پرداخت بدهی های سرخابی ها بهترین میراث وزیر ورزش ، بی نیازی به وعده خصوصی سازی

به گزارش وبلاگ نشر، وزیر ورزش با انتخاب مدیران مجرب می تواند کاری کند که سرخابی ها بدهی نداشته باشند و این کار از خصوصی سازی این دو باشگاه مهم تر است.

پرداخت بدهی های سرخابی ها بهترین میراث وزیر ورزش ، بی نیازی به وعده خصوصی سازی

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری وبلاگ نشر، با نگاهی به مدیریت ورزش ایران، وعده های متعددی را از سوی مدیران عالی رتبه مشاهده می کنیم که بسیاری از آن ها محقق نشده است. یکی از مهم ترین وعده های داده شده، بحث واگذاری باشگاه های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی بوده است. مدیران متعددی بارها به این نکته تأکید کردند که سرخابی ها واگذار می شوند اما هیچ گاه این وعده ها شکل حقیقی به خود نگرفته است و باور اینکه روزی این دو باشگاه خصوصی می شوند در باور مردم و به خصوص تعقیب نمایندگان فوتبال نمی گنجد.

در سال 93 محمود گودرزی که وزیر ورزش بود، خاطرنشان کرد؛ در رأس اقدامات اجرایی وزارتخانه بحث واگذاری استقلال و پرسپولیس به وسیله مزایده عمومی است. مزایده ای که هیچ گاه به خاطر تأیید نشدن اهلیت خریداران به انتها نرسید و نهایتاً این دو باشگاه خصوصی نشدند.

اوج اتفاقات زمان گودرزی در سال 94 بود که خریداران متعددی به خصوص برای باشگاه پرسپولیس وارد عمل شدند اما هیچ یک از آن ها اهلیت لازم خریداری سرخابی ها را نداشتند و نهایتاً این قائله به اتمام رسید و معین شد دولت عزمی برای واگذاری سرخابی ها ندارد و به دنبال یافتن بهانه های راهی برای جلوگیری از خصوصی سازی سرخابی هاست.

سال 96 بود که مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان فعلی بحث واگذاری سرخابی ها را به دفعات در اظهارنظرهای خود مطرح نمود. او این وعده را داد که تا انتها سال 96 سرخابی ها واگذار می شوند اما با ورود به ماه انتهای این سال وی از واگذاری این دو باشگاه تا انتها 6 ماهه اول سال 97 اطلاع داد و در شهریور این سال نیز وعده داد واگذاری سرخابی ها تا انتهای سال اجرایی می گردد. جالب است که رفتار مشابه وزیر ورزش در سال 98 نیز مشابه دو سال قبل بود و بحث واگذاری استقلال و پرسپولیس در حد حرف باقی ماند.

در شرایطی که در حال سپری کردن دومین ماه از سال 99 هستیم، بحث خصوصی سازی سرخابی ها با شدت و حدت بیشتری مطرح می گردد و وزیر ورزش از عزم جدی برای واگذاری سرخابی ها سخن می گوید. حتی در این زمینه چندین ساختمان به اموال این دو باشگاه اضافه شده تا آن ها بتوانند صلاحیت ورود به بازار فرابورس را پیدا نمایند اما این صحبت ها نشان دهنده واگذاری سرخابی ها نیست چراکه در حال حاضر آن ها در مجموع بالغ بر 200 میلیارد تومان بدهی دارند که 18 ماه پیش این بدهی ها تقریباً صفر شده بود و بعد از چند سال بدون در نظر دریافت بدهی مالیاتی که قرار بر معافیت دو باشگاه به خاطر فرهنگی بودن بود، سرخابی ها بدهی نداشتند.

در 18 ماه اخیر وزیر ورزش با انتخاب های غلطی که برای مدیریت این دو باشگاه داشته باعث شده تا حجم بدهی های سرخابی ها افزایش پیدا کند اما بدون توجه به این مسئله بار دیگر وعده خصوصی سازی را سرمی دهد. بهتر است وزیر ورزش برای آنکه میراث خوبی از خود در آخرین سال حضورش در سِمت رئیس وزارتخانه باقی بگذارد، مدیرانی را برای سرخابی ها انتخاب کند که بتوانند حداقل بدهی به جا نگذارند و بدهی های قبلی را پرداخت نمایند.

4048/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "پرداخت بدهی های سرخابی ها بهترین میراث وزیر ورزش ، بی نیازی به وعده خصوصی سازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت بدهی های سرخابی ها بهترین میراث وزیر ورزش ، بی نیازی به وعده خصوصی سازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید