراحی شیک و با نگاه به گذشته ام جی سری3، فضای داخلی جادار در کنار سواری مطمئن تأثیر خوبی را بر مشتریان این هاچ بک و وجهه ام جی گذاشته است. موتور 1500 سی سی ام جی 3 که قدرتی معادل 107 اسب بخار و 135 نیوتن متر گشتاور تولید می کند در کنار یک سیستم تعلیق نسبتا خشک و اسپورت وقتی با وزن اندک و 1150 کیلویی خودرو همراه می شود، یک رانندگی اسپورت را برای خریداران به ارمغان می آورد. یکی از دلایل قوی افزایش قیمت ام جی3 مصرف سوخت آن است که بین 5/4 تا 6 لیتر بوده که زمینه را برای حمله مصرف کنندگان شهری و افزایش قیمت آن فراهم می کند.
مزدا 323 اتوماتیک FL/ مدل 1383
کافی است یک بار سوار سدان دوست داشتنی مزدا 323 شوید تا به مهندسی برجسته و سطح بالای این خودروساز ژاپنی درود بفرستید. در یک قاب کوچک، مقایسه وضعیت هندلینگ برلیانس 230 با مزدا323 اف ال کاملا گویای برتری نمونه ژاپنی است؛ ضمن اینکه با گذشت دو دهه از ساخت 323، موتور این محصول همچنان کم مصرف است، نرم دور می گیرد و در حد عالی شتاب می گیرد. یک نمونه متعلق با سال 83 با کارکرد 180 هزار کیلومتر هم اینک کمتر از 75 میلیون تومان قیمت دارد ولی اگر زودتر سراغش نروید احتمالا 323 FL را پس از عید با قیمت 100 میلیونی ملاقات می کنید.
تویوتا یاریس هاچ بک / مدل 2008
یک خودرو کوچک با قیمت 100 میلیونی که 10 سال کار کرده ولی ابدا از تک و تا نیفتاده است. دلیل آن هم به ذات تولیدات تویوتا برمی شود که باکیفیت بوده و روی دوام و بهینه بودن مصرف تمرکز دارند. یاریس 2008 در نسخه هاچ بک با اینکه خودرو خوش چهره ای نیست و حتی کابینش با آن فرم عجیب کمی ناخوشایند است ولی موتور خوبی برای استفاده های شهری داشته وهرگز از نفس نمی افتد. تقاضا برای این خودرو در ما ه های اخیر پیوسته روبه افزایش بوده و همین عامل قیمت آن را در ماه های آتی افزایش می سازد.
هوندا CR-V تورینگ- مدل 2015
در شرایطی که راو4 قیمتش به سطح 1.1 میلیارد رسیده و اسپورتیج 2018 قیمتش 900 میلیونی شده، CR-V یک انتخاب بسیار بهتر است. البته هوندا آنقدر برند استانداردی هست که مثل تویوتا احتیاجی به تعریف و تمجید نداشته باشد. ساخته های هوندا مملو از امکانات، در بالاترین سطح کیفیت، با قیمتی مناسب و البته مشهور به دوام بالا هستند. در عین حال سی آر-وی بین چهار رقیب دیگرش در ایران از برندهای نیسان، هیوندای، تویوتا و کیا قدرتمندتر است و با داشتن موتور 185 اسبی از اغلب تولیدات این رده چابک تر است. قیمت نسخه تورینگ و 2015 هوندا CR-V حدود 700 میلیون تومان است.
نیسان ماکسیما اتوماتیک / مدل 1388
نرم، مجلل و پرقدرت. این بهترین تعریف برای نیسان ماکسیما است که با مونتاژ پارس خودرو، سال ها حاکم بلامنازع بازار سدان های نیمه لوکس ایران بود. این خودرو در نمونه کم کارکرد که سال ساخت آن به 1388 برمی شود، بهایی حدود 275 میلیون تومان خواهد داشت که به رغم کارکرد 100 هزار تایی همچنان چند سروگردن! از محصولی ضعیف و گران تری مثل لیفان 820 بالاتر است. خاطره موتور سه لیتری و 200اسبی ماکسیما هیچگاه از صفحه ذهن عشاق ایرانی اتومبیل پاک نمی شود. این موتور با وجود مصرف نسبتا بالا، یک لذت رانندگی فوق العاده را نصیب خریداران می کند.
DS 3 مدل 2017
دی اس خودروسازی است نوپا با ریشه های قدیمی در دل سیتروئن فرانسه که نخستین بار حدود پنج دهه پیش پای به بازار ایران گذاشته و با یک وقفه 50 ساله، بعد از برجام توانست عملکرد نسبتا مناسب را در بازار وارداتی های ایران از خود بروز دهد. تا کنون پنج محصول را به بازار ایران ارائه کرده که شامل هاچ بک دودر سری3، هاچ بک 5 درب سری5، سدان 5LS، شاسی بلند کامپکت 4کراس بک و کراس اوور سری6است. البته از سال گذشته این برند از آخرین نمونه محصول خود با نام 7 کراس بک که یک کراس اوور اسپورت لوکس 1.5 میلیاردی است رونمایی کرده. محدوده قیمتی دی اس 3 بین 400 تا 450 میلیون تومان بوده و مهم ترین ویژگی آن استفاده فراوان از هنر طراحی در بدنه و اتاق، موتور بسیار کم مصرف و قدرتمند، کابین راحت و مجلل، سیستم های ایمنی پیشرفته، رنگ های جذاب و البته تجهیزات رفاهی عالی در کابین است.
جیلی امگرند EC7 - مدل 2014
شما به جای خرید یک سدان گمنام، نه چندان ایمن و با موتور کم کشش مجبورید بهایی گزاف بپردازید ولی با حدود 125 تا 145 میلیون تومان می توانید ضمن صرفه جویی 60 میلیون تومانی، یک دستگاه جیلی EC7 امگرند سدان بخرید که چیزی از دنا پلاس توربو کم ندارد، بدنه فوق العاده ایمنی دارد، کیفیت ساختش در مقایسه با محصول داخلی برتر و بهتر است و هماهنگی خوبی میان جعبه دنده، سیستم تعلیق و موتورش وجود دارد. محدوده کارکرد جیلی امگرند سدان با این قیمت هم پایین و کمتر از 70 هزار بوده تا رسما شما خرید در حد نو با هندلینگ و ایمنی بالاتر را بخرید. این خودرو قطعا سال آینده قیمتی بالاتر از این رقم را تا مرز 200 میلیون خواهد داشت.
منبع: دیوار